Uczniowie z SPE, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
TIK w edukacji: nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe
Rozwiązywanie konfliktów, profilaktyka przemocy w szkole
Motywująca dydaktyka i rozwiązania na lekcje
Bezpieczne i innowacyjne przedszkole
Relacje z uczniami i rodzicami
Skoro czytasz ten tekst, to znaczy, że pomysł, aby zacząć uczyć dorosłych przyszedł Ci już na myśl. Może masz już nawet w tym obszarze doświadczenia, choćby ze szkolenia kadry w swojej szkole. Pracując od lat z grupą dzieci i uczniów niewątpliwie masz szereg kompetencji do pracy trenerskiej, posiadasz też coś bardzo cennego – doświadczenie i metody, którymi aż żal się nie podzielić, nie zostawić “po sobie”, nie przekazać innym… I dodatkowo – dlaczego też na nich nie zarobić?
Założymy się jednak, że wiesz, iż uczenie nauczycieli bywa “wymagające”. Pamiętasz te rady szkoleniowe, na których wszyscy byli zniechęceni i zmęczeni – i przymuszona do nich kadra i nie do końca radzący z nią sobie trener. Zapraszamy Cię na kurs trenerski, na którym nauczysz się, jak dobrze pracować z dorosłymi, czyli poznasz warsztat pracy nauczyciela nauczycieli.
Cały kurs przeprowadzą trenerki Progresfery, pracujące od ponad 12 lat z nauczycielami, przy użyciu właśnie takich metod i sposobów, jakich będziesz się uczyć. Zobaczysz więc – żywą praktykę. Specyfika pracy trenerskiej zostanie przełożona na język Analizy Transakcyjnej, czyli jedną spójną koncepcję, dzięki której jeszcze lepiej uporządkujesz swoją wiedzę i pomysły.
Chcesz więcej? Jeśli złapiesz bakcyla i okaże się, że dzielimy podobną filozofię pracy, to będziesz mieć możliwość dołączenia do naszej wspaniałej kadry, jako Trener edukacji, i od razu wykorzystasz nowo nabyte kompetencje w praktyce. Będziemy razem zmieniać edukację!
limit miejsc: 24 osoby, komfort nauki i oszczędność czasu na dojazdy
z ponad 12-letnim stażem w prowadzeniu warsztatów dla nauczycieli i uczniów
kurs zakończony warsztatami uczestników, omawianymi następnie z trenerkami
których nie znajdziesz w podręcznikach, przygotowanie do zawodu od A do Z
w pakiecie. Przekonasz się, że i Ty potrafisz świetnie rysować!
możliwość podjęcia współpracy z Progresferą w roli Trenera!
Pomysł na Szkołę Trenerów pojawił się naturalnie – jako kolejny krok w mojej ścieżce rozwoju zawodowego. Od dawna czułam, że nie wystarcza mi już „tylko” nauczanie. Od kilku lat prowadzę szkolenia dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Chciałam mieć realny wpływ na rozwój innych nauczycieli, dzielić się swoim doświadczeniem, inspirować do zmian i pokazywać, że edukacja może być nowoczesna, kreatywna. Szkoła Trenerów wydała mi się idealnym miejscem, by to wszystko uporządkować i wynieść na wyższy poziom.
Jak każdy normalny człowiek – miałam chwile zwątpienia. Czy dam radę? Czy to nie za dużo na moją głowę, pełną już uczniów, dokumentów i miliona spraw? I wreszcie: czy ten kurs rzeczywiście da mi narzędzia, których potrzebuję? Dał. Dał mi pewność, że wiele rzeczy, które już robię … robię dobrze 🙂
Co zyskałam dzięki Szkole Trenerów? Pewność siebie. Konkretne narzędzia. Przestrzeń do refleksji. I co najważniejsze – sieć kontaktów z ludźmi, którzy – jak ja – chcą czegoś więcej od edukacji. Zyskałam też świeże spojrzenie na swoją rolę w systemie – już nie tylko jako nauczycielki. Dostałam też trochę powera, żeby robić rzeczy niemożliwe (czyli np. ogarniać pracę zawodową, 2 kursy doskonalące na raz i życie w tym samym czasie 😉).
Pomysł na Szkołę Trenerów wynikał z potrzeby doskonalenia umiejętności pracy z radą pedagogiczną, ale gdzieś kiełkowała myśl: „a może to coś na przyszłość, poza pracą zarządzającego placówką oświatową”.
Na stronę Progresfery natknęłam się przez przypadek. Zaciekawiła mnie szata graficzna strony i proponowanych kursów oraz szkoleń. Przeczytałam o formach doskonalenia, które ośrodek proponuje i zaintrygowały mnie narzędzia oraz metody prowadzenia zajęć.
Miałam pewne obawy, czy rozpocząć kurs. Zastanawiałam się, czy to jednak dla mnie, czy podołam wyzwaniu. Po rozmowie telefonicznej z trenerką, p. Olą , zdecydowałam się jednak zapisać na kurs.
Po rozpoczęciu kursu miałam jeszcze chwilę zwątpienia, szczególnie z braku czasu na szczegółowe zgłębianie zagadnień poruszanych podczas zajęć.
Podczas całego kursu zaskoczyły mnie stosowane metody szkolenia, które zmieniły moje patrzenie na szkolenia. Szczególnie cieszę się, że przybliżyłam sobie język Analizy Transakcyjnej.
Uświadomiłam sobie bardziej, co dzieje się w grupie szkoleniowej, jak przebiegają etapy jej rozwoju i co wpływa na dobrą współpracę i komunikację.
Kurs stał się dla mnie kolejną inspiracją do pracy z młodzieżą i radą pedagogiczną. Pokazał, że warto podejmować nowe wyzwania i dał odpowiedź jak to zrobić, żeby czerpać z potencjału innych ludzi. Przede wszystkim będąc uczestnikiem kursu nabrałam większej odwagi i podniosłam swoją samoocenę.
Polecam kurs „Trener wygrywającej edukacji – szkoła trenerów w oświacie” z Progresferą każdemu, kto chce zdobyć przede wszystkim praktyczne umiejętności do pracy jako trener.
Moduł | Tematyka |
I. Zrozum |
|
II. Przygotuj |
|
III. Prowadź |
|
IV. Rośnij |
|
V. Potrenuj |
|
Dodatkowo w programie warsztaty praktyczne: jak wykorzystać narzędzia SI i tworzyć przy ich pomocy ćwiczenia i materiały na szkolenia.
Aleksandra Klupś
główna trenerka
Psycholog, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Agnieszka Kuca
główna trenerka
Psycholog, doradczyni zawodowa, Praktyk Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu Analizy Transakcyjnej. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne dla biznesu. Od ponad 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Irena Maluśkiewicz – Kostecka
trenerka – sketchnoting
Nauczycielka języka polskiego, informatyki, wychowawczyni w świetlicy, doradczyni zawodowa; propagatorka myślenia wizualnego i sketchnotingu; zwolenniczka nauczania opartego na mentoringu, budowaniu zainteresowania nauką i wzmacnianiu motywacji do uczenia się poprzez ciekawie prowadzony proces dydaktyczny, wyrastający z codziennych doświadczeń i zainteresowań uczniów, angażujący różne zmysły, budujący poczucie sukcesu.
Obejrzyj nagranie ze spotkania: Ciemne strony życia trenera, które przeprowadziłyśmy w sierpniu.
Podczas webinaru pracowałyśmy oczywiście warsztatowo i proponowałyśmy ćwiczenia. Jedno z nich możesz również wykonać – kliknij w odpowiednim momencie w link:
Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji o kursie. Nie przegapisz dzięki temu ważnych terminów ani żadnej z dostępnych zniżek. Prześlemy też wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje. Wpisując się akceptujesz naszą politykę prywatności. Zgoda obejmuje jedynie otrzymywanie informacji o kursie trenerskim (bez innych treści marketingowych).
Napisz lub zadzwoń do nas – jak wolisz!
Możesz też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki – studia podyplomowe dla nauczycieli.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: szkoła trenerów w oświacie, trener edukacji, studia podyplomowe dla nauczycieli online, kurs trenerski, trener wygrywającej edukacji
Zostaw nam swoje imię i adres email, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem