Rady pedagogiczne dla szkół ponadpodstawowych

Zapraszamy na szkolenia rad pedagogicznych przygotowane specjalnie z myślą o specyfice pracy z młodzieżą w szkołach ponadpodstawowych. Nasze sprawdzone narzędzia i inspirujące rozwiązania sprawią, że z satysfakcją i spokojem będziecie je wdrażać do codziennej pracy z uczniami, a przy tym zadbacie o siebie.

Wybierzcie z lewej strony kategorię, a następnie temat, który najlepiej współgra z Waszymi potrzebami szkoleniowymi. Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Podstawowym zadaniem szkoły jest stworzenie warunków do efektywnej nauki. Obecnie wiemy już dużo na temat skutecznych sposobów uczenia się. Wiemy, że kreda i tablica już nie wystarczają, by pobudzić zainteresowanie młodych ludzi i skłonić ich do nauki. Nauczyciel powinien nieustannie rozwijać swój warsztat pracy, by motywować uczniów do nauki. Doskonałym narzędziem wzmagającym zainteresowanie przekazywanymi treściami, które pozwala na ich utrwalenie jest sketchnoting, czyli notatki wizualne. Owa metoda zapisu polega na treści z symbolicznymi rysunkami, co wspomaga pracę mózgu. Nie każdy potrafi rysować? Ten kurs udowodni, że wszystko można narysować i może to zrobić każdy.

  • Sketchnoting: co to, po co?
  • ABC sketchnotingu
  • Nauka rysowania! 🙂
    • ikony
    • ramki, boxy
    • postacie, emocje
    • chmurki, litery
    • szablony
  • Zastosowania w szkole
Irena Maluśkiewicz – Kostecka

Nauczycielka języka polskiego, informatyki, wychowawca w świetlicy, doradca zawodowy; propagatorka myślenia wizualnego i sketchnotingu; zwolenniczka nauczania opartego na mentoringu, budowaniu zainteresowania nauką i wzmacnianiu motywacji do uczenia się poprzez ciekawie prowadzony proces dydaktyczny, wyrastający z codziennych doświadczeń i zainteresowań uczniów, angażujący różne zmysły, budujący poczucie sukcesu.

  • Forma szkolenia: stacjonarnie (4-6 godziny zegarowe), online  – wyłącznie po konsultacji
  • Zapewniamy wszystkie pomoce na szkolenie
  • Wielkość grupy: 12-25 osób
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF z pomocami
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami szkoły ponadpodstawowej.

Znowu ocenianie? Tak, znowu, ponieważ alternatywne ocenianie w szkole ponadpodstawowej to wymagający temat! Nie tylko ze względu na presję związaną z osiąganiem wyników na egzaminie maturalnym, ale też różnorodnością statusu przedmiotów, a przy tym dojrzewaniem młodzieży i jej rosnącą świadomością oczekiwań wobec nauki i szkoły. Jak to pogodzić? Czy warto nadal pochylać się nad tematem? Nie tylko warto! Wręcz trzeba – by znaleźć takie sposoby, które sprawdzą się  w Twojej rzeczywistości szkolnej, aby spokojniej, bez presji nadać właściwy kierunek rozwojowi swojemu i uczniów. To jest szkolenie wspierające tych, którzy szukają rozwiązań na ewolucję w ocenianiu!

  • specyfika pracy w szkole ponadpodstawowej
  • priorytety w pracy z młodzieżą u progu dorosłości
  • szanse i zagrożenia w przejściu na inne ocenianie – ewolucyjnie, relacyjnie i bez presji
  • sprawdzone pomysły i narzędzia na bieżące, regularne ocenianie uczniów inne niż w skali 1-6 do zastosowania od zaraz na różnych przedmiotach
Dorota Marczak

Nauczycielka dyplomowana z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Certyfikowany coach ICF specjalizująca się w coachingu edukacyjnym. Trenerka. Koordynatorka ds. Programu Profilaktycznego „Godzina dla Młodych Głów” Fundacji UNAWEZA w województwie warmińsko-mazurskim. Prelegentka i panelistka na konferencjach naukowych. Menadżerka ds. współpracy z placówkami edukacyjnymi w NODN Progresfera. Stawia na otwartą, empatyczną komunikację i relacje. W czasie wolnym pracuje w ogrodzie, spaceruje, czyta i szuka przodków.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Olsztyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Mediacje są skuteczne! Potwierdzają to badania, prowadzone w placówkach edukacyjnych. Dodatkowo jednak mediacje pomagają rozwijać kompetencje uczniów. Wasza placówka myśli o wykorzystaniu mediacji lub jej elementów? To szkolenie dla Was! Podczas szkolenia zajmiemy się tematyką konfliktów rówieśniczych oraz sposobami reagowania na nie, przedstawimy istotę mediacji, zasady w niej panujące, etapy prowadzenia oraz używane w mediacji narzędzia. Dodatkowo wybrane narzędzia, przydatne w codziennej pracy nauczyciele będą mieli okazję przećwiczyć, tak aby móc zacząć je stosować już następnego dnia. 

Wasza szkoła może również skorzystać z opcji wprowadzenia pełnego programu profilaktycznego z zakresu mediacji – szczegóły znajdziecie tutaj. Nasz Ośrodek może przeprowadzić również szkolenie dla mediatorów szkolnych oraz rówieśniczych.

  • Mediacje – definicja, zasady mediacji, wpływ mediacji na kompetencje uczniów
  • Mediacje a arbitraż
  • Konflikty – typy konfliktów i algorytm reagowania na nie
  • Fazy rozwoju konfliktu i działania nauczyciela
  • Techniki mediacyjne przydatne w codziennej pracy
  • Mediacje szkolne a rówieśnicze
  • Etapy wprowadzania mediacji do szkół
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Twoi uczniowie mają dziś napisać klasówkę. Wchodzisz do sali, patrzysz na nich i widzisz, że wszyscy są sparaliżowani wizją pisania klasówki z budowy komórki. Co Ci pozostaje? „Wycisnąć” z nich wiedzę standardowo: rozdać kartki, przypomnieć o samodzielnej pracy i tyle. Albo – stworzyć taki sposób testowania, który – z pozoru trudniejszy i bardziej wymagający niż klasyczna klasówka – sprawi, że uczniowie będą zachwyceni, a wiedza i umiejętności zostaną rzetelnie utrwalone i sprawdzone.

Oto szkolenie warsztatowe, które zmienia podejście do typowego testowania na różnych przedmiotach, podając konkretne, sprawdzone sposoby służące uczniom i nauczycielom. 

  • cel sprawdzianów i sens oceniania,
  • rodzaje sprawdzianów standardowych i alternatywnych,
  • przykłady konkretnych sprawdzonych rozwiązań na nieszablonowe sprawdziany na różne przedmioty,
  • techniki tworzenia przykładowych nietypowych sprawdzianów,
  • wady i zalety sprawdzianów bez strachu i wstydu,
  • wskazówki organizacyjne, czyli co z ewentualnymi poprawami, od której metody zacząć i o co zadbać, by taki sprawdzian przeprowadzić,
  • pomysły na przygotowanie uczniów i rodziców do nowego sposobu testowania.
dr Anna Traut-Seliga

dr nauk biologicznych, nauczycielka akademicka i oświatowa w liceum, a także w szkole podstawowej. Matka, przyrodniczka, społeczniczka. Zapalona botaniczka i entuzjastka permakultury (ukończyła kurs PDC). Zwolenniczka edukacji pozasystemowej i niekonwencjonalnych metod nauczania. Pasjonatka gier, wykorzystująca je w procesie dydaktycznym. Członkini Cechu Fantastyki 'SkierCon’, wieloletnia organizatorka konwentów SkierCon i ECOn (Ekologiczny Konwent Fantastyczny). Kocha swoje planszówki i książki, jak Smaug swoje skarby. W wolnych chwilach tropi mity, legendy i magiczne istoty.

  • Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)
Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami szkoły ponadpodstawowej.

“Ale ja naprawdę się uczyłem…” – tak często tłumaczą się uczniowie w szkołach ponadpodstawowych, gdy ocena ze sprawdzianu dalece odbiega od ich oczekiwań. Dociekając, jak wyglądał proces ich uczenia się, nierzadko nauczyciel dostrzega podręcznik lub zeszyt z zakreślonymi na kolorowo najważniejszymi treściami, czyli większością linijek tekstu. Takie “kolorowanie” daje uczniowi poczucie, że zainwestował wystarczającą ilość czasu i energii w naukę. W dodatku – w czasie nauki w szkole podstawowej, mimo wszystko nie tak wymagającej, gdy porównujemy ją do kolejnego etapu edukacyjnego – mogło przynosić pożądane efekty w postaci wysokich ocen. Natomiast z obserwacji pedagogów w szkołach średnich wynika, że młodzież szkolna często nie wie jak się uczyć, a tym bardziej, jak robić to skutecznie. A jest to niezbędna umiejętność dla tej części nastolatków, którzy już wiedzą, że ważniejsza jest wiedza, nie oceny i to ona jest przepustką na wymarzone studia poprzez odpowiednie wyniki osiągnięte na egzaminie maturalnym. Tutaj z pomocą może przyjść nauczyciel, który podczas przekazywania wiedzy wskazuje także efektywne strategie na jej przyswojenie w odniesieniu do specyfiki nauczanego przedmiotu. 

Oto szkolenie warsztatowe, na którym przechodzimy od teorii do praktyki, by skutecznie uczyć jak się uczyć w szkole ponadpodstawowej. Szkolenie ma na celu wyposażenie nauczyciela w wiele konkretnych pomysłów i wskazówek gotowych do wdrożenia podczas wspomagania młodzieży w procesie uczenia się zagadnień podstawy programowej z danego przedmiotu.

  • sposoby nauki stosowane przez uczniów, 
  • główne przyczyny niepowodzeń uczniów w trwałym przyswajaniu wiedzy,
  • alternatywne metody uczenia się (m.in. metoda nauczyciela, metoda testu zderzeniowego, metoda immersji) – założenia i charakterystyka,
  • przykłady wdrażania wybranych metod przy przyswajaniu wiedzy z różnych przedmiotów,
  • praca z tekstem – nauka nowych treści z wykorzystaniem wybranej metody,
  • ocena skuteczności wybranej metody.
dr Joanna Cichocka

doktor nauk biologicznych, nauczycielka dyplomowana, absolwentka kierunku “Gry i grywalizacja w edukacji” prowadzonego przez NODN Progresfera. Pracuje jako nauczycielka biologii w XI Liceum Ogólnokształcącym w Olsztynie oraz w Szkole Podstawowej nr 311 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Olsztynie, gdzie prowadzi zajęcia w języku angielskim. Biologia to jej wielka pasja, którą nieustannie rozwija, a zdobytą wiedzą uwielbia dzielić się z osobami w każdym wieku. Dbając o przyjazne relacje z uczniami oraz atmosferę sprzyjającą nauce prowadzi lekcje oparte na pozytywnych emocjach, angażując uczniów w projekty edukacyjne, obserwacje przyrody i eksperymenty. Na zajęciach wprowadza elementy gier oraz metodę grywalizacji. Entuzjastka neurodydaktyki, mnemotechnik oraz alternatywnych metod oceniania.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Olsztyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Macie wśród swoich uczniów (bez)cenny diament – ucznia z ogromnym talentem i nieszablonowym myśleniem? Jest dla Was wyzwaniem? Prowokuje do pytań o to, jak z nim pracować? Co zrobić, aby rozwinąć ten talent? W jaki sposób mu towarzyszyć, by wykorzystał swój potencjał i umiał znaleźć się wśród rówieśników?
Odpowiedzi znajdziecie na szkoleniu, które stanowi zapowiedź edukacyjnej przygody i podjęcia wyzwania! Sprawdźcie, które innowacyjne, a przy tym praktyczne pomysły na pracę z uczniem zdolnym nie tylko działają, ale i sprawiają, że sami zaczniecie uczyć się od młodszych!

  • Uczeń zdolny to jaki? – rozumienie, nazywanie i dostrzeganie zdolności
  • Trójpierścieniowy Model Zdolności Josepha Renzulliego – sposób na rozwój potencjału ucznia
  • Praca z uczniem zdolnym – sposoby na uruchomienie ciekawości poznawczej, które sprawią, że wiedza, umiejętności, twórczość i energia staną się żywiołami uczniów; narzędzia do wspierania zdolnej bestii, czyli tajemnica relacji Mistrza z uczniem; koncepcja 3R (rozgardiasz, różnorodność, rozróżnienie) w pracy z uczniem zdolnym
Lidia Pasich

Polonistka, certyfikowana edukatorka, inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża w okolicach Kielc. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Chcesz upewnić się, czy wybrane szkolenie odpowie na potrzeby Twojej placówki i da rozwiązania potrzebne uczniom? Potrzebujesz konsultacji odnośnie wyboru tematu?

Z przyjemnością wesprę Ci w tym zadaniu! Wypełnij formularz kontaktowy, wybierz, w jaki sposób mam się skontaktować i wpisz ewentualnie swoje zapytanie. Wystarczy jednak, że podasz namiar, na który mam się kontaktować – wszystkie szczegóły możemy ustalić podczas rozmowy lub przez maila.

Zapraszam Cię – jeśli tak wolisz – do bezpośredniego kontaktu:

Zobacz wszystkie tematy szkoleń rad pedagogicznych

Sprawdź także przygotowany przez nas katalog szkoleń rad pedagogicznych.

#tagi rady szkoleniowej: szkolenie rady pedagogicznej, szkolenie rady pedagogicznej online, szkolenia dla rad pedagogicznych

Formularz kontaktowy

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem