Rady pedagogiczne

To, że szkoleniowe rady pedagogiczne są jedną z najpowszechniejszych form doskonalenia zawodowego, wcale nas nie zaskakuje. Pozwalają przecież podnosić kompetencje bez straty czasu i pieniędzy na dojeżdżanie do ośrodków, a dodatkowo – dają możliwość wspólnej pracy całej kadry danej placówki. Jednocześnie jesteśmy świadome trudności, z jakimi mierzy się szkoła przy organizacji rady szkoleniowej.

zdjęcie 1 rady
puzzle-308908_960_720


Dlatego też postanowiłyśmy oprzeć nasze rady pedagogiczne na zasadzie „rozwiązujmy trudności”. Zasada dotyczy dwóch aspektów. Przede wszystkim – odnosi się oczywiście do treści, jakie uwzględniamy na szkoleniach. Nacisk kładziemy na praktyczne narzędzia, które nauczyciele mogą wykorzystać już następnego dnia, wraz z kadrą szukamy konkretnych rozwiązań dla konkretnych trudności pojawiających się w placówce.

Dbamy jednak również o to, aby rozwiązywać trudności związane z założenia z tą formą doskonalenia. Uzgodniony ze szkołą czas szkolenia wykorzystujemy maksymalnie efektywnie, dając nauczycielom okazję do rozwijania kompetencji i przekazując im gotowe materiały i narzędzia do pracy. Uczestnicy kierują swoją energię na ćwiczenia i wspólne dyskusje, ponieważ nie muszą nic notować – po szkoleniu otrzymują obszerne materiały w wersji elektronicznej, wraz z kartami pracy dla uczniów. Zajęcia prowadzimy w swobodnej atmosferze, zostawiając przestrzeń na omówienie własnych doświadczeń nauczycieli, niekiedy na żart czy poszukanie odpowiedzi na ważne pytanie, niekoniecznie w pełni związane z tematem szkolenia. Uczestnikom łatwiej dzięki temu aktywnie i z przyjemnością uczestniczyć w zajęciach. Więcej o metodyce naszej pracy można znaleźć TUTAJ.

Przejdźmy do wspólnego rozwiązywania problemów: