Uczniowie z SPE, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
TIK w edukacji: nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe
Rozwiązywanie konfliktów, profilaktyka przemocy w szkole
Motywująca dydaktyka i rozwiązania na lekcje
Bezpieczne i innowacyjne przedszkole
Relacje z uczniami i rodzicami
Innymi słowy oferujemy Ci 2 możliwe formy ukończenia do wyboru –
wybierzesz tę, która pasuje do Ciebie i Twoich potrzeb.
Jako nauczyciel na pewno masz świadomość, jak wielu uczniów w spektrum trafia i będzie trafiać do szkół neurotypowych. Wiemy, że praca z uczniami w spektrum wymaga gruntowego przygotowania. Zależy Ci na efektywnym wykorzystaniu czasu i korzystaniu z zajęć, które są przygotowane w sposób przemyślany – nie ma na nich zbędnej teorii a nacisk jest położony na praktykę?
Zapraszamy Cię do studiowania i zgłębiania świata autyzmu na fantastycznym kierunku Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, który wyposaży Cię w niezbędną wiedzę i umiejętności do pracy z autystami w szkole neurotypowej. Z pewnością wykorzystasz je w codziennej pracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela wspomagającego czy psychologa lub pedagoga.
Zajęcia prowadzone będą przez praktyczki i praktyków, który na co dzień pracują w szkołach z dziećmi i młodzieżą w spektrum, są oligofrenopedagogami, przedmiotowcami, a niektórzy z nich również rodzicami dzieci i młodzieży w spektrum. Dzięki temu z każdych zajęć wyjdziesz z z poczuciem dobrze wykorzystanego czasu.
Będziesz się uczyć w systemie online - wygodnie ze swojego fotela. A jednocześnie w interakcji, będziemy bowiem stawiać na pracę warsztatową, czyli ćwiczenia, dyskusje, synergię w nabywaniu wiedzy. Przekazywana teoria będzie dopasowana do potrzeb osób dorosłych, ograniczona do tego, co jest realnie potrzebne w pracy.
Obok grupowych zajęć warsztatowych weźmiesz udział w spotkaniach superwizjnych. Będziecie się regularnie spotykać w 3-osobowych zespołach wraz z trenerką/ trenerem prowadzącym. Omówicie swoją pracę, zaplanujecie ją, przenalizujecie wątpliwości. Dzięki temu do zawodu wejdziesz z pełnym przygotowaniem i spokojem.
Na naszej platformie edukacyjnej znajdziesz zestaw materiałów, w tym: autorskie materiały i opracowania, starannie wyselekcjonowaną literaturę, gotowe narzędzia diagnostyczne, wzory pism i programów gotowe scenariusze zajęć i opisy ćwiczeń. np. IPET. Czyli pełen zestaw narzędzi pracy.
Pod czujnym okiem mentorów stworzysz Indywidualne Programy Edukacyjno - Terapeutyczne oraz Wielospecjalistyczne Oceny Funkcjonowania. Nauczymy Cię planowania pracy, pomożemy przebrnąć i zrozumieć zapisy prawa oświatowego oraz opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podczas ćwiczeń stworzymy możliwość dyskusji z dziećmi i młodzieżą w spektrum oraz ich rodzicami i spojrzenia na sytuacje edukacyjne z ich perspektywy. Będziesz umiał/umiała stworzyć bezpieczne i przyjazne dla autystów przestrzenie w Twojej klasie i szkole.
Jako jedyni na rynku pokażemy Tobie techniki wsparcia rodzica i zaangażowania go w współtworzenie rzeczywistości szkolnej swojego dziecka. W zgodzie z korczakowską wizją szkoły oraz trójkątem Jespera Juula ( Uczeń-rodzic- nauczyciel) wyposażymy Ciebie w kompetencje, które dadzą Ci odwagę do zmieniania rzeczywistości szkolnej.
Ze względu na warsztatowy charakter nauki grupa liczyć będzie maksymalnie 30 osób. Zachęcamy, by nie zwlekać z rezerwacją miejsca dla siebie!
Monika Szulkowska
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka
Nauczycielka języka angielskiego i polskiego w szkole podstawowej. Trenerka TUS, Ambasadorka Wiosny Edukacji i aplikacji Wakelet, ciągle doskonaląca swoje umiejętności. Twórczyni materiałów edukacyjnych dla portalu Film w szkole. Współorganizatorka i prelegentka wydarzeń edukacyjnych (Noc Belfrów, Egzaminocka, Konferencja Współpraca Rodzi Różnorodność), liderka akcji Zaproś mnie na swoją lekcję. Mama nastolatka w spektrum. Pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną i udowadnia, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Cię jako pedagoga.
Marta Florkiewicz – Borkowska (Pani FloBo)
Nauczycielka języka niemieckiego i zajęć kreatywnych w Szkole Podstawowej. Laureatka tytułu Nauczyciel Roku 2017, Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” w roku 2021 oraz Nagrody im. Janusza Korczaka w roku 2023. Bohaterka książki Sylwii Chutnik „Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”. Honorowa laureatka listy 100 osób, które miały istotny wpływ na wzmocnianie cyfrowych kompetencji Polek i Polaków. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Edukatorka, trenerka, dyplomowana arteterapeutka. Certyfikowana facylitatorka metody Design Thinking oraz metody LEGO® SERIOUS PLAY®. Członkini Rady Programowej Fundacji “Teach for Poland”. Ambasadorka programu Asy Internetu, Solve for Tomorrow, Kosmos dla Dziewczynek oraz BeNet. Autorka cyklu warsztatów „Jesteś Ważna. Jesteś Ważny.” Praktyk metody „Kids! Skills – dam radę”. Współopiekunka projektu społecznego „Słowa Krzywdzą” i koordynatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Szycia Dobra, czyli Pożeraczy Smutków, w której bierze udział ponad 250 szkół z całej Polski. Autorka scenariuszy, innowacji, artykułów, materiałów, współautorka podręcznika do nauki języka niemieckiego.
Agata Karolczyk-Kozyra
Dyrektor szkoły oraz dyplomowana nauczycielka języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym, trener szkoleniowiec, edukator, coach. W zawodzie od 2001 roku. Pasjonatka nauczania aktywnego zgodnego z ideami Konfucjusza i poglądami Janusza Korczaka, zwolenniczka metody relacyjnej. Zafascynowana wykorzystywaniem zagadnień biznesowych w edukacji i zarzadzaniu szkołą. Autorka bloga edukacyjnego „Kreatywny polonista” www.kreatywnypolonista.blogspot.com. Prelegentka podczas wielu ogólnopolskich konferencji i spotkań metodycznych. Ambasadorka programu „Wiosna Edukacji”. OSEHero. Microsoft Innovative Educator Expert oraz Microsoft Innovative Eduacator Master Trainer 2020/2021 i 2021/2022. Ambasador Wakelet. Pomysłodawczyni i organizatorka Ogólnopolskiej „Maturnocki” Online. Finalistka ogólnopolskich konkursów „EDUINSPIRATOR”, „NAUCZYCIEL JUTRA” i „NAUCZYCIEL ROKU” 2021. Współautorka podręczników do języka polskiego dla szkoły podstawowej „ZamieńMy słowo”.
Teresa Ulanowska
Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pracującą również z dziećmi ze SPE. Trenerka myślenia krytycznego oraz umiejętności społecznych TUS- SST. Wspiera rodziców i nauczycieli w nurcie TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach) oraz jako edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Związana z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy gdzie przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą rozwoju kompetencji społecznych uczniów szkół podstawowych. Współpracowała z portalami Natuli- Dzieci są Ważne, Akademią Rozwoju i Edukacji Majki Jeżowskiej, Fundacją EDU- klaster oraz z czasopismem „Trening Umiejętności Społecznych”. Prowadzi blog Kierunek- Relacja oraz profil na Facebooku pod tą samą nazwą. Autorka projektu HAUS (Harcerska Akademia Umiejętności Społecznych) adresowanego do dzieci i młodzieży zagrożonej defaworyzacją społeczną, łączącego elementy metody harcerskiej, arteterapii, terapii zajęciowej i TUS.
Małgorzata Trybuś
Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 20 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.
Irmina Żarska
Nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Organizatorka i współorganizatorka cyklicznych, bezpłatnych konferencji edukacyjnych m.in. Pomorskiej Nocy Belfrów. Współorganizatorka konferencji dla nauczycieli języka polskiego „Chcę Wam opowiedzieć o…” w Warszawie i „Chcę Wam pokazać jak…” w Poznaniu. Współtwórczyni i lider ogólnopolskiej inicjatywy „Zaproś mnie na swoją lekcję”. Założycielka i koordynator działalności: Redzkiego Klubu Kreatywnego Nauczyciela i Redzkiego Klubu Liderów Oświaty. Swoimi pomysłami związanymi z edukacją dzieli się na stronie Irmina Żarska – Rysunkowy język polski, którą obserwuje już prawie 25 tysięcy osób, a także podczas wystąpień w czasie konferencji, spotkań edukacyjnych i webinarów. Finalistka konkursu Nauczyciel Roku 2021. Edukator Roku Szkoły w Chmurze 2021/2022. Na co dzień wykorzystuje w swojej pracy elementy wielu metod i form pracy, wśród których szczególne miejsce zajmują nowoczesne technologie oraz myślenie wizualne.
Eliza Oliwkowska
Nauczycielka języka polskiego, założycielka Fundacji Aspiro, która od wielu lat pomaga dzieciom w spektrum i ich rodzinom, prowadzi terapię i rewalidację na wszystkich etapach edukacyjnych, jest mamą nastolatka w spektrum autyzmu, obecnie jest pracownikiem Niepublicznego Przedszkola Piastus w Inowrocławiu, gdzie pracuje jako koordynatorka terapeutów.
Martyna Zarzycka
psycholożka specjalizująca się w diagnozowaniu i pracy z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu, trenerka terapii behawioralnej, integracji sensorycznej oraz regulacji emocji dziecka, tutorka Akademii Przyszłości w Bydgoszczy, prowadzi Gabinet Wspierania Rozwoju Dziecka „Balans” w Złotowie oraz jest psychologiem w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą psychologiczną i diagnozą SI dzieci i młodzieży, bada dzieci w kierunku zaburzeń rozwoju, prowadzi terapię psychologiczną dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu oraz zajęcia WWRD tj. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi również terapię grupową TUS oraz zajęcia grupowe „Wyciszanki” dla dzieci z deficytami uwagi i nadruchliwością w ramach innowacji pedagogicznej.
Dr n. med. Justyna Jessa
Jest dietetykiem klinicznym, absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz studium doktoranckiego Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Jest autorką książki „Autyzm i dieta. Co jako rodzic powinieneś wiedzieć”, w której zgłębia zagadnienie problemów jelitowych i zaburzeń odżywiania u dzieci w spektrum ASD. Od wielu lat pracuje z dziećmi w spektrum autyzmu a zagadnieniu diety w spektrum ASD poświęciła swoją pracę doktorską w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, w ramach której badała bezpieczeństwo stosowania diet eliminacyjnych u dzieci z ASD. Jest również współautorką książki SIBO – jak przywrócić równowagę pracy jelit oraz autorką kursów i szkoleń dla dietetyków. Jest również ekspertem w mediach, gdzie wypowiada się na temat zdrowego odżywiania. Prywatnie mama dwójki.
Weronika Grajczak
pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapii ręki oraz certyfikowany diagnosta ADOS-2. Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzi terapię pedagogiczną oraz zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Jest także pedagogiem specjalnym w przedszkolu oraz prowadzi terapię SI w Gabinecie Wspierania Rozwoju Dziecka „Balans” w Złotowie.
Marta Kołodziejczyk
logopedka, pedagożka związana od ponad 18 lat z edukacją i terapią, certyfikowana praktyczką metody Tomatis. Pracowała jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz pedagog szkolny i terapeuta pedagogiczny w szkole podstawowej, a także jako logopeda w poradni psychologiczno – pedagogiczne,j gdzie przede wszystkim prowadziła diagnozę i terapię małych dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad 12 lat prowadzi gabinet logopedyczny w Złotowie, pracuje zarówno z dziećmi i młodzieżą jak i osobami dorosłymi. W pracy kieruje się indywidualnym podejściem do każdego pacjenta, łącząc solidne przygotowanie teoretyczne z praktycznym doświadczeniem. Obecnie pogłębia swoją wiedzę i kompetencje na studiach podyplomowych z neurologopedii.
Łukasz Oliwkowski
Kinga Sanocka
w sieci znana jako EduPasjonatka Kinga Sanocka. Mama Rocha i Poli, a do tego certyfikowana edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla Nauczycieli i Rodziców, trenerka w oświacie i TUS. Szkoli dwujęzycznie: po polsku i angielsku. Pracowała w szkole z dziećmi przez 25 lat ucząc je języka angielskiego, a także wspierając wychowawczo i coachingowo. Obecnie nadal pracuje z młodzieżą (mówi, że nie umie tego nie robić;-), ale głównie w edukacji domowej.
Jej pasją jest pomaganie rodzicom i nauczycielom w budowaniu lepszych relacji z dziećmi poprzez zrozumienie ich motywacji. Jako edukatorka Pozytywnej Dyscypliny, która od razu skojarzyła jej się z jej mentorami: Januszem Korczakiem i Jesperem Juulem, wie, jak robić to skutecznie i narzędziowo, co daje szybkie efekty i piękne rezultaty. Jest także trenerką, zajmuję się głównie oświatą, bo świat szkoły, jej realiów, bolączek, ale także ilości możliwości jest jej doskonale znany. Jest autorką kursu online „Instrukcja obsługo nastolatka w 4 krokach”, który pomógł dziesiątkom rodzicom w zmianie postrzegania swojego dziecka. Uczestniczy w konferencjach edukacyjnych jako prelegentka i wszelkich innych dobrych inicjatywach na rzecz dzieci. Współtworzy projekty i kampanie, a także szkoli międzynarodowo. Jej mottem jest: Losy tego świata zaczynają się w pokoju dziecięcym!
Obejrzyj jedno ze spotkań z Moniką Szulkowską z cyklu „Szkoła z Pomysłem”, w trakcie którego przekazała praktyczną wiedzę, jak pracować z uczniem ze spektrum.
Dowiedz się, jak współcześnie rozumiemy spektrum autyzmu i poznaj narzędzia do diagnozy funkcjonalnej ucznia w spektrum!
MODUŁ 1: Autyzm, zespół Aspergera – SPECYFIKA ROZWOJOWA |
|
Zobacz, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u ucznia w spektrum i naucz się wykorzystywać metody TUS, arteterapię i ćwiczenia usprawniające funkcje poznawczo-motoryczne!
MODUŁ 2: Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem i z Zespołem Aspergera |
|
Spraw, aby Twoje lekcje odpowiadały na potrzeby ucznia ze spektrum! Zobacz, co mają z tym wspólnego narzędzia TIK, plany rozwojowe, myślenie wizualne czy alternatywne podejście do ocen!
MODUŁ 3: Metodyka kształcenia i wychowania ucznia z autyzmem |
|
Zostań ekspertem w zakresie komunikacji z uczniem ze spektrum i z jego rodzicami! Poznaj zarówno metody komunikacji alternatywnej jak i efektywne techniki nawiązywania współpracy z rodziną!
MODUŁ 4: Metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym |
|
Poznaj praktyczne ćwiczenia i techniki z zakresu integracji sensorycznej, które wykorzystasz w swojej pracy!
MODUŁ 5: Integracja sensoryczna i stymulowanie zmysłów |
|
Przeanalizuj podstawowe zapisy prawne oraz dokumenty, ważne dla Ciebie podczas pracy z dzieckiem w spektrum!
MODUŁ 6: Tworzenie Indywidualnych Programów Terapeutycznych |
|
Zadbaj o rozwój i dobre samopoczucie wszystkich uczniów oraz siebie! Zaplanuj przygotowanie przestrzeni, wprowadzenie ucznia do klasy oraz – o własny komfort i energię!
MODUŁ 7: Kulturowe i społeczne aspekty funkcjonowania ucznia ze spektrum w systemie |
|
Dodatkowo w programie warsztaty praktyczne: jak mądrze i sprawnie korzystać z narzędzi SI, aby ułatwić sobie pracę z uczniami w spektrum.
Zjazd: | Zagadnienia tematyczne: |
Zjazd wykładowy 1: |
|
Zjazd wykładowy 2: |
- profesjonalizm i kompetencje jako źródło wewnętrznego spokoju, - rozwój kompetencji miękkich w profilaktyce zdrowia psychicznego, - kompetencje komunikacyjne wspierające budowanie pozytywnych relacji, - ciało i umysł – praktyczne umiejętności. |
Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji. Prześlemy też wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje. Wpisując się akceptujesz naszą politykę prywatności. Zgoda obejmuje jedynie otrzymywanie informacji o wybranych studiach podyplomowych/kursie (bez innych treści marketingowych).
Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego studia ukończysz już z końcem sierpnia.
Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.
Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy z osobami z zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Zespołem Aspergera (ASD).
Termin | Godziny | Forma |
Inauguracja roku akademickiego 25.10.2025; sobota | 10.00 - 14.00 | online |
14.11.2025; piątek 15.11.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
12.12.2025; piątek 13.12.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 18.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
16.01.2026; piątek 17.01.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
20.02.2026; piątek 21.02.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
13.03.2026; piątek 14.03.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
24.04.2026; piątek 25.04.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
08.05.2026; piątek 09.05.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
12.06.2026; piątek 13.06.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
19.06.2026; piątek 20.06.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań | Terminy ustalą zespoły indywidualnie | spotkania online |
Napisz lub zadzwoń do nas – jak wolisz!
Możesz też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu studia podyplomowe, praca z uczniem w spektrum autyzmu studia podyplomowe, terapia pedagogiczna studia podyplomowe poznań, studia podyplomowe dla nauczycieli, studia podyplomowe online
Zostaw nam swoje imię i adres email, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem