Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – pedagogika specjalna

W odpowiedzi na Wasze zainteresowanie kierunkiem uruchomiłyśmy 2 grupę.

Przygotowany przez Progresferę program z zakresu Edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jest skierowany do:

  • Nauczycielek i nauczycieli, którzy chcą uzyskać uprawnienia do pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Sprawdź dlaczego warto!
  • Specjalistek i specjalistów, którzy takie uprawnienia już mają, jednak chcą uzupełnić i odświeżyć swoje kompetencje, aby jak najlepiej odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby uczniów i rosnące wymagania wobec szkół. Sprawdź dlaczego warto!

Innymi słowy oferujemy Ci 2 możliwe formy ukończenia do wyboru – wybierzesz tę, która pasuje do Ciebie i Twoich potrzeb. 

Jako nauczyciel na pewno masz świadomość, jak wielu uczniów w spektrum trafia i będzie trafiać do szkół neurotypowych. Wiemy, że praca z uczniami w spektrum wymaga gruntowego przygotowania. Zależy Ci na efektywnym wykorzystaniu czasu i korzystaniu z zajęć, które są przygotowane w sposób przemyślany – nie ma na nich zbędnej teorii a nacisk jest położony na praktykę?

Zapraszamy Cię do studiowania i zgłębiania świata autyzmu na fantastycznym kierunku Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, który wyposaży Cię w niezbędną wiedzę i umiejętności do pracy z autystami w szkole neurotypowej.  Z pewnością wykorzystasz je w codziennej pracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela wspomagającego czy psychologa lub pedagoga.

Opierając się na Twoim bogatym doświadczeniu i kompetencjach zaprosimy Cię przede wszystkim do analizy studium przypadku, dyskusji, stawiania hipotez.

Zajęcia prowadzone będą przez praktyczki i praktyków, który na co dzień pracują w szkołach z dziećmi i młodzieżą w spektrum, są oligofrenopedagogami, przedmiotowcami, a niektórzy z nich również rodzicami dzieci i młodzieży w spektrum. Dzięki temu z każdych zajęć wyjdziesz z z poczuciem dobrze wykorzystanego czasu.

Będziesz się uczyć w systemie online - wygodnie ze swojego fotela. A jednocześnie w interakcji, będziemy bowiem stawiać na pracę warsztatową, czyli ćwiczenia, dyskusje, synergię w nabywaniu wiedzy. Przekazywana teoria będzie dopasowana do potrzeb osób dorosłych, ograniczona do tego, co jest realnie potrzebne w pracy.

Obok grupowych zajęć warsztatowych weźmiesz udział w spotkaniach superwizjnych. Będziecie się regularnie spotykać w 3-osobowych zespołach wraz z trenerką/ trenerem prowadzącym. Omówicie swoją pracę, zaplanujecie ją, przenalizujecie wątpliwości. Dzięki temu do zawodu wejdziesz z pełnym przygotowaniem i spokojem.

Na naszej platformie edukacyjnej znajdziesz zestaw materiałów, w tym: autorskie materiały i opracowania, starannie wyselekcjonowaną literaturę, gotowe narzędzia diagnostyczne, wzory pism i programów gotowe scenariusze zajęć i opisy ćwiczeń. np. IPET. Czyli pełen zestaw narzędzi pracy.

Pod czujnym okiem mentorów stworzysz Indywidualne Programy Edukacyjno - Terapeutyczne oraz Wielospecjalistyczne Oceny Funkcjonowania. Nauczymy Cię planowania pracy, pomożemy przebrnąć i zrozumieć zapisy prawa oświatowego oraz opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Podczas ćwiczeń stworzymy możliwość dyskusji z dziećmi i młodzieżą w spektrum oraz ich rodzicami i spojrzenia na sytuacje edukacyjne z ich perspektywy. Będziesz umiał/umiała stworzyć bezpieczne i przyjazne dla autystów przestrzenie w Twojej klasie i szkole. ​

Jako jedyni na rynku pokażemy Tobie techniki wsparcia rodzica i zaangażowania go w współtworzenie rzeczywistości szkolnej swojego dziecka. W zgodzie z korczakowską wizją szkoły oraz trójkątem Jespera Juula ( Uczeń-rodzic- nauczyciel) wyposażymy Ciebie w kompetencje, które dadzą Ci odwagę do zmieniania rzeczywistości szkolnej.

Ze względu na warsztatowy charakter nauki grupa liczyć będzie maksymalnie 30 osób. Zachęcamy, by nie zwlekać z rezerwacją miejsca dla siebie!

Obejrzyj zaproszenie od Moniki Szulkowskiej - koordynatorki merytorycznej kierunku.

Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – 2 formy ukończenia do wyboru:

KURS DOSKONALĄCY
dla osób, które mają uprawnienia
  • Weźmiesz udział we wszystkich warsztatach i zajęciach dedykowanych dla tego programu – forma online zajęć prowadzonych na żywo to najlepszy balans między efektywnością a wygodą nauki!
  • Zamienisz „wiem” na „potrafię”!: wiele uczelni, na których nauczyciele zdobywają kwalifikacje, oferuje wyłącznie wiedzę teoretyczną. Jeśli wiesz, o czym mówimy – nie martw się, ta wiedza to Twój zasób. Pokażemy Ci teraz, jak przełożyć tę teorię na skuteczne działania w szkole.
  • Będziesz na bieżąco!: uprawnienia masz już od wielu lat? To wiesz również doskonale, jak mocno zmieniły się potrzeby uczniów orz wymagania wobec szkół. W opiniach z poradni pojawiają się nowe rozwiązania lub narzędzia, których nie możesz znaleźć. Spokojnie – ten kurs sprawi, że staniesz się specjalistą_tką współczesnej edukacji!
  • Wykorzystasz w końcu zdobyte wykształcenie: zrobiłeś_aś dawno uprawnienia, ale nigdy nie prowadziłeś_aś zajęć z uczniami ze spektrum autyzmu? Brakuje Ci pewności, że pamiętasz wszystko i nie czujesz się gotowy_a? Nasz program, w połączeniu ze wsparciem przy prowadzeniu wybranego ucznia sprawi, że wystartujesz z pozycji Specjalisty_tki, a nie praktykanta!
STUDIA PODYPLOMOWE
dla osób, które chcą uzyskać uprawnienia
  • Weźmiesz udział we wszystkich warsztatach i zajęciach dedykowanych dla tego programu – forma online zajęć prowadzonych na żywo to najlepszy balans między efektywnością a wygodą nauki.
  • Zdobędziesz nowe kwalifikacje!: realizując nasze studia już we wrześniu 2025 roku będziesz miał_a uprawnienia do przejęcia nowych obowiązków. Gwarancję najwyższej jakości daje Ci współpraca między Progresferą odpowiedzialną za realizację programu, a Świętokrzyską Szkołą Wyższą, od której otrzymasz dyplom.
  • Optymalnie wykorzystasz czas!: na naszych zajęciach zdobędziesz mnóstwo wiedzy, jednak gwarantujemy Ci – wyjdziemy znacznie poza zwykłą teorię. Pokażemy Ci, jak przekłada się ona na konkretne narzędzia i rozwiązania, które wykorzystasz w szkole.
  • Będziesz pewny_a siebie i gotowy_a na nowe wyzwanie!: praktyczne zajęcia oraz superwizje, podczas których z pomocą mentorki poprowadzisz swojego pierwszego ucznia sprawią, że w nowym roku szkolnym nie będziesz startować z pozycji „ucznia w zawodzie”. Będziesz specalistą_tką – skutecznie i z satysfakcją pomożesz swoim uczniom.

Jak wygląda nauka z Progresferą?

Zajęcia
online
  • Cykl warsztatów online, prowadzonych przez specjalistki i specjalistów – osoby pracujące w szkole i znające nauczycielską rzeczywistość. 
  • Liczba osób w grupie warsztatowej ograniczona do maksymalnie 30, co zapewni komfort nauki i wymiany doświadczeń. 
  • Seria zajęć kierunkowych, opartych na aktualnej wiedzy i obowiązujacych rozwiązaniach.
  • Zjazdy prowadzimy w weekend: w piątek po południu oraz soboty; niedziele zostawiamy na odpoczynek i spędzanie czasu z bliskimi osobami
  • Zajęcia on-line, prowadzone w czasie rzeczywistym
  • Zjazdy odbywać się będą w okresie listopad 2024 – czerwiec 2025, jeden, maksymalnie 2 razy w miesiącu
Superwizje - Prowadzenie ucznia pod okiem ekspertki
  •  W czasie zajęć odpowiemy na największą z obaw, z jaką mierzą się osoby rozpoczynające nową ścieżkę zawodową – czy sobie poradzę?
  • Ucząc się z nami pierwszego ucznia poprowadzicie przy wsparciu jednej z naszych ekspertek
  • Zaprosimy Was do 3-osobowych grup i spotkacie się 5 razy na 3-godzinnych spotkaniach superwizyjnych. W ich trakcie będziecie omawiać swoją pracę i planować dalsze działania. A jeśli nie będziecie mieć możliwości prowadzenia swojego ucznia – zadbamy o Was i dostarczymy Wam realne opisy przypadków od naszych ekspertek, które będziecie omawiać. 
  • Dzięki temu będziecie uczyć się sami i od siebie nawzajem, a swoją pracę w zawodzie rozpoczniecie już w czasie nauki.
E-platforma
strefa słuchacza
  • Dostęp dla każdego do strefy słuchacza na platformie szkoleniowej
  • Łatwy dostęp do materiałów i zajęć
  • Intuicyjna obsługa
  • Wiele możliwości, w tym dostęp do darmowych webinarów organizowanych przez NODN Progresfera i zaproszenie na konferencję PomysłoSfera V
  • Pakiet obszernych materiałów z kolejnych zjazdów przygotowanych przez nasze ekspertki i ekspertów  

Czym są superwizje i dlaczego je proponujemy? Agnieszka Kuca z Zarządu Progresfery wyjaśnia w 90 sekund.

Kadra dydaktyczna:

Monika Szulkowska
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka 

Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w Szkole Podstawowej. Mama dziecka w spektrum i trenerka umiejętności społecznych, która pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną, która postara się udowodnić, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Ciebie jako pedagoga. Ambasadorka Wikiszkoły oraz Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego, trenerka MIE, ciągle doskonaląca swoje umiejętności, współorganizatorka i prelegentka wielu ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.

Marta Florkiewicz – Borkowska (Pani FloBo)

Nauczycielka języka niemieckiego i zajęć kreatywnych w Szkole Podstawowej. Laureatka tytułu Nauczyciel Roku 2017, Nagrody im. Ireny Sendlerowej “Za naprawianie świata” w roku 2021 oraz Nagrody im. Janusza Korczaka w roku 2023. Bohaterka książki Sylwii Chutnik “Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”. Honorowa laureatka listy 100 osób, które miały istotny wpływ na wzmocnianie cyfrowych kompetencji Polek i Polaków. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Edukatorka, trenerka, dyplomowana arteterapeutka. Certyfikowana facylitatorka metody Design Thinking oraz metody LEGO® SERIOUS PLAY®. Członkini Rady Programowej Fundacji “Teach for Poland”. Ambasadorka programu Asy Internetu, Solve for Tomorrow, Kosmos dla Dziewczynek  oraz BeNet.  Autorka cyklu warsztatów “Jesteś Ważna. Jesteś Ważny.” Praktyk metody “Kids! Skills – dam radę”. Współopiekunka projektu społecznego “Słowa Krzywdzą” i koordynatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Szycia Dobra, czyli Pożeraczy Smutków, w której bierze udział ponad 250 szkół z całej Polski. Autorka scenariuszy, innowacji, artykułów, materiałów, współautorka podręcznika do nauki języka niemieckiego.

Agata Karolczyk-Kozyra

Dyrektor szkoły oraz dyplomowana nauczycielka języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym, trener szkoleniowiec, edukator, coach. W zawodzie od 2001 roku. Pasjonatka nauczania aktywnego zgodnego z ideami Konfucjusza i poglądami Janusza Korczaka, zwolenniczka metody relacyjnej. Zafascynowana wykorzystywaniem zagadnień biznesowych w edukacji i zarzadzaniu szkołą. Autorka bloga edukacyjnego „Kreatywny polonista” www.kreatywnypolonista.blogspot.com. Prelegentka podczas wielu ogólnopolskich konferencji i spotkań metodycznych. Ambasadorka programu “Wiosna Edukacji”. OSEHero. Microsoft Innovative Educator Expert oraz Microsoft Innovative Eduacator Master Trainer 2020/2021 i 2021/2022. Ambasador Wakelet. Pomysłodawczyni i organizatorka Ogólnopolskiej „Maturnocki” Online. Finalistka ogólnopolskich konkursów „EDUINSPIRATOR”, „NAUCZYCIEL JUTRA” i „NAUCZYCIEL ROKU” 2021. Współautorka podręczników do języka polskiego dla szkoły podstawowej „ZamieńMy słowo”.

Marta Młyńska

Germanistka, trenerka, szkoleniowczyni, coachka, metodyczka, eduentuzjastka, edukatorka, pasjonatka ludzi i rozwoju osobistego, nauczycielka dyplomowana, wykładowczyni, finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018, Członkini Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050, nagrała podcasty na aplikację Diet & Training by Ann Anny Lewandowskiej, laureatka  konkursów o zasięgu ogólnopolskim, m.in. „Deutsch hat Klasse” i „Schule im Wandel”,  stypendystka Goethe Institut w Warszawie, egzaminatorka maturalna, autorka wielu publikacji z obszaru oświaty i edukacji, tworzy materiały dydaktyczne i autorskie kursy, organizuje i prowadzi szkolenia, webinary oraz konferencje, przemawia na eventach edukacyjnych, wspomaga szkoły w rozwoju, współpracuje z instytucjami oświatowymi i biznesem, wspomaga szkoły w rozwoju, ambasadorka programów Be. Eco i Be. Net, programów Fundacji Digital University: Be. Eco i Be. Net

Teresa Ulanowska
Praktyczne metody pracy z autystą TUS i karty porażki 

Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pracującą również z dziećmi ze SPE. Trenerka myślenia krytycznego oraz umiejętności społecznych TUS- SST. Wspiera rodziców i nauczycieli  w nurcie TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach) oraz jako edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Związana z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy gdzie przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą rozwoju kompetencji społecznych uczniów szkół podstawowych. Współpracowała z portalami Natuli- Dzieci są Ważne, Akademią Rozwoju i Edukacji Majki Jeżowskiej, Fundacją EDU- klaster oraz z czasopismem „Trening Umiejętności Społecznych”. Prowadzi blog Kierunek- Relacja oraz profil na Facebooku pod tą samą nazwą. Autorka projektu HAUS (Harcerska Akademia Umiejętności Społecznych) adresowanego do dzieci i młodzieży zagrożonej defaworyzacją społeczną, łączącego elementy metody harcerskiej, arteterapii, terapii zajęciowej i TUS. 

Małgorzata-Trybuś

Małgorzata Trybuś

Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 20 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.

Irmina Żarska
Zajęcia z myślenia wizualnego dla nauczycieli uczniów z autyzmem

Nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Organizatorka i współorganizatorka cyklicznych, bezpłatnych konferencji edukacyjnych m.in. Pomorskiej Nocy Belfrów. Współorganizatorka konferencji dla nauczycieli języka polskiego „Chcę Wam opowiedzieć o…” w Warszawie i „Chcę Wam pokazać jak…” w Poznaniu. Współtwórczyni i lider ogólnopolskiej inicjatywy „Zaproś mnie na swoją lekcję”. Założycielka i koordynator działalności: Redzkiego Klubu Kreatywnego Nauczyciela i Redzkiego Klubu Liderów Oświaty.  Swoimi pomysłami związanymi z edukacją dzieli się na stronie Irmina Żarska – Rysunkowy język polski, którą obserwuje już prawie 25 tysięcy osób, a także podczas wystąpień w czasie konferencji, spotkań edukacyjnych i webinarów. Finalistka konkursu Nauczyciel Roku 2021. Edukator Roku Szkoły w Chmurze 2021/2022.  Na co dzień wykorzystuje w swojej pracy elementy wielu metod i form pracy, wśród których szczególne miejsce zajmują nowoczesne technologie oraz myślenie wizualne.

Eliza Oliwkowska

nauczycielka języka polskiego, założycielka Fundacji Aspiro, która od wielu lat pomaga dzieciom w spektrum i ich rodzinom, prowadzi terapię i rewalidację na wszystkich etapach edukacyjnych, jest mamą nastolatka w spektrum autyzmu, obecnie jest pracownikiem Niepublicznego Przedszkola Piastus w Inowrocławiu, gdzie pracuje jako koordynatorka terapeutów.

Magda Krajewska i Beata Gwizdała 

Jesteśmy polonistkami z ponaddwudziestoletnim stażem. W swojej codziennej pracy wykorzystujemy techniki wspomagające uczenie się. Wypracowałyśmy sposoby pomagające zrozumienie treści lektur. Potrafimy rozbudzać kreatywność pisarską naszych uczniów. Na co dzień na lekcjach języka polskiego pracujemy bez stopni cyfrowych, a nasi uczniowie osiągają wyznaczone cele, pracując na miarę swoich możliwości.

Katarzyna Jessa

neurologopedka, pracująca w przedszkolu Piastuś w Inowrocławiu, gdzie prowadzi terapię z dziećmi z zaburzeniami komunikacyjnymi, prowadzi również prywatny gabinet neurologopedyczny, w którym oprócz pracy z dziećmi prowadzi też terapię neurologopedyczną dorosłych oraz diagnozuje trudności komunikacyjne,  wykładowczyni komunikacji alternatywnej w CDN; zajmuje się również kinezyterapią, logopedią w ortodoncji, logorytmiką i surdologopedią, terapią neurobiologiczną jak również higieną i emisją głosu.

 

Martyna Zarzycka

psycholożka specjalizująca się w diagnozowaniu i pracy z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu, trenerka terapii behawioralnej, integracji sensorycznej oraz regulacji emocji dziecka, tutorka Akademii Przyszłości w Bydgoszczy, prowadzi Gabinet Wspierania Rozwoju Dziecka „Balans” w Złotowie oraz jest psychologiem w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą psychologiczną i diagnozą SI dzieci i młodzieży, bada dzieci w kierunku zaburzeń rozwoju, prowadzi terapię psychologiczną dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu oraz zajęcia WWRD tj. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi również terapię grupową TUS oraz zajęcia grupowe „Wyciszanki” dla dzieci z deficytami uwagi i nadruchliwością w ramach innowacji pedagogicznej.

Poznaj Koordynatorkę merytoryczną i główną trenerkę kierunku - Monikę Szulkowską:

Obejrzyj jedno ze spotkań z Moniką Szulkowską z cyklu “Szkoła z Pomysłem”, w trakcie którego przekazała praktyczną wiedzę, jak pracować z uczniem ze spektrum.

Dziecko w spektrum - i co teraz? Wskazówki od mamy i nauczycielki.
  • Nauczycielu! Czułeś kiedyś strach, złość, niepewność, bo dowiedziałeś się, że do Twojej zgranej/ zintegrowanej/ ułożonej klasy dojdzie nowy uczeń?
  • Chcesz poznać praktycznie wskazówki, jak pracować z uczniem w spektrum?

Program zajęć - Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu:

MODUŁ 1: Autyzm, zespół Aspergera – SPECYFIKA ROZWOJOWA

Dowiedz się, jak współcześnie rozumiemy spektrum autyzmu i poznaj narzędzia do diagnozy funkcjonalnej ucznia w spektrum!

MODUŁ 1: Autyzm, zespół Aspergera – SPECYFIKA ROZWOJOWA

  • Ogólna charakterystyka autyzmu i ZA.

    Ogólne zasady pracy z dzieckiem ze spektrum w szkole.

    Pojęcie triady autystycznej.

    Przegląd wybranych koncepcji odnoszących się do autyzmu.

    Diagnoza funkcjonalna ucznia z autyzmem – narzędzia diagnozy i interpretowanie danych.

  • Dieta i jej wpływ na funkcjonowanie osób w spektrum autyzmu.

MODUŁ 2: Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem i z Zespołem Aspergera

Zobacz, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u ucznia w spektrum i naucz się wykorzystywać metody TUS, arteterapię i ćwiczenia usprawniające funkcje poznawczo-motoryczne!

MODUŁ 2: Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem i z Zespołem Aspergera

  • Wstęp do teorii Treningu Umiejętności Społecznych oraz omówienie podstawowych układów zmysłów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu zaburzeń zmysłów na postrzeganie świata.

    Metodyka oraz przykłady praktycznych ćwiczeń TUS wraz z pracą z kartami porażki.

    Praktyczne sposoby radzenia sobie dziecka z emocjami.

    Zachowania trudne u ucznia z autyzmem oraz praktyczne sposoby na radzenie sobie z nimi lub proponowanie bezpiecznych sposobów rekompensowania.

    Wstęp do arteterapii w pracy z uczniami w spektrum

    Praktyczne ćwiczenia usprawniające zaburzone funkcje poznawcze i motoryczne.

  • Metody terapii osób w spektrum autyzmu, m.in. stosowana analiza zachowania, terapia behawioralno-poznawcza, terapia zajęciowa, metoda Knillów, metoda Denisona, trening Tomatisa, metoda Son-Rise.

MODUŁ 3: Metodyka kształcenia i wychowania ucznia z autyzmem

Spraw, aby Twoje lekcje odpowiadały na potrzeby ucznia ze spektrum! Zobacz, co mają z tym wspólnego narzędzia TIK, plany rozwojowe, myślenie wizualne czy alternatywne podejście do ocen!

MODUŁ 3: Metodyka kształcenia i wychowania ucznia z autyzmem

  • Podstawy prawne edukacji uczniów z autyzmem. Cele i zadania edukacji uczniów z autyzmem na wszystkich poziomach

    Tworzenie planów dla uczniów z autyzmem wraz z nimi – wdrażanie i uczenie samodzielności.

    Rola nowych technologii w kształceniu osób w spektrum.

    Praca bez ocen numerkowych, w tym redagowanie kryteriów sukcesu do lekcji, zadań domowych oraz sprawdzianów

    Myślenie wizualne w edukacji

MODUŁ 4: Metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym

Zostań ekspertem w zakresie komunikacji z uczniem ze spektrum i z jego rodzicami! Poznaj zarówno metody komunikacji alternatywnej jak i efektywne techniki nawiązywania współpracy z rodziną!

MODUŁ 4: Metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym

  • Diagnoza kompetencji komunikacyjnych.

    Metody terapii zaburzeń mowy wraz z komunikacja alternatywną ( m.in Makaton, Piktogramy, Alfabet paluszkowy, system symboli itp.)

    Praktyczne sposoby na komunikację z dzieckiem z ZA, nieśmiałym, lękowym i jego  rodzicem

    Praktyczne sposoby na zaangażowanie rodzica w edukację i terapię dziecka w spektrum.

    Tworzenie arkuszy do wywiadu z rodzicami na starcie współpracy.

    Sposoby komunikacji bez przemocy z rodzicem.

MODUŁ 5: Integracja sensoryczna i stymulowanie zmysłów

Poznaj praktyczne ćwiczenia i techniki z zakresu integracji sensorycznej, które wykorzystasz w swojej pracy!

MODUŁ 5: Integracja sensoryczna i stymulowanie zmysłów

  • Wprowadzenie – teoria integracji sensorycznej.

    Terapia integracji sensorycznej z praktycznymi przykładami ćwiczeń do wykorzystania podczas zajęć.

    Tworzenie folderu ze scenariuszami i ćwiczeniami do wykorzystania na zajęciach z dziećmi w spektrum.

MODUŁ 6: Tworzenie Indywidualnych Programów Terapeutycznych

Przeanalizuj podstawowe zapisy prawne oraz dokumenty, ważne dla Ciebie podczas pracy z dzieckiem w spektrum!

MODUŁ 6: Tworzenie Indywidualnych Programów Terapeutycznych

  • Omówienie podstawowych aktów prawnych dotyczących tworzenia IPET.

    Analiza orzeczeń PPP.

    Omówienie celów, form, metod udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

    Redagowanie IPET-ów  zgodnie w z wymogami przepisów.

    Redagowanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.

  • Interpretowanie zapisów w opiniach i orzeczeniach poradni PP.

MODUŁ 7: Kulturowe i społeczne aspekty funkcjonowania ucznia ze spektrum w systemie

Zadbaj o rozwój i dobre samopoczucie wszystkich uczniów oraz siebie! Zaplanuj przygotowanie przestrzeni, wprowadzenie ucznia do klasy oraz – o własny komfort i energię!

MODUŁ 7: Kulturowe i społeczne aspekty funkcjonowania ucznia ze spektrum w systemie

  • Edukacja włączająca – sprawdzone sposoby na przygotowanie klasy do przyjęcia kolegi z zespołem Aspergera

    Tworzenie scenariuszy z wykorzystaniem filmu oraz książek o dzieciach w spektrum

    Konsekwencje zaburzeń ze spektrum dla uczenia się i rozwoju społecznego

    Aranżowanie przestrzeni szkolnych dostosowanych do potrzeb dzieci ze spektrum

    Prawa dziecka z niepełnosprawnością.

    Sposoby dbania o dobrostan nauczyciela pracującego z dziećmi w spektrum – tworzenie planów samopomocy i samoopieki.

  • Dziewczyna w spektrum autyzmu – inne podejście terapeutyczne wzbogacone o metody diagnozy i pracy z dziewczętami w spektrum.

Ze względu na warsztatowy charakter nauki grupa liczyć będzie maksymalnie 30 osób. Zachęcamy, by nie zwlekać z rezerwacją miejsca dla siebie!

Kwestie formalne:

KURS DOSKONALĄCY
dla osób, które mają uprawnienia
  • Czas trwania kursu – 9 miesięcy w okresie październik – czerwiec. 
  • Każda osoba, która ukończy kurs otrzyma zaświadczenie wystawione przez Progresferę – Ośrodek akredytowany przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.
  • W ciągu roku będziesz mieć do przygotowania kilka prac od naszych trenerek. Każda z nich będzie opatrzona informacją zwrotną, co sprawi, że Twoje kompetencje wzrosną jeszcze bardziej. Przygotujesz takie zaliczenia jak: praca z wykorzystania TIK (wykorzystanie poznanych aplikacji).
  • Na zakończenie kursu przygotujesz podsumowanie odbytych superwizji lub opracowanie analizy przypadku – dzięki temu połączysz i wykorzystasz wiedzę i umiejętności zdobyte podczas nauki. 
  • W przypadku tej formy nie ma konieczności realizacji praktyk!
  • Jednym słowem – jeśli masz już uprawnienia, masz też inną pozycję startową. Korzystasz z niższej ceny, nie martwisz się już o praktyki, możesz się w pełni skupić na podnoszeniu umiejętności i poznawaniu sposobów na ułatwienie swojej pracy. I oczywiście – otrzymujesz potwierdzenie podniesienia swoich kwalifikacji od uznanego, akredytowanego Ośrodka!
Koszty:
  • Regularna cena ukończenia kursu doskonalącego: 3400 zł (+200 zł opłaty rekrutacyjnej)
  • Płatność można rozłożyć na raty 0% (3 lub 8 rat do wyboru, płatność w okresie październik – maj)
  • Zniżka 10% dla naszych absolwentów oraz przy zapisie na 2 kierunki jednocześnie.
  • Mamy akredytację KO, tak więc kurs można sfinansować ze szkolnego budżetu na szkolenia!
STUDIA PODYPLOMOWE
dla osób, które chcą uzyskać uprawnienia
  • Czas trwania studiów: 3 semestry, ułożone jednak w ciągu jednego roku akademickiego.  Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego studia ukończysz już z końcem sierpnia 2025 roku.
  • Dyplom wystawiany jest przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą – Uczelnię posiadającą uprawnienia do kształcenia nauczycieli.
  • W ciągu roku będziesz mieć do przygotowania kilka prac od naszych trenerek. Każda z nich będzie opatrzona informacją zwrotną, co sprawi, że Twoje kompetencje wzrosną jeszcze bardziej. Przygotujesz takie zaliczenia jak: praca z wykorzystania TIK (wykorzystanie poznanych aplikacji).
  • Na zakończenie studiów przygotujesz podsumowanie odbytych superwizji lub opracowanie analizy przypadku – dzięki temu połączysz i wykorzystasz wiedzę i umiejętności zdobyte podczas nauki. 
  • Ocena na świadectwie (dążymy do “bardzo dobrych”) jest wypadkową pracy własnej podczas superwizji i wypełniania testów podsumowujących zjazdy.
  • Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest  zaliczenie praktyki zawodowej w wymiarze maksymalnie 180 godzin, a czynni nauczyciele maksymalnie 120 godzin. Więcej informacji o praktykach znajdziesz w sekcji “Pytania i odpowiedzi“.
Koszty:
  • Regularna studiów podyplomowych podyplomowych: 4200 PLN (+200 zł opłaty rekrutacyjnej)
  • Płatność można rozłożyć na raty 0% (3 lub 10 rat do wyboru, płatność w okresie październik – lipiec)
  • Zniżka 10% dla naszych absolwentów oraz przy zapisie na 2 kierunki jednocześnie.
  • Studia można oczywiście sfinansować ze szkolnego budżetu na szkolenia!

Nie chcesz jeszcze rezerwować miejsca, ale te zajęcia Cię interesują? Aby o nich w natłoku spraw nie zapomnieć (wiemy, to się zdarza) zostaw nam kontakt do siebie.

Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji. Nie przegapisz dzięki temu ważnych terminów ani żadnej z dostępnych zniżek.  Prześlemy też wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje. Wpisując się akceptujesz naszą politykę prywatności. Zgoda obejmuje jedynie otrzymywanie informacji o wybranych studiach podyplomowych/kursie (bez innych treści marketingowych). 

Terminy zjazdów 2024/2025

GRUPA 1:

Termin

Godziny 

Forma 

Inauguracja roku akademickiego

26.10.2024; sobota

10.00 - 14.00

warsztaty online

15.11.2024; piątek

16.11.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

29.11.2024; piątek

30.11.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 18.00

Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna

13.12.2024; piątek

14.12.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

10.01.2025; piątek

11.01.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

07.02.2025; piątek

08.02.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

14.03.2025; piątek

15.03.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online


04.04.2025; piątek

05.04.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

16.05.2025; piątek

17.05.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna

06.06.2025; piątek

07.06.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań

Terminy ustalą zespoły indywidualnie

spotkania online

GRUPA 2:

Termin

Godziny 

Forma 

Inauguracja roku akademickiego

26.10.2024; sobota

10.00 - 14.00

warsztaty online

14.11.2024; czwartek

16.11.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

29.11.2024; piątek

30.11.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 18.00

Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna

13.12.2024; piątek

14.12.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

10.01.2025; piątek

11.01.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

07.02.2025; piątek

08.02.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

14.03.2025; piątek

15.03.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online


04.04.2025; piątek

05.04.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

warsztaty online

16.05.2025; piątek

17.05.2025; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna

06.06.2025; piątek

07.06.2025; sobota

16.00 - 19.00

10.00 - 17.00

warsztaty online

Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań

Terminy ustalą zespoły indywidualnie

spotkania online

Chcesz dołączyć do grupy w naborze 2025/2026? Nie chcesz przegapić początku rekrutacji?

Zostaw nam kontakt do siebie, poinformujemy Cię jak tylko będziemy zaczynać nowy nabór. Wyślemy Ci maila oraz wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje, a na pewno nie przegapisz terminu zapisu. Wpisując się akceptujesz naszą politykę prywatności. Zgoda obejmuje jedynie otrzymywanie informacji o wybranych studiach podyplomowych/kursie (bez innych treści marketingowych). 

Studia podyplomowe - wiarygodne uprawnienia:

Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego studia ukończysz już z końcem sierpnia 2025 roku.

Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.

Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy z osobami z zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Zespołem Aspergera (ASD).

  • Miejsca pracy: przedszkola, szkoły (ogólnodostępne, integracyjne, specjalne), specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla osób ze spektrum, poradnie PPP, warsztaty terapii zajęciowej, ośrodki wczesnej interwencji
  • Prowadzenie zajęć (z uczniami ze spektrum): rewalidacyjnych, jako nauczyciel współorganizujący kształcenie (wspomagający), terapeutycznych
  • Stanowisko pedagoga specjalnego: do 2026 roku, po tym terminie uprawnienia utrzymują osoby, które ukończyły uprzednio studia wyższe pedagogiczne.
Nasze studia dają kwalifikacje zgodne z nowym Rozporządzeniem.

Wiemy, że nowe przepisy wzbudziły wiele obaw. Wiemy, że część osób waha się, czy bezpiecznie jest teraz inwestować czas i środki w dalszą edukację. Zapraszamy do zapoznania się z analizą nowego Rozporządzenia, w której znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Wystarczy kliknąć na obrazek - artykuł włączy się w nowej karcie/ zakładce.

Masz pytania? Zastanawiasz się nad wyborem kierunku? Napisz lub zadzwoń - chętnie doradzimy.

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy  AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy. 

Zobacz wszystkie kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli.

Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.

#Tagi kierunku: pedagogika korekcyjna studia podyplomowe, terapia pedagogiczna studia podyplomowe poznań.

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem