(Współ)praca z uczniem Alfa: jak mierzyć postępy i wyznaczać bezpieczne granice
Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej.
Kiedy myślimy o uczniach z pokolenia Alfa niejednokrotnie pojawiają nam się takie skojarzenia, jak „niesamodzielni, niekulturalni, bez motywacji, nie potrafią się skupić, nie potrafią się uczyć, są inni”. I choć te słowa nie odnoszą się do wszystkich, dla nas – nauczycieli – stanowią jednak jako pokolenie pewne wyzwanie w zakresie nie tylko prowadzenia zajęć, ale również, a może przede wszystkim, w obszarze komunikacyjnym i relacyjnym.
Zapraszamy na szkolenie warsztatowe, na którym krok po kroku przejdziemy od zrozumienia mechanizmów funkcjonowania uczniów z pokolenia Alfa po skuteczne i praktyczne rozwiązania, które spowodują, że praca i współpraca z uczniami odzyska sens, logikę i efektywność.
- charakterystyka pokolenia Alfa – fakty i mity w oparciu o badania naukowe
- pozycje życiowe w praktyce szkolnej – praktyczne sposoby na relacje nauczyciel – uczeń w pozycji OK-OK
- wspólna przestrzeń w klasie i szkole – przykłady na wprowadzanie zasad i granic w komunikacji z nowym pokoleniem wraz ze sposobami na reagowanie na ich łamanie
- techniki do pracy z pokoleniem Alfa – skuteczne i pozwalające wzmacniać w uczniach odpowiedzialność za własny proces uczenia sposoby na mierzenie postępów oraz na nastawianie uczniów na pracę nad umiejętnościami – sprawdzą się na każdej lekcji przedmiotowej

Nauczycielka dyplomowana z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Certyfikowany coach ICF specjalizująca się w coachingu edukacyjnym. Trenerka. Koordynatorka ds. Programu Profilaktycznego „Godzina dla Młodych Głów” Fundacji UNAWEZA w województwie warmińsko-mazurskim. Prelegentka i panelistka na konferencjach naukowych. Menadżerka ds. współpracy z placówkami edukacyjnymi w NODN Progresfera. Stawia na otwartą, empatyczną komunikację i relacje. W czasie wolnym pracuje w ogrodzie, spaceruje, czyta i szuka przodków.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Olsztyna i Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.











