Rady pedagogiczne dla szkół ponadpodstawowych

Zapraszamy na szkolenia rad pedagogicznych przygotowane specjalnie z myślą o specyfice pracy z młodzieżą w szkołach ponadpodstawowych. Nasze sprawdzone narzędzia i inspirujące rozwiązania sprawią, że z satysfakcją i spokojem będziecie je wdrażać do codziennej pracy z uczniami, a przy tym zadbacie o siebie.

Wybierzcie z lewej strony kategorię, a następnie temat, który najlepiej współgra z Waszymi potrzebami szkoleniowymi. Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Wchodzimy na lekcję i już w pierwszych minutach zwraca naszą uwagę zachowanie Jasia oraz bałagan wokół niego. Dlaczego? Bo ciągle coś manipuluje w piórniku, wszystkie książki i zeszyty wyciągnięte (a jaka teraz lekcja?), kręci się na krześle, odwraca, ma coś do powiedzenia nie pytany, wyrywa się do odpowiedzi, ma dużą trudność z utrzymaniem uwagi na przebiegu lekcji, w zeszycie chaos, brak notatki, o zadaniach domowych nie wspomnę. A na przerwie wszędzie go pełno, i jak coś się dzieje, to Jasiu na pewno tam jest!

  • Dlaczego nasz Jaś tak się zachowuje? 
  • Jakie są mity, a jaka prawda o ADHD?  
  • Gdzie się kończy „złe wychowanie”, a gdzie zaczyna zachowanie zaburzone?
  • I co z tym fantem zrobić na lekcji, żeby uczyli się wszyscy – i nasz Jasiu i cała klasa?

Na te pytania odpowiemy podczas naszego spotkania. Omówione dokładnie zostaną objawy ADHD sposoby i jak je rozróżnić od innych zaburzeń. A przede wszystkim poruszymy istotną kwestię pracy z takim uczniem, ustalania zasad i ich przestrzegania, organizacji jego miejsca pracy, formułowania komunikatów w sposób jasny i zrozumiały, wzmacniania pozytywnego oraz współpracy z domem. 

  • Z czym konkretnie mamy do czynienia? – definicja ADHD, podobieństwa i różnice między ADHD a nadpobudliwością psychoruchową
  • Co to znaczy dla ucznia – obszary zaburzeń i ich skutki, przejawiające się w codziennym funkcjonowaniu ucznia z nadpobudliwością psychoruchową w szkole
  • Jak rozpoznać trudności? – proces diagnostyczny
  • Jak współpracować z rodziną dziecka? – rozmowa z rodzicami, wprowadzania zmian, czyli współpracy z nimi
  • Jak pracować na lekcji? – konkretne wskazówki, jak skutecznie ustalać zasady i granice oraz wydawać polecenia dziecku z nadruchliwością psychoruchową
  • Skąd czerpać inspiracje? – różne metody pracy z dzieckiem z ADHD/ nadpobudliwością psychoruchową
Agnieszka Gierłowska

Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, trener oświaty. Na co dzień pracuje jako dyrektorka szkoły podstawowej oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykładała na uczelniach wyższych na kierunkach pedagogicznych. Obecnie koordynuje i prowadzi kierunek studiów podyplomowych Diagnoza i terapia pedagogiczna/ Pedagogika korekcyjna jako główna trenerka. Prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych oraz rodziców (program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców), a także szkolenia dla Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Autorka programów profilaktyki uzależnień dla dzieci, możliwych do realizacji w szkołach. Prywatnie — mama trzech dorosłych synów, w tym jednego z ADHD.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego

W ostatnich latach w szkole przybyło uczniów w spektrum autyzmu. Sytuacja ta może budzić zaniepokojenie, pytania czy wątpliwości co do funkcjonowania i sposobu pracy z uczniami neuroróżnorodnymi. Zapraszamy na szkolenie, które może zmienić podejście do pracy z uczniem w spektrum, a na pewno oszczędzi wielu stresów. Zaprezentujemy bowiem na nim konkretne, sprawdzone strategie i działania, które pozwolą zmieniać szkolną przestrzeń i świat nauczyciela i ucznia.

  • charakterystyka osoby w spektrum – sposób funkcjonowania, problemy z jakimi się mierzy, mity i fakty na temat autyzmu;
  • praca z uczniem w spektrum – właściwe rozpoznanie potrzeb osoby w spektrum, zaprojektowanie przestrzeni i środowiska edukacyjnego, dostosowanie treści, formy i metody pracy do potrzeb ucznia, interpretacja zapisów zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • zadbanie o cały zespół klasowy – sprawdzone sposoby na budowanie empatycznych postaw w stosunku do ucznia w spektrum bez zaniedbywania uczniów neurotypowych, techniki na radzenie sobie z zachowaniami trudnymi oraz emocjonalne i społeczne wspieranie ucznia, zadania nauczyciela współorganizującego.
Monika Szulkowska

Nauczycielka języka angielskiego i polskiego w szkole podstawowej. Trenerka TUS, Ambasadorka Wiosny Edukacji i aplikacji Wakelet, ciągle doskonaląca swoje umiejętności. Twórczyni materiałów edukacyjnych dla portalu Film w szkole. Współorganizatorka i prelegentka wydarzeń edukacyjnych (Noc Belfrów, Egzaminocka, Konferencja Współpraca Rodzi Różnorodność), liderka akcji Zaproś mnie na swoją lekcję. Mama nastolatka w spektrum. Pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną i udowadnia, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Cię jako pedagoga.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Czytając opinie, orzeczenia, diagnozy psychologiczne i pedagogiczne z poradni największą uwagę zwracamy na wskazówki do pracy z uczniem. Obecnie są one wypisywane szczegółowo zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców do pracy w domu. Nadal jednak są to ogólne zalecenia, a my potrzebujemy konkretów dotyczących „naszego” przedmiotu. Jak się odnieść do zaleceń oraz jak wprowadzić je w praktykę szkolną? Na spotkaniu wyjaśnimy, skąd się biorą  u dzieci trudności szkolne oraz pokażemy, w jaki sposób praktycznie realizować zalecenia i wskazówki zawarte w opiniach i orzeczeniach na lekcjach z danego przedmiotu.

Zachęcamy, aby przed szkoleniem dostarczyć trenerce zanonimizowane opinie i orzeczenia z Waszej placówki. Wtedy w czasie szkolenia skoncentrujecie się na własnych przypadkach.

  • Osadzenie teoretyczne: przyczyny trudności szkolnych i ich typologia
  • Nasze zmysły: jak zaburzenia poszczególnych zmysłów mogą wpłynąć na przyswajanie wiedzy i umiejętności
  • Różnica między zaburzeniami, dysfunkcją czy dysharmonijnym rozwojem
  • Przejawy zaburzeń na przedmiotach szkolnych – charakterystyczne wskaźniki
  • Instrukcja obsługi opinii/orzeczenia:  konstrukcja opinii i orzeczeń – typowe punkty i używane sformułowania 
  • Przełożenie treści orzeczeń na praktyczne działania: formy pomocy, dostosowania, zindywidualizowanie pracy z uczniem na lekcjach przedmiotowych
Agnieszka Gierłowska

Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, trener oświaty. Na co dzień pracuje jako dyrektorka szkoły podstawowej oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykładała na uczelniach wyższych na kierunkach pedagogicznych. Obecnie koordynuje i prowadzi kierunek studiów podyplomowych Diagnoza i terapia pedagogiczna/ Pedagogika korekcyjna jako główna trenerka. Prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych oraz rodziców (program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców), a także szkolenia dla Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Autorka programów profilaktyki uzależnień dla dzieci, możliwych do realizacji w szkołach. Prywatnie — mama trzech dorosłych synów, w tym jednego z ADHD.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Chcesz upewnić się, czy wybrane szkolenie odpowie na potrzeby Twojej placówki i da rozwiązania potrzebne uczniom? Potrzebujesz konsultacji odnośnie wyboru tematu?

Z przyjemnością wesprę Ci w tym zadaniu! Wypełnij formularz kontaktowy, wybierz, w jaki sposób mam się skontaktować i wpisz ewentualnie swoje zapytanie. Wystarczy jednak, że podasz namiar, na który mam się kontaktować – wszystkie szczegóły możemy ustalić podczas rozmowy lub przez maila.

Zapraszam Cię – jeśli tak wolisz – do bezpośredniego kontaktu:

Zobacz wszystkie tematy szkoleń rad pedagogicznych

Sprawdź także przygotowany przez nas katalog szkoleń rad pedagogicznych.

#tagi rady szkoleniowej: szkolenie rady pedagogicznej, szkolenie rady pedagogicznej online, szkolenia dla rad pedagogicznych

Formularz kontaktowy

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem