Budowanie motywacji i zaangażowania uczniów

Marzeniem każdego nauczyciela jest klasa, w której każdy uczeń jest zmotywowany, chętny do nauki, osiągający sukcesy na miarę swoich możliwości oraz chętnie angażujący się w dodatkowe działania i propozycje ze strony szkoły. Jednocześnie jednak nauczyciele coraz częściej mają wrażenie, że uczniom nie chce się nic, że szkoła jest niepotrzebna, nudna, nieatrakcyjna w porównaniu do przepełnionego bodźcami świata poza nią.

Faktycznie – w czasach kultury obrazkowej, wszechobecnych mediów i dostępu do rozrywki zaciekawienie ucznia przedmiotem jest dla nauczyciela sporym wyzwaniem. Bywają takie momenty, kiedy chciałyby się nacisnąć w głowach uczniów magiczny „przycisk” i byliby zmotywowani. Niestety taka metoda nie istnieje. Motywowanie uczniów wymaga od nauczyciela starania i pracy, jednak kluczem nie jest wcale wkładanie cały czas wysiłku, „stawanie na rzęsach” czy robienie z lekcji parku rozrywki. Jest to bardziej kwestia dostarczania uczniom takich metod i form pracy, aby stawali się coraz bardziej samodzielni, budowania w nich decyzyjności i odpowiedzialności, zachęcanie ich do prób i podejmowania własnych wyborów, towarzyszenie dzieciom i młodzieży w zdobywaniu wiedzy i kształceniu kompetencji, zamiast podawania gotowych rozwiązań.

Innymi słowy – szukanie środka ciężkości w połowie drogi, gdzie odpowiedzialność za odnoszenie sukcesów edukacyjnych jest zarówno po stronie nauczyciela jak i po stronie ucznia. Chcemy na naszym szkoleniu przedstawić drogę dojścia do motywacji autonomiczne (wewnętrznej) uczniów.

Żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chce… Budowanie motywacji i zaangażowania uczniów

Program szkolenia

  • Motywacja, czyli w sumie co? Spojrzenie na punkty wspólne różnych podejść do motywacji
  • Teoria, która sprawdza się w praktyce szkolnej – SDT
  • Systemowa demotywacja – jak podejść do zagrożeń wynikających z systemu
  • Jak motywować zdemotywowanych: dwie drogi budowania motywacji i zaangażowania u uczniów
  • Budowanie poczucia własnej skuteczności: informacje zwrotne, filtry znaków rozpoznania, budowanie poczucia autonomii, wsparcie kompetencji w zakresie uczenia się
  • Flow przy nauce: wzbudzanie ciekawości, motywujące formy pracy, wpływ relacji, znaczenie przydatności
  • Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży a działania motywacyjne nauczyciela
  • System naczyń połączonych: jak motywować w klasie wybranych uczniów tak, aby nie zdemotywować innych?
Budowanie motywacji i zaangażowania uczniów

Podczas warsztatu skoncentrujemy się na przedstawieniu uczestnikom konkretnych, praktycznych narzędzi, możliwych do zastosowania już kolejnego dnia. Omówienia teoretyczne skracamy do niezbędnego minimum, tak aby wykorzystać dostępny czas na praktykę, szukanie i dostarczanie konkretnych rozwiązań.

Proponowany program ramowy możemy dowolnie modyfikować, tak aby jak najlepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie Państwa kadry.

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania oraz doradzimy najlepszą tematykę szkolenia nauczycieli.

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy  AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy. 

Zobacz wszystkie szkolenia nauczycieli.

Sprawdź także szkolenia nauczycieli online na naszej platformie szkoleniowej.

#tagi rady szkoleniowej: budowanie motywacji i zaangażowania uczniów, szkolenie dla nauczycieli, szkolenia dla rad pedagogicznych, szkolenia dla nauczycieli online, sposoby na budowanie motywacji i zaangażowania uczniów

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap nowych kursów dla siebie!

Raz na 3-4 tygodnie otrzymasz informacje o nowych kursach i webinarach.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem