Warsztaty profilaktyczne dla uczniów

Prowadzone przez nas warsztaty są najczęściej powiązane z realizacją wytycznych programu profilaktyczno-wychowawczego szkoły. Do klas wchodzimy jednak również interwencyjnie, w sytuacjach silnego konfliktu czy trudności specyficznych dla danego zespołu klasowego.

Warsztaty trwają najczęściej 90 minut (2 jednostki lekcyjne). Program i ćwiczenia każdorazowo dostosowujemy do grupy wiekowej oraz specyficznych trudności danej klasy. Możecie Państwo wybrać jeden z najchętniej zamawianych warsztatów dla uczniów lub zgłosić się do nas ze specyficznym zapotrzebowaniem.

zdjęcie 4 - uczniowie i rodzice

Najchętniej zamawiane warsztaty dla uczniów:

Warsztaty skupione na integracji zespołu klasowego, akceptowaniu różnic i podejmowaniu współpracy na zasadzie szacunku również między uczniami, którzy darzą się mniejszą sympatią. Ćwiczenia są dobrane w taki sposób, aby uczniowie mieli okazję poznać się lepiej oraz – wspólnie pracować na sukces klasy. Warsztat został po raz pierwszy przeprowadzony w 2017 roku w silnie skonfliktowanej klasie, okazało się jednak, że równie dobrze sprawdza się wśród uczniów, którzy po prostu – nie nawiązali między sobą dobrej relacji. Nauczyciele doceniają jego uniwersalność.

Warsztat dla uczniów starszych (od ok. 7 klasy SP) dotyczący hejtu, trollingu i mowy nienawiści, z jaką młodzież spotyka się w sieci. Podejmujemy kwestię definicji mowy nienawiści, jej wpływu na innych. W drugiej części warsztatu skupiamy się na metodach reagowania na hejt i mowę nienawiści w sieci. Warsztat powstał w 2019 roku i był odpowiedzią na potrzeby uczniów, spotykających się każdego dnia z hejtem czy mową nienawiści w sieci. Temat nie traci na znaczeniu, staje się dla szkół coraz ważniejszy.

Warsztat dotyczy kwestii bezpieczeństwa publikowanych informacji i danych w odniesieniu do budowania swojego wizerunku w sieci. Poruszony zostaje również temat rozpoznawania fake newsów. Ćwiczenia związane z fake newsami pomagają uczniom rozwijać umiejętność krytycznego myślenia.  Warsztat pierwszy raz został przeprowadzony w 2018 roku, obecnie oparty jest na zaktualizowanych aplikacjach, narzędziach i treściach.

Warsztaty dla najmłodszych (klasy 1-3 SP), wspierające rozwój inteligencji emocjonalnej. Podczas zajęć omawiamy trudne uczucia – złość, smutek, strach, zazdrość i uczymy się je rozróżniać. Ćwiczymy, jak konstruktywnie pokazywać innym, co czujemy. Przez różne zabawy dzieci rozwijają także umiejętność rozładowywania napięcia i negatywnych emocji. Warsztaty z inteligencji emocjonalnej prowadzimy od 2012 roku – początkowo w ramach projektów unijnych, aktualnie – na zlecenie szkół lub Rady Rodziców.

Warsztaty z asertywności, z nawiązaniem do modelu Analizy Transakcyjnej – czyli jak czuć się w porządku i jednocześnie nie naruszać granic innych osób. Omawiamy różnice między postawą uległą, agresywną, bierno-agresywną i asertywną, ćwiczymy asertywną komunikację – szczególnie przydatną w sytuacjach trudnych. Warsztaty z asertywności dla uczniów prowadzimy od 2011 roku – początkowo w ramach projektów unijnych, aktualnie – na zlecenie szkół lub Rady Rodziców.

Warsztaty wzmacniające relacje między uczniami w klasie, prowadzone przy wykorzystaniu Ozobotów – robotów do nauki programowania. Uczniowie rozwiązując poszczególne zadania poznają kolejne kody do programowania Ozobota. Na zakończenie – sprawdzają swoje umiejętności, prowadząc Ozobota przez pełną pułapek planszę Megafajnej klasy. Zajęcia oparte na programowaniu Ozobotów prowadzimy już od 2017 roku.

Myślicie Państwo o zorganizowaniu warsztatów dla uczniów? Chcecie poznać szczegóły odnośnie terminów lub oferty cenowej? Macie dodatkowe pytania? - chętnie na nie odpowiemy.

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.