Kierunki polityki oświatowej państwa na 2023/2024
Uczniowie z SPE, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
TIK w edukacji: nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe
Rozwiązywanie konfliktów, profilaktyka przemocy w szkole
Motywująca dydaktyka i rozwiązania na lekcje
Bezpieczne i innowacyjne przedszkole
Relacje z uczniami i rodzicami
Projekt Let’s PLAY! Game Based Learning – (nie)zwykła edukacja korzysta z dofinansowania o wartości 108650 EURO otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu Let’s PLAY! Game Based Learning – (nie)zwykła edukacja jest popularyzacja grywalizacji i game-based-learning w polskim systemie oświaty.
Termin: 26-27.08.2021
Aby rozpowszechnić wiedzę o game based learning i grywalizacji, projekt rozpoczniemy od konferencji edukacyjnej, na której nauczyciele zdobędą podstawową wiedzę o tym podejściu i metodach, posłuchają praktyków, którzy mają już doświadczenie w wykorzystywaniu tych rozwiązań oraz poznają (w ramach warsztatów) łatwe w zastosowaniu narzędzia, które będą mogli od razu wdrożyć do swojej pracy. Na konferencji wystąpią zarówno eksperci z Polski, jak i z Norwegii. Konferencja potrwa 2 dni i będzie prowadzona w formule hybrydowej.
12 nauczycieli z Polski pojedzie do Norwegii na 4-dniową wizytę studyjną, w czasie której będzie mogła uczyć się wymienić dobre praktyki w zakresie Game based learning z nauczycielami i ekspertami norweskimi. To doświadczenie ma być bazą do tworzenia przez nich samych gier edukacyjnych, które będą następnie wykorzystywane w polskim systemie edukacji. Aby ukierunkować nasze działania, chcemy, aby gry dotyczyły rozwoju kompetencji STEM – a raczej STEAM, jako że to nauki przyrodnicze, inżynieria, technologia, sztuka oraz matematyka to dziedziny, które pozytywnie wpływają na rozwój społeczny, cywilizacyjny i gospodarczy.
Nauczyciele – twórcy gier po powrocie z wizyty studyjnej zostaną podzieleni na 3 zespoły (odpowiedzialne za 3 etapy edukacyjne) i rozpocznie się kilkumiesięczny etap tworzenia gier edukacyjnych. Grupy robocze będą miały stałe wsparcie zarówno z naszej strony, jak i ze strony Partnerów. Partner norweski – NORD University zapewni wsparcie ekspertów merytorycznych, z kolei polski Partner – Eduexpert będzie pomagać w kwestiach graficznych, my czyli NODN Progresfera będziemy czuwać nad pracą zespołów i wspierać je we współpracy. Wszystko po to, aby gry były na jak najwyższym poziomie merytorycznym i estetycznym
Zespół NORD University pod kierownictwem profesora Robina Isfolda Munkvolda zajmie się opracowaniem publikacji dotyczącej wpływu udziału w procesie tworzenia gier na gotowość do stosowania elementów grywalizacji i GBL na zajęciach. Publikacja będzie prezentowana na konferencjach, tak aby przeprowadzone badania miały realny wpływ na edukację – zarówno w Polsce, jak i w Europie. Publikacja będzie oczywiście przetłumaczona na język polski, tak aby każdy chętny nauczyciel z Polski mógł się z nią zapoznać.
W ramach projektu powstaną 3 innowacyjne gry analogowe dla edukacji. Gry zostaną wydrukowane i rozesłane do chętnych szkół. Każda z gier zostanie opracowana tak, aby można ją było pobrać ze strony internetowej, samodzielnie wydrukować i korzystać na lekcji. Powstaną również instrukcje używania gier. Chcemy, aby efekty prac naszych nauczycieli były dostępne dla każdego chętnego nauczyciela i przyczyniły się do propagowania i stosowania game based learning w polskiej szkole. Każda z gier zostanie też przetłumaczona na język angielski. Dzięki temu z efektów prac naszych nauczycieli korzystać będzie mogła cała Europa, a nawet i świat.
Po przygotowaniu gier i ich opublikowaniu planujemy różnorodne wydarzenia upowszechniające. Będą to warsztaty, webinary, filmy z zajęć itp. Chcemy działać jak najszerzej, więc planujemy przygotować działania on-line, tak aby każdy chętny nauczyciel mógł w ich uczestniczyć.
Nord University zajmuje się tworzeniem programów edukacyjnych i badań ze szczególnym naciskiem na (między innymi) edukację. Wydział Nauk Społecznych jest jednym z największych norweskich ośrodków edukacji i badań w swojej dziedzinie. Kluczową osobą zaangażowaną w projekt jest Robin Isfold Munkvold, profesor nadzwyczajny w dziedzinie technologii informatycznych. Robin od 15 lat uczy i prowadzi badania w dziedzinie technologii informatycznych, rozwoju oprogramowania i gier cyfrowych. Opublikował wiele międzynarodowych artykułów na ten temat i był kierownikiem projektów związanych z grami i nauką. Robin współtworzy i rozwija m.in. portal z grami edukacyjnymi dla szkół, jest też częścią grupy zarządzającej Centre for Excellent IT-education.
Eduexpert realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe od 2010. Firma wyspecjalizowała się w produkcji edukacyjnych materiałów cyfrowych, o wysokiej jakości. W ostatnich latach firma wyprodukowała kilkaset materiałów filmowych, animacji oraz cyfrowych treści spełniających standard WCAG 2.0, specjalne moduły treści dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i średnim. Firma realizuje z sukcesem projekty finansowane z dotacji unijnych, funduszy norweskich, jak i na zlecenie MEN. Zespół firmy składa się ze specjalistów merytorycznych, grafików, programistów, redaktorów treści i szerokiego grona osób współpracujących w zakresie tworzenia nowoczesnych e-materiałów wykorzystywanych przez młodzież i dorosłych.
Fundusze EOG reprezentują wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Istnieją dwa cele ogólne: ograniczenie nierówności ekonomicznych i społecznych w Europie oraz wzmocnienie relacji dwustronnych pomiędzy Państwami-Darczyńcami a 15 krajami UE z Europy Środkowej, Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego. Trzy Państwa-Darczyńcy ściśle współpracują z UE w ramach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Darczyńcy przekazali 3,3 miliarda euro w ramach kolejnych programów funduszy w latach 1994–2014. Fundusze EOG na lata 2014–2021 wynoszą 1,55 miliarda euro.
strona www Funduszy: www.education.org.pl
Zostaw nam swoje imię i adres email, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem