Rady pedagogiczne

WIEDZA PRZEŁOŻONA NA KONTEKST PRACY W SZKOLE

Zależy nam na tym, aby uczestnicy naszych szkoleń mogli wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności bezpośrednio w swojej pracy już następnego dnia. Dlatego w zależności od grupy docelowej wykorzystujemy inne studia przypadków, inne przykłady i ćwiczenia. Dzięki temu nauczyciele z łatwością widzą przełożenie przedstawianej treści na własną pracę. Zagadnienia szkolenia są zawsze prezentowane w kontekście pracy w szkole – a nie w zarysie teoretycznym.

Na szkoleniach otwartych oraz grantowych dbamy o to, aby każdy z uczestników otrzymał materiały, które może wykorzystać ze swoimi uczniami – niezależnie od etapu edukacyjnego, z którym najczęściej pracuje. Przedstawiając metody pracy z uczniami podajemy konkretne przykłady ćwiczeń czy działań z każdego etapu edukacyjnego. Pokazujemy, w jaki sposób dostosować poszczególne metody i rozwiązania do dzieci i młodzieży w różnym wieku.

Bardzo doceniamy również wiedzę, umiejętności i doświadczenie, jakie posiadają uczestnicy naszych szkoleń. Dlatego zapraszamy ich do wymiany doświadczeń, do podzielenia się swoimi rozwiązaniami, do wspólnego szukania rozwiązań dla trudności, z jakimi zmagają się ich koleżanki i koledzy po fachu. Jeśli tylko to możliwe, tworzymy wraz z uczestnikami bazy dobrych praktyk, sprawdzonych ćwiczeń czy zasobów wiedzy – dzięki współpracy możemy rozwijać się nieustannie razem.

DOSTOSOWANIE OFERTY – BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

Chcemy, aby tematyka szkoleń była jak najlepiej dopasowana do potrzeb nauczycieli z konkretnej placówki. Dlatego też po otrzymaniu zapytania odnośnie rady szkoleniowej przeprowadzamy rozmowę z osobą zgłaszającą zapotrzebowanie na szkolenie. Dzięki tej rozmowie możemy lepiej zrozumieć, skąd pomysł na podniesienie kompetencji z danego zakresu – dowiadujemy się, z jakimi trudnościami mierzy się dana placówką lub też – jakie ma aspiracje i plany.

Dodatkowo możemy przeprowadzić badanie potrzeb nauczycieli, ale lepiej dostosować naszą ofertę. Po ustaleniu z osobą zamawiającą szkolenie przygotowujemy wstępną propozycję zakresu tematycznego szkolenia. Na jej podstawie przygotowujemy ankietę online dla uczestników. Ich odpowiedzi pozwalają nam dokładnie określić, które punkty programu są dla danych nauczycieli szczególnie istotne, które zagadnienia są już im znane z innych szkoleń czy też – jakiej tematyki brakuje w zaproponowanym przez nas programie.

Na podstawie uzyskanych przez ankietę danych układamy ostateczną wersję programu i scenariusz dopasowany do konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu uczestnicy naszych szkoleń mogą mieć pewność, że zarówno przykłady, jak i ćwiczenia czy materiały będą przygotowanie stricte pod ich potrzeby.