Prowadzone przez nas warsztaty profilaktyczne dla uczniów są najczęściej powiązane z realizacją wytycznych programu profilaktyczno-wychowawczego szkoły. Do klas wchodzimy jednak również interwencyjnie, w sytuacjach silnego konfliktu czy trudności specyficznych dla danego zespołu klasowego.
Warsztaty trwają najczęściej 90 minut (2 jednostki lekcyjne). Program i ćwiczenia każdorazowo dostosowujemy do grupy wiekowej oraz specyficznych trudności danej klasy. Możecie Państwo wybrać jeden z najchętniej zamawianych warsztatów dla uczniów lub zgłosić się do nas ze specyficznym zapotrzebowaniem.
Warsztaty skupione na integracji zespołu klasowego, akceptowaniu różnic i podejmowaniu współpracy na zasadzie szacunku również między uczniami, którzy darzą się mniejszą sympatią. Ćwiczenia są dobrane w taki sposób, aby uczniowie mieli okazję poznać się lepiej oraz – wspólnie pracować na sukces klasy. Warsztat został po raz pierwszy przeprowadzony w 2017 roku w silnie skonfliktowanej klasie, okazało się jednak, że równie dobrze sprawdza się wśród uczniów, którzy po prostu – nie nawiązali między sobą dobrej relacji.
Warsztat prowadzony jest – w zależności od wieku uczniów i potrzeb klasy – w różnych wariantach:
Integracja z Ozobotem: Warsztaty wzmacniające relacje między uczniami w klasie, prowadzone przy wykorzystaniu Ozobotów – robotów do nauki programowania. Uczniowie rozwiązując poszczególne zadania poznają kolejne kody do programowania Ozobota. Na zakończenie – sprawdzają swoje umiejętności, prowadząc Ozobota przez pełną pułapek planszę Megafajnej klasy.
Mistrzowie szyfrów: Uczniowie rozwiązują kolejne zagadki oparte o szyfry i zakodowane wiadomości. Jest to możliwe wyłącznie dzięki współpracy i podziale zadań. Dodatkowo uczniowie zapraszani są do szeregu zadań wzmacniających integrację.
Warsztaty prowadzimy dla klas 4-8 szkół podstawowych.
Umiejętność weryfikowania informacji jest jedną z najważniejszych kompetencji obywateli XXI wieku. Internet jest przecież nieskończony – można w nim znaleźć zarówno cenną wiedzę, jak i śmieci. Podczas warsztatów kształcimy szereg kompetencji – pokazujemy, co powinno zwrócić naszą uwagę i wzmóc czujność, jak skutecznie weryfikować poszczególne dane oraz – jak reagować, jeśli spotykamy się z fake newsami, publikowanymi np. przez naszych znajomych czy celebrytów.
Warsztat prowadzimy dość przewrotnie, w oparciu o grę i ćwiczenia stają się sami “Mistrzami Dezinformacji”. A to dlatego, że Mistrza nie oszuka już nikt!
Warsztaty są zgodne z Kierunkami Polityki Oświatowej na rok szkolny 2022/2023
Warsztaty prowadzimy dla uczniów od 6 klasy szkoły podstawowej
Warsztat dotyczący hejtu, trollingu i mowy nienawiści, z jaką młodzież spotyka się w sieci. Podejmujemy kwestię definicji mowy nienawiści, jej wpływu na innych. W drugiej części warsztatu skupiamy się na metodach reagowania na hejt i mowę nienawiści w sieci. Warsztat powstał w 2019 roku i był odpowiedzią na potrzeby uczniów, spotykających się każdego dnia z mową nienawiści w sieci. Temat nie traci na znaczeniu, staje się dla szkół coraz ważniejszy.
W trakcie warsztatu realizujemy cele takie jak: nauczenie uczniów rozpoznawania i rozróżniania mowy nienawiści od innych zjawisk, podjęcie tematu granic wolności słowa, wskazanie na konsekwencje stosowania mowy nienawiści (Piramida Allporta) oraz rozbudowanie wachlarza sposobów, w jaki uczniowie mogą zareagować, jeśli widzą nienawistne komunikaty w sieci.
Warsztaty prowadzimy dla uczniów starszych od ok. 7 klasy szkoły podstawowej
Podczas warsztatów zajmujemy się hejtem – wyzywaniem, obelgami, “jechaniem po” drugiej osobie. Koncentrujemy się tutaj na hejcie rówieśniczym, w gronie osób sobie znanych, czy to w klasie czy wśród znajomych. Pokazujemy młodzieży czym jest hejt, jakie ma konsekwencje dla hejtowanej osoby, jakie wzbudza emocje. Ale też jakie są jego przyczyny – czyli dlaczego hejter hejtuje. Kształcimy umiejętność reagowania na hejt – zarówno z pozycji ofiary, jak i z pozycji świadka.
Warszatat prowadzimy w oparciu o humor i zabawę, a naszą główną “ofiarą” jest przybyły z innej planety kosmita. Dzięki temu unikamy sztywnego, moralizatorskiego tonu, który wzbudza opór młodzieży. Scenariusz oparty jest w części o materiały z programu SELMA – Hacking Hate.
Warsztaty prowadzimy dla uczniów od 6 klasy szkoły podstawowej.
Nie ma osób, które nie wchodzą w konflikty. Są one naturalną częścią relacji, życia z innymi. Dla nas – dorosłych – jest to jasne.
Podczas warsztatów pokazujemy dzieciom i młodzieży skąd się biorą konflikty – jakie mają przyczyny. Przekazujemy im również wiedzę na temat różnych stylów reagowania na konflikt oraz uczymy podejścia do sytuacji spornych z nastawieniem win – win, czyli w taki sposób, aby znaleźć rozwiązanie, w którym każdy będzie czuł się wysłuchany i uwzględniony, z dbałością o relację.
Warsztaty prowadzimy dla uczniów od 5 klasy szkoły podstawowej
Warsztat dotyczy kwestii budowania swojego wizerunku w sieci. Młodzież mierzy się bowiem z widocznymi na portalach społecznościowych niedoścignionymi wzorami – wszyscy są niezwykle zdolni, odważni, piękni, a ich życie jest pełne niesamowitych wydarzeń. Jak się wśród nich wyróżnić? Jak zdobyć popularność i sympatię innych?
Świadome kreowanie wizerunku (i w świecie rzeczywistym i online) zaczyna się od świadomego poczucia wartości, a kończy – na rozumieniu konsekwencji przedstawiania siebie z takiej, a nie innej strony.
Podczas warsztatu zajmujemy się różnymi sposobami na budowanie swojego wizerunku i zastanawiamy wspólnie, jak kreować siebie nie tylko w oparciu o wygląd czy status materialny. Proponujemy ćwiczenia mające na celu pobudzenie myślenia i przywrócenie racjonalnego oglądu świata, w którym -ludzie nie są idealni, ale każdy może być ciekawy i wyjątkowy.
Warsztaty prowadzimy dla uczniów starszych od ok. 7 klasy szkoły podstawowej
Podczas warsztatów podejmujemy temat pierwszych miłości, związków, relacji uczuciowych. Temat dla młodzieży bardzo ważny, a jednocześnie krępujący i trudny do podejmowania z dorosłymi, z którymi mają codzienny kontakt.
W proponowanych ćwiczeniach zajmujemy się rozróżnieniem – czym jest fascynacja, a kiedy zaczyna się miłość. Rozmawiamy o przekonaniach, o granicach poświęcenia dla drugiej osoby, o sposobach wyrażania uczuć, o tym jak pokazać komuś, że się nam podoba, ale też czego nie robić. Dzięki prowadzeniu warsztatów przez obce osoby młodzież czuje się bezpieczniej – wie, że to ich jedyny kontakt, a więc ich ewentualne wstydliwe pytania “odjadą” razem z trenerkami.
Warsztaty prowadzimy dla uczniów starszych od 7 klasy szkoły podstawowej do 1 klasy szkół ponadpodstawowych.
Warsztaty wspierające rozwój inteligencji emocjonalnej. Podczas zajęć omawiamy trudne uczucia – złość, smutek, strach, zazdrość i uczymy się je rozróżniać. Ćwiczymy, jak konstruktywnie pokazywać innym, co czujemy. Przez różne zabawy dzieci rozwijają także umiejętność rozładowywania napięcia i negatywnych emocji. W zależności od potrzeb klasy skupiamy się na wybranych emocjach i sposobach i wyrażania,.
Warsztaty z inteligencji emocjonalnej prowadzimy od 2012 roku – początkowo w ramach projektów unijnych, aktualnie – na zlecenie szkół lub Rady Rodziców.
Warsztaty prowadzimy dla uczniów najmłodszych – klasy 1-3 szkoły podstawowej
Można do nas zadzwonić lub napisać maila:
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl
Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz szkolenia rady pedagogicznej.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#tagi: warsztaty profilaktyczne dla uczniów, uczniowie i rodzice
Będziemy Cię informować o naszych nowych webinarach i innych okazjach.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem