Cyberprzemoc i cyberpomoc

W cyberświecie czeka na uczniów wiele zagrożeń. Zagrażające treści na stronach, możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnie groźnymi osobami, wszechobecny „hejt”, kradzież danych osobowych – to codzienność uczniów, spędzających część swojego czasu w sieci. Jednocześnie jednak cyberświat to niesamowite możliwości: jeszcze nigdy wiedza nie była tak dostępna, jeszcze nigdy utrzymywanie kontaktu z ludźmi z całego świata nie było tak proste. Prawdziwa profilaktyka cyberprzemocy i uzależnienia od Internetu nie polega wyłącznie na ostrzeganiu uczniów przed zagrożeniami i wyposażaniu ich w kompetencje „ochronne”, lecz również – na pokazaniu sposób konstruktywnego korzystania z sieci 

Cyberprzemoc i cyberpomoc, czyli praca z cyfrowymi tubylcami

Program szkolenia (4 godziny szkoleniowe)

  • Cyberplaneta – co tak naprawdę uczniowie lubią robić w sieci?
  • Na jakie zagrożenia ze strony rówieśników i ze strony dorosłych narażeni są uczniowie? Formy cyberprzemocy.
  • Twarz w „realu” i twarz w sieci – jak uczyć świadomego dbania o wizerunek w Internecie?
  • Kompetencje kluczowe w sieci: ochrona własnych danych oraz rozpoznawanie fake newsów.
  • Jak prowadzić profilaktykę cyberprzemocy w języku uczniów – praktyczne ćwiczenia i materiały, w tym materiały dotyczące mowy nienawiści
  • Konsekwencje „cyberdziałalności” w rzeczywistym świecie: cyberprzemoc a prawo.
  • Przypadek cyberprzemocy w szkole – jak skonstruować procedurę reagowania
  • Jak dobrać konsekwencje dla sprawców?

Podczas warsztatu skoncentrujemy się na przedstawieniu uczestnikom konkretnych, praktycznych narzędzi, możliwych do zastosowania już kolejnego dnia. Omówienia teoretyczne skracamy do niezbędnego minimum, tak aby wykorzystać dostępny czas na praktykę, szukanie i dostarczanie konkretnych rozwiązań.

Proponowany program ramowy możemy dowolnie modyfikować, tak aby jak najlepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie Państwa kadry.

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania oraz doradzimy najlepszą tematykę rady.

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.