Innymi słowy, oferujemy Ci 2 możliwe formy ukończenia do wyboru – wybierzesz tę,
która pasuje do Ciebie i Twoich potrzeb.
Pedagogika korekcyjna wspomaga uczniów przede wszystkim w rozwoju kompetencji poznawczych, takich jak spostrzeganie, pamięć, uwaga, mowa i myślenie. Biorąc pod uwagę fakt, że coraz większa ilość uczniów ma zdiagnozowane deficyty w obszarze analizatorów percepcji, zaburzeń mowy, zaburzeń uwagi czy zaburzeń zdrowia psychicznego, które rzutują na procesy poznawcze, wiedza i umiejętności z zakresu pedagogiki korekcyjnej będą stanowiły ważny element warsztatu pracy nauczycieli.
Zakres: | Zagadnienia tematyczne: |
Podstawy terapii pedagogicznej: |
|
Jak zaplanować (i ewaluować) swoją pracę: |
|
Wyrównywanie zaburzeń i deficytów rozwojowych: |
|
Precyzyjne narzędzia na precyzyjne potrzeby – przegląd metod: |
|
TIK i pomoce w terapii pedagogicznej: |
|
Jak ułatwić sobie i dzieciom prowadzenie zajęć terapeutycznych: |
|
Terapia pedagogiczna jako praca na relacjach: |
|
Praca terapeuty w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej |
|
Dodatkowo w programie warsztaty praktyczne: jak mądrze i sprawnie korzystać z narzędzi SI, aby ułatwić sobie pracę – przygotowanie, dopasowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych.
Zjazd: | Zagadnienia tematyczne: |
Zjazd wykładowy 1: |
|
Zjazd wykładowy 2: |
- profesjonalizm i kompetencje jako źródło wewnętrznego spokoju, - rozwój kompetencji miękkich w profilaktyce zdrowia psychicznego, - kompetencje komunikacyjne wspierające budowanie pozytywnych relacji, - ciało i umysł – praktyczne umiejętności. |
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Decyzja o podjęciu studiów kwalifikacyjnych z terapii pedagogicznej dojrzewała we mnie od dłuższego czasu. Jako nauczyciel codziennie stykam się z dziećmi, które zmagają się z różnego rodzaju trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi czy emocjonalnymi. Coraz bardziej czułam, że potrzebuję pogłębić swoją wiedzę i zdobyć konkretne, praktyczne narzędzia do wspierania takich uczniów – nie tylko w nauce, ale także w ich funkcjonowaniu w przestrzeni szkolnej i społecznej.
Punktem zwrotnym okazało się szkolenie online prowadzone przez Agnieszkę Gierłowską, dotyczące pracy z 18 strukturami wyrazowymi. Forma prowadzenia, ogrom wiedzy, a przede wszystkim autentyczne zaangażowanie prowadzącej tak bardzo mnie poruszyły, że zaczęłam szukać więcej materiałów i szkoleń w tym duchu. Tak trafiłam na stronę Progresfery – i wtedy po raz pierwszy poczułam, że to miejsce, które naprawdę rozumie potrzeby praktyków edukacji. Oferta studiów podyplomowych była przemyślana, spójna z aktualnymi potrzebami nauczycieli i terapeutów oraz oparta na sprawdzonych, nowoczesnych metodach pracy.
Dlatego nie wahałam się długo – wybrałam właśnie ten kierunek i właśnie to miejsce.
Jakie miałam wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałam?
Przed rozpoczęciem studiów miałam obawy, czy program nie okaże się zbyt teoretyczny i nieprzystający do codziennych wyzwań nauczyciela-terapeuty. Bałam się, że zajęcia będą bazować głównie na wiedzy książkowej, bez realnego przełożenia na praktykę. Wszystkie te wątpliwości okazały się niepotrzebne. Już od pierwszych zajęć zostałam pozytywnie zaskoczona – spotkania były bardzo angażujące, praktyczne, oparte na najnowszych publikacjach naukowych i doświadczeniu prowadzących. Wiedzę zdobytą na studiach mogłam natychmiast wdrażać w pracy z dziećmi, a każde kolejne zajęcia dawały mi konkretny impuls do działania.
Dużą wartością okazały się także superwizje – inspirujące spotkania, które pozwalały mi dzielić się trudnościami, poszukiwać skutecznych rozwiązań i spojrzeć na własną pracę z nowej perspektywy.
Co zyskałam dzięki studiom w Progresferze?
Studia w Progresferze dały mi bardzo wiele – zarówno w wymiarze zawodowym, jak i osobistym.
Dzięki tym studiom czuję się pewniejsza w swojej pracy, lepiej przygotowana do prowadzenia terapii i bardziej świadoma potrzeb dzieci.
Co chcę przekazać osobom, które myślą o rozpoczęciu studiów kwalifikacyjnych?
Jeśli zastanawiasz się nad podjęciem studiów kwalifikacyjnych w Progresferze – nie wahaj się. To nie jest tylko „kolejny kurs” – to inwestycja w realny rozwój zawodowy i osobisty.
Zajęcia są prowadzone przez praktyków, którzy naprawdę rozumieją, z jakimi wyzwaniami mierzy się nauczyciel i terapeuta w codziennej pracy. Otrzymasz nie tylko wiedzę i narzędzia, ale też przestrzeń do refleksji, rozmowy, wsparcia i wymiany doświadczeń.
Co ważne – już w trakcie trwania studiów zaczniesz widzieć efekty w pracy z dziećmi. To bardzo motywujące i budujące.
Progresfera to miejsce, które stawia na jakość, relację i rzeczywistą zmianę – zarówno w edukacji, jak i w ludziach, którzy ją tworzą.
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Na studia trafiłam zupełnie przypadkiem – znalazłam ofertę na Facebooku i od razu przyciągnęła moją uwagę. Szukałam kierunku, który pozwoli mi lepiej zrozumieć trudności edukacyjne uczniów i skutecznie im pomagać – wybór padł na Diagnozę i Terapię Pedagogiczną.
Jakie miałam wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałam?
Przed rozpoczęciem miałam wątpliwości, czy podołam nauce przy tylu obowiązkach zawodowych i domowych. Obawiałam się też, czy zajęcia rzeczywiście będą wartościowe. Już po pierwszych zjazdach wiedziałam, że to była dobra decyzja – wszystko zostało zorganizowane bardzo profesjonalnie, a treści były konkretne, praktyczne i przydatne.
Co zyskałam dzięki studiom w Progresferze?
Dzięki studiom w Progresferze zdobyłam nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim umiejętności, które od razu mogłam wykorzystać w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyłam się prowadzić diagnozę pedagogiczną, opracowywać indywidualne programy i dobierać skuteczne metody terapii.
Co chcę przekazać osobom, które myślą o rozpoczęciu studiów kwalifikacyjnych?
Gdyby ktoś zapytał mnie, czy warto – odpowiedziałabym: zdecydowanie tak! Nawet jeśli trafiło się tu przypadkiem, można zostać na długo z przekonaniem, że to była bardzo dobra inwestycja w siebie i swoich uczniów.
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Wybrałam ten kierunek, ponieważ chciałam poszerzyć swoją wiedzę i usystematyzować swoje umiejętności. Do wyboru przekonały mnie zajęcia on-line i doświadczenie osób prowadzących oraz to, że prowadzący są praktykami, a nie teoretykami.
Jakie miałam wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałam?
Wiele wątpliwości miałam jeśli chodzi o superwizje, gdyż wcześniej nie miałam do czynienia z taką formą na studiach. Jednak po pierwszej superwizji moje wątpliwości rozwiały się, gdyż okazało się że superwizje są rewelacyjną sprawą. Dzięki nim rozwiązanie pojawiającego się problemu wydawało się o wiele prostsze.
Co zyskałam dzięki studiom w Progresferze?
Najbardziej pozytywnie zaskoczyły mnie superwizje, które okazały się bardzo pomocne w rozwiązywaniu i szukaniu rozwiązań różnych problemów. Kolejne studia, które będę realizować w przyszłości będą studiami, podczas których również będą możliwe superwizje. Zajęcia bardzo zmieniły moje myślenie i podejście do pracy z dziećmi. Zaczynam szukać rozwiązań najbardziej prostych, które najlepiej się sprawdzają, nie szukam już rozwiązań „górnolotnych” tylko najbardziej „przyziemnych” dających najlepsze korzyści.
Co chcę przekazać osobom, które myślą o rozpoczęciu studiów kwalifikacyjnych?
Bardzo polecam studia kwalifikacyjne z Progresferą przede wszystkim ze względu na prowadzące, które są praktykami z ogromnym doświadczeniem, które potrafią w ciekawy sposób przekazać swoją wiedzę studentom, które z zaciekawieniem opowiadają o swoich doświadczeniach. Wszystkie osoby prowadzące zajęcia potrafią nawiązać ze słuchaczami dobry kontakt, a atmosfera w grupach zwłaszcza superwizyjnych jest bardzo „domowa”, która pozwala na szybkie znalezienie rozwiązania problemu. Polecam Studia z Progresferą z całego serca.
Agnieszka Gierłowska
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, trener oświaty. Na co dzień pracuje jako dyrektorka szkoły podstawowej oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych oraz rodziców (program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców), a także szkolenia dla Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Autorka programów profilaktyki uzależnień dla dzieci, możliwych do realizacji w szkołach. Prywatnie — mama trzech dorosłych synów, w tym jednego z ADHD.
Małgorzata Trybuś
Trenerka
Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 30 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.
Lena Kazubek
Trenerka
Pedagog specjalny i pedagog tańca, terapeutka integracji sensorycznej, certyfikowany diagnosta w zakresie Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej, terapeuta Integracji Bilateralnej, instruktor Masażu Shantala. Od 16 lat nauczyciel i wychowawca w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Konarzewie. Diagnozuje i prowadzi zajęcia w prywatnym gabinecie Arlen. Przez lata związana z tańcem, obecnie od 8 lat prowadzi zespół taneczny dla seniorów „Takie babki i…”.
Obejrzyj spotkanie z Agnieszką Gierłowską z cyklu „Szkoła z Pomysłem”, w trakcie którego przekazała praktyczną wiedzę, jak pracować z uczniami po dłuższej przerwie w nauce.
Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji. Nie przegapisz dzięki temu ważnych terminów ani żadnej z dostępnych zniżek. Prześlemy też wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje. Wpisując się akceptujesz naszą politykę prywatności. Zgoda obejmuje jedynie otrzymywanie informacji o wybranych studiach podyplomowych/kursie (bez innych treści marketingowych).
Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego studia ukończysz już z końcem sierpnia.
Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.
Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy w zakresie prowadzenia terapii pedagogicznej.
Miejsca pracy: przedszkola, szkoły (ogólnodostępne), poradnie PPP, placówki prowadzące terapię pedagogiczną
Prowadzenie zajęć z uczniami zagrożonymi/ mającymi specyficzne trudności w uczeniu się – dysleksja, dysgrafia, dyskaklulia, nieharmonijny rozwój itd.: korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów, poradnictwa dla rodziców i nauczycieli
Stanowisko pedagoga specjalnego: do 2026 roku, po tym terminie uprawnienia utrzymują osoby, które ukończyły uprzednio studia wyższe pedagogiczne (Uwaga – Rozporządzenie Ministra Edukacji zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli jest już na etapie opiniowania. Zgodnie z nim zapis o przepisach przejściowych zostanie usunięty i będzie się miało uprawnienia do bycia pedagogiem specjalnym bezterminowo).
Termin | Godziny | Forma |
Inauguracja roku akademickiego 25.10.2025; sobota | 10.00 - 14.00 | online |
21.11.2025; piątek 22.11.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
12.12.2025; piątek 13.12.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
23.01.2026; piątek 24.01.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
13.02.2026; piątek 14.02.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
06.03.2026; piątek 07.03.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
27.03.2026; piątek 28.03.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
17.04.2026; piątek 18.04.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
22.05.2026; piątek 23.05.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
19.06.2026; piątek 20.06.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań | Terminy ustalą zespoły indywidualnie | spotkania online |
Napisz lub zadzwoń do nas – jak wolisz!
Możesz też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: pedagogika korekcyjna studia podyplomowe, terapia pedagogiczna studia podyplomowe poznań, diagnoza i terapia pedagogiczna, studia podyplomowe dla nauczycieli, studia podyplomowe online
Zostaw nam swoje imię i adres email, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem