Nowości i BestSellery - SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH

Nasze NOWOŚCI to szkolenia inspirujące do podjęcia niestandardowych działań w oparciu o sprawdzone rozwiązania. Pojawiły się niedawno ze względu na zapotrzebowanie zgłaszane przez Was. Dołączcie do szkół, w których nauczycielki i nauczyciele już je wdrażają!

Na liście BESTSELLERY znajdziecie szkolenia, które nie tylko odpowiadają na aktualne potrzeby nauczycielek i nauczycieli, ale też cieszą się bardzo dobrymi ocenami w ankietach ewaluacyjnych. Są polecane i najczęściej wybierane. Skorzystajcie i Wy!

Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Sztuka czytania ze zrozumieniem dotyczy niemalże wszystkich przedmiotów. Decyduje nie tylko o sukcesie uczniów na egzaminach szkolnych, które mają wpływ na ich wybory i przyszłość, ale czyni z nich osoby refleksyjne, krytyczne i odważne wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.

Istnieje wiele sposobów w postaci strategii, metod i narzędzi, które rozwijają u uczniów tę kluczową umiejętność. Ważne jest, aby, w świecie zdominowanym przez obraz, uczniowie doświadczali sztuki czytania, czerpiąc z niej przyjemność i uruchamiając przy tym procesy poznawcze, takie jak: głębokie rozumienie, wnioskowanie, analizowanie, syntetyzowanie, uzasadnianie, ocenianie itp. Przemyślane czytanie dostarcza nie tylko przyjemności, ale ma wpływ na skuteczne uczenie się.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają i doświadczą aktywności w zakresie czytania ze zrozumieniem różnych tekstów, otrzymają także narzędzia, które będą mogli wykorzystać w pracy ze swoimi uczniami, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów mających trudności w tym zakresie.

  • definicja i znaczenie frontloadingu,
  • procesy poznawcze uruchamiane w trakcie czytania i warunki kluczowe do efektywnego czytania,
  • sposoby na motywowanie do czytania,
  • strategie, techniki i narzędzia do efektywnego czytania różnych tekstów na różnych przedmiotach oraz książek i innych tekstów kultury,
  • kultura czytelnicza – sposoby na jej promowanie, tworzenie projektów czytelniczych i dobre praktyki rozbudzające miłość do książek.
Lidia Pasich

Polonistka, certyfikowana edukatorka, inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża w okolicach Kielc. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Twoi uczniowie mają dziś napisać klasówkę. Wchodzisz do sali, patrzysz na nich i widzisz, że wszyscy są sparaliżowani wizją pisania klasówki z budowy komórki. Co Ci pozostaje? „Wycisnąć” z nich wiedzę standardowo: rozdać kartki, przypomnieć o samodzielnej pracy i tyle. Albo – stworzyć taki sposób testowania, który – z pozoru trudniejszy i bardziej wymagający niż klasyczna klasówka – sprawi, że uczniowie będą zachwyceni, a wiedza i umiejętności zostaną rzetelnie utrwalone i sprawdzone.

Oto szkolenie warsztatowe, które zmienia podejście do typowego testowania na różnych przedmiotach, podając konkretne, sprawdzone sposoby służące uczniom i nauczycielom. 

  • cel sprawdzianów i sens oceniania,
  • rodzaje sprawdzianów standardowych i alternatywnych,
  • przykłady konkretnych sprawdzonych rozwiązań na nieszablonowe sprawdziany na różne przedmioty,
  • techniki tworzenia przykładowych nietypowych sprawdzianów,
  • wady i zalety sprawdzianów bez strachu i wstydu,
  • wskazówki organizacyjne, czyli co z ewentualnymi poprawami, od której metody zacząć i o co zadbać, by taki sprawdzian przeprowadzić,
  • pomysły na przygotowanie uczniów i rodziców do nowego sposobu testowania.
dr Anna Traut-Seliga

dr nauk biologicznych, nauczycielka akademicka i oświatowa w liceum, a także w szkole podstawowej. Matka, przyrodniczka, społeczniczka. Zapalona botaniczka i entuzjastka permakultury (ukończyła kurs PDC). Zwolenniczka edukacji pozasystemowej i niekonwencjonalnych metod nauczania. Pasjonatka gier, wykorzystująca je w procesie dydaktycznym. Członkini Cechu Fantastyki 'SkierCon’, wieloletnia organizatorka konwentów SkierCon i ECOn (Ekologiczny Konwent Fantastyczny). Kocha swoje planszówki i książki, jak Smaug swoje skarby. W wolnych chwilach tropi mity, legendy i magiczne istoty.

  • Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)
Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami szkoły ponadpodstawowej.

“Ale ja naprawdę się uczyłem…” – tak często tłumaczą się uczniowie w szkołach ponadpodstawowych, gdy ocena ze sprawdzianu dalece odbiega od ich oczekiwań. Dociekając, jak wyglądał proces ich uczenia się, nierzadko nauczyciel dostrzega podręcznik lub zeszyt z zakreślonymi na kolorowo najważniejszymi treściami, czyli większością linijek tekstu. Takie “kolorowanie” daje uczniowi poczucie, że zainwestował wystarczającą ilość czasu i energii w naukę. W dodatku – w czasie nauki w szkole podstawowej, mimo wszystko nie tak wymagającej, gdy porównujemy ją do kolejnego etapu edukacyjnego – mogło przynosić pożądane efekty w postaci wysokich ocen. Natomiast z obserwacji pedagogów w szkołach średnich wynika, że młodzież szkolna często nie wie jak się uczyć, a tym bardziej, jak robić to skutecznie. A jest to niezbędna umiejętność dla tej części nastolatków, którzy już wiedzą, że ważniejsza jest wiedza, nie oceny i to ona jest przepustką na wymarzone studia poprzez odpowiednie wyniki osiągnięte na egzaminie maturalnym. Tutaj z pomocą może przyjść nauczyciel, który podczas przekazywania wiedzy wskazuje także efektywne strategie na jej przyswojenie w odniesieniu do specyfiki nauczanego przedmiotu. 

Oto szkolenie warsztatowe, na którym przechodzimy od teorii do praktyki, by skutecznie uczyć jak się uczyć w szkole ponadpodstawowej. Szkolenie ma na celu wyposażenie nauczyciela w wiele konkretnych pomysłów i wskazówek gotowych do wdrożenia podczas wspomagania młodzieży w procesie uczenia się zagadnień podstawy programowej z danego przedmiotu.

  • sposoby nauki stosowane przez uczniów, 
  • główne przyczyny niepowodzeń uczniów w trwałym przyswajaniu wiedzy,
  • alternatywne metody uczenia się (m.in. metoda nauczyciela, metoda testu zderzeniowego, metoda immersji) – założenia i charakterystyka,
  • przykłady wdrażania wybranych metod przy przyswajaniu wiedzy z różnych przedmiotów,
  • praca z tekstem – nauka nowych treści z wykorzystaniem wybranej metody,
  • ocena skuteczności wybranej metody.
dr Joanna Cichocka

doktor nauk biologicznych, nauczycielka dyplomowana, absolwentka kierunku “Gry i grywalizacja w edukacji” prowadzonego przez NODN Progresfera. Pracuje jako nauczycielka biologii w XI Liceum Ogólnokształcącym w Olsztynie oraz w Szkole Podstawowej nr 311 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Olsztynie, gdzie prowadzi zajęcia w języku angielskim. Biologia to jej wielka pasja, którą nieustannie rozwija, a zdobytą wiedzą uwielbia dzielić się z osobami w każdym wieku. Dbając o przyjazne relacje z uczniami oraz atmosferę sprzyjającą nauce prowadzi lekcje oparte na pozytywnych emocjach, angażując uczniów w projekty edukacyjne, obserwacje przyrody i eksperymenty. Na zajęciach wprowadza elementy gier oraz metodę grywalizacji. Entuzjastka neurodydaktyki, mnemotechnik oraz alternatywnych metod oceniania.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Olsztyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Codzienność szkolna to nie tylko lekcje i oceny. To także świat pełen emocji, wyzwań i, niestety, kryzysów. Czy jesteś gotowy, by stawić czoła sytuacjom, które wstrząsają uczniem, jego rodziną, a czasem całą społecznością szkolną? Samookaleczenia, przemoc, depresja, a nawet myśli samobójcze, wojny i katastrofy – to nie są tematy, które możemy omijać. To wyzwania, które wymagają od nas nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim odwagi i umiejętności.

Od bezradności do skutecznego działania!

Oto intensywny warsztat, który wyposaży Cię w niezbędne narzędzia do interwencji kryzysowej. Zapomnij o teoretycznych frazesach. Skupiamy się na praktyce, empatii i realnych scenariuszach, które spotykasz na szkolnym korytarzu.

Rozpoznanie kryzysu:

  • kiedy sytuacja jest „tylko” trudna, a kiedy wymaga natychmiastowej interwencji?
  • kluczowe sygnały, które pomogą szybko zidentyfikować kryzysy.

Głębsze spojrzenie na kryzysy psychiczne:

  • kryzysy zdrowia psychicznego – od sytuacji stresowej przez ataki paniki, PTSD do samobójstw,
  • przemoc –jak rozpoznać przemoc, chronić ofiary i jak reagować na sprawców,
  • samobójstwo w szkole jako kryzys dotykający całą społeczność,
  • wojny i katastrofy naturalne – to też kryzysy.

Interwencja kryzysowa w praktyce:

  • sprawdzone zasady interwencji kryzysowej,
  • reagowanie w przypadku wojny / katastrofy,
  • co zrobić, gdy uczeń mówi o samobójstwie? Jak zareagować na samookaleczenia? Kiedy wezwać pogotowie, a kiedy policję?
  • rola zespołu kryzysowego w szkole i efektywna współpraca z rodzicami oraz instytucjami zewnętrznymi.
Małgorzata Trybuś

Pedagog, trener rad pedagogicznych od 30 lat związana z edukacją. Uzyskała uprawnienia trenerskie z zakresu treningu asertywności, terapii systemowej, coachingu, doradztwa zawodowego. Specjalizuje się w pracy z młodymi ludźmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów SPE, programu profilaktycznego, opartego na rozwoju czynników chroniących.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej.

Współczesna szkoła mierzy się z wyzwaniami związanymi z motywowaniem uczniów do nauki, brakiem umiejętności organizacji własnego procesu uczenia się oraz trudnościami rodziców w skutecznym wspieraniu dzieci. Szkolenie ma na celu kompleksowe wsparcie nauczycieli w projektowaniu procesu uczenia, który angażuje, wspiera samodzielność oraz odpowiada na aktualne potrzeby uczniów i ich rodzin.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają sprawdzone metody pracy z uczniem, które wspierają efektywne zapamiętywanie, koncentrację, motywację wewnętrzną oraz umiejętność uczenia się. Nauczyciele otrzymają także narzędzia dydaktyczne, które można zastosować zarówno w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej, jak i podczas współpracy z rodzicami.

  • charakterystyka sposobu uczenia się dzieci i młodzieży oraz pomysły na dopasowanie metod pracy do potrzeb uczniów,
  • mnemotechniki i metody skutecznego zapamiętywania, utrwalania i testowania wiedzy,
  • praktyczne ćwiczenia wspomagające koncentrację i pamięć,
  • „Złota siódemka skutecznej nauki” – przegląd rekomendacji opartych na aktualnych badaniach naukowych,
  • inspirujące pomysły na godziny wychowawcze poświęcone nauce uczenia się.
Monika Szulkowska

Nauczycielka języka angielskiego i polskiego w szkole podstawowej. Trenerka TUS, Ambasadorka Wiosny Edukacji i aplikacji Wakelet, ciągle doskonaląca swoje umiejętności. Twórczyni materiałów edukacyjnych dla portalu Film w szkole. Współorganizatorka i prelegentka wydarzeń edukacyjnych (Noc Belfrów, Egzaminocka, Konferencja Współpraca Rodzi Różnorodność), liderka akcji Zaproś mnie na swoją lekcję. Mama nastolatka w spektrum. Pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną i udowadnia, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Cię jako pedagoga.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Są tacy uczniowie, na których „zwykła”  interwencja po prostu nie działa  Zaprawiony w bojach uczeń idąc na rozmowę wychowawczo-profilaktyczną jest gotowy odegrać znaną mu rolę. Zachowuje się jak w teatrze i rzadko zmienia to jego postawę. Z takimi uczniami nie ma wyjścia – musimy szukać mniej konwencjonalnych działań. Metody prowokatywne w szybki sposób przełamują blokady i ograniczenia w myśleniu oraz zachowaniu. Zapraszamy do zapisu na szkolenie, na którym nauczyciele rozszerzą swój warsztat pracy o metody prowokatywne, dzięki którym wprowadzą realną zmianę w zachowaniu uczniów łamiących normy. Sprawdzą się one w pracy z klasą, w której pojawiła się silna przemoc czy wykluczenie. Szkolenie adresowane jest do pedagogów/ psychologów szkolnych oraz nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych i ostatnich klas szkoły podstawowej.

  • Na czym polegają metody prowokatywne – przedstawienie w oparciu o studium przypadku,
  • Stosowanie metod prowokatywnych w pracy indywidualnej i z grupą/klasą, 
  • Zasady bezpieczeństwa psychicznego w stosowaniu metod prowokatywnych w pracy z grupą,
  • Przygotowanie ucznia do użycia metody, zabezpieczanie współpracy,
  • Przygotowywanie i ustalenia z rodzicami,
  • Najważniejsze techniki – komunikacja niewerbalna, odzwierciedlanie i dokonywanie zmian w mowie ciała,
  • Zarządzanie procesem grupowym.
Małgorzata Trybuś

Pedagog, trener rad pedagogicznych od 30 lat związana z edukacją. Uzyskała uprawnienia trenerskie z zakresu treningu asertywności, terapii systemowej, coachingu, doradztwa zawodowego. Specjalizuje się w pracy z młodymi ludźmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów SPE, programu profilaktycznego, opartego na rozwoju czynników chroniących.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Macie wśród swoich uczniów (bez)cenny diament – ucznia z ogromnym talentem i nieszablonowym myśleniem? Jest dla Was wyzwaniem? Prowokuje do pytań o to, jak z nim pracować? Co zrobić, aby rozwinąć ten talent? W jaki sposób mu towarzyszyć, by wykorzystał swój potencjał i umiał znaleźć się wśród rówieśników?
Odpowiedzi znajdziecie na szkoleniu, które stanowi zapowiedź edukacyjnej przygody i podjęcia wyzwania! Sprawdźcie, które innowacyjne, a przy tym praktyczne pomysły na pracę z uczniem zdolnym nie tylko działają, ale i sprawiają, że sami zaczniecie uczyć się od młodszych!

  • Uczeń zdolny to jaki? – rozumienie, nazywanie i dostrzeganie zdolności
  • Trójpierścieniowy Model Zdolności Josepha Renzulliego – sposób na rozwój potencjału ucznia
  • Praca z uczniem zdolnym – sposoby na uruchomienie ciekawości poznawczej, które sprawią, że wiedza, umiejętności, twórczość i energia staną się żywiołami uczniów; narzędzia do wspierania zdolnej bestii, czyli tajemnica relacji Mistrza z uczniem; koncepcja 3R (rozgardiasz, różnorodność, rozróżnienie) w pracy z uczniem zdolnym
Lidia Pasich

Polonistka, certyfikowana edukatorka, inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża w okolicach Kielc. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego

W ostatnich latach w szkole przybyło uczniów w spektrum autyzmu. Sytuacja ta może budzić zaniepokojenie, pytania czy wątpliwości co do funkcjonowania i sposobu pracy z uczniami neuroróżnorodnymi. Zapraszamy na szkolenie, które może zmienić podejście do pracy z uczniem w spektrum, a na pewno oszczędzi wielu stresów. Zaprezentujemy bowiem na nim konkretne, sprawdzone strategie i działania, które pozwolą zmieniać szkolną przestrzeń i świat nauczyciela i ucznia.

  • charakterystyka osoby w spektrum – sposób funkcjonowania, problemy z jakimi się mierzy, mity i fakty na temat autyzmu;
  • praca z uczniem w spektrum – właściwe rozpoznanie potrzeb osoby w spektrum, zaprojektowanie przestrzeni i środowiska edukacyjnego, dostosowanie treści, formy i metody pracy do potrzeb ucznia, interpretacja zapisów zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • zadbanie o cały zespół klasowy – sprawdzone sposoby na budowanie empatycznych postaw w stosunku do ucznia w spektrum bez zaniedbywania uczniów neurotypowych, techniki na radzenie sobie z zachowaniami trudnymi oraz emocjonalne i społeczne wspieranie ucznia, zadania nauczyciela współorganizującego.
Monika Szulkowska

Nauczycielka języka angielskiego i polskiego w szkole podstawowej. Trenerka TUS, Ambasadorka Wiosny Edukacji i aplikacji Wakelet, ciągle doskonaląca swoje umiejętności. Twórczyni materiałów edukacyjnych dla portalu Film w szkole. Współorganizatorka i prelegentka wydarzeń edukacyjnych (Noc Belfrów, Egzaminocka, Konferencja Współpraca Rodzi Różnorodność), liderka akcji Zaproś mnie na swoją lekcję. Mama nastolatka w spektrum. Pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną i udowadnia, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Cię jako pedagoga.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Cóż za cudowna sprawa – w końcu żyjemy w czasach, w których każdy ma dostęp do nielimitowanej ilości informacji, niezależnie od tego, gdzie mieszka i z jakiego domu pochodzi. Jednak… czy to naprawdę powód do radości? Internet zalany jest spiskowymi narracjami, sensacyjnymi pseudo-faktami czy fałszywymi wiadomościami i poradami. Zarówno uczniom, jak i nam bardzo łatwo dać się zmanipulować wiadomościom z sieci. Co więc robić? Zamiast odcinać się od zasobów Internetu, lepiej po prostu zdobyć niezbędną w dzisiejszym świecie kompetencję – czyli umiejętność weryfikowania informacji i reagowania na nie. Dopiero, gdy sami opanujemy umiejętność krytycznego myślenia, będziemy mogli być przewodnikami dla uczniów po współczesnym świecie dezinformacji.

  • Fake newsy, postprawda i clickbajty – czyli o co to całe zamieszanie,
  • Sygnały ostrzegawcze – które informacje powinny wzbudzać naszą czujność,
  • Jak weryfikować wiadomości: narzędzia i procedury, ułatwiające krytyczną ocenę informacji,
  • Walka z fake newsami w sieci – czyli aktywiści i eksperci w akcji,
  • Narzędzia online, gry i ćwiczenia – inspiracje na warsztaty dla uczniów i uczennic z różnych grup wiekowych,
  • Jak identyfikować manipulację i oceniać wiarygodność informacji w
    dobie fake newsów?
  • Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy treści medialnych: od oceny
    źródeł po wpływ emocji na percepcję.
Piotr Świdziński

Jestem edukatorem, trenerem, byłem nauczycielem informatyki i WOS w szkole podstawowej i liceum. Interesuję się nowymi technologiami, fotografią i filmem. Moje podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Internetu oraz sztucznej inteligencji. Na moim blogu będę dzielić się ciekawymi rozwiązaniami, projektami, recenzjami programów oraz refleksjami na temat wykorzystania nowoczesnej technologii w szkole.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Wielkopolskiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Czytając opinie, orzeczenia, diagnozy psychologiczne i pedagogiczne z poradni największą uwagę zwracamy na wskazówki do pracy z uczniem. Obecnie są one wypisywane szczegółowo zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców do pracy w domu. Nadal jednak są to ogólne zalecenia, a my potrzebujemy konkretów dotyczących „naszego” przedmiotu. Jak się odnieść do zaleceń oraz jak wprowadzić je w praktykę szkolną? Na spotkaniu wyjaśnimy, skąd się biorą  u dzieci trudności szkolne oraz pokażemy, w jaki sposób praktycznie realizować zalecenia i wskazówki zawarte w opiniach i orzeczeniach na lekcjach z danego przedmiotu.

Zachęcamy, aby przed szkoleniem dostarczyć trenerce zanonimizowane opinie i orzeczenia z Waszej placówki. Wtedy w czasie szkolenia skoncentrujecie się na własnych przypadkach.

  • Osadzenie teoretyczne: przyczyny trudności szkolnych i ich typologia
  • Nasze zmysły: jak zaburzenia poszczególnych zmysłów mogą wpłynąć na przyswajanie wiedzy i umiejętności
  • Różnica między zaburzeniami, dysfunkcją czy dysharmonijnym rozwojem
  • Przejawy zaburzeń na przedmiotach szkolnych – charakterystyczne wskaźniki
  • Instrukcja obsługi opinii/orzeczenia:  konstrukcja opinii i orzeczeń – typowe punkty i używane sformułowania 
  • Przełożenie treści orzeczeń na praktyczne działania: formy pomocy, dostosowania, zindywidualizowanie pracy z uczniem na lekcjach przedmiotowych
Agnieszka Gierłowska

Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, trener oświaty. Na co dzień pracuje jako dyrektorka szkoły podstawowej oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykładała na uczelniach wyższych na kierunkach pedagogicznych. Obecnie koordynuje i prowadzi kierunek studiów podyplomowych Diagnoza i terapia pedagogiczna/ Pedagogika korekcyjna jako główna trenerka. Prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych oraz rodziców (program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców), a także szkolenia dla Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Autorka programów profilaktyki uzależnień dla dzieci, możliwych do realizacji w szkołach. Prywatnie — mama trzech dorosłych synów, w tym jednego z ADHD.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Rodzice i nauczyciele są sprzymierzeńcami, dążącymi do stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju dla dzieci. Przeważnie jednak to nauczyciel przejmuje na siebie większą odpowiedzialność za stworzenie dobrych relacji z rodzicami. Istnieje jednak wiedza oraz zbiór umiejętności, które mogą mu to, czasami dość skomplikowane zadanie – znacznie ułatwić. Warsztat skupiony jest wyłącznie na temacie rodzica roszczeniowego. Zastanowimy się na nim, dlaczego rodzice zachowują się w roszczeniowy sposób i pokażemy typowe metody wywierania nacisku. Następnie przejdziemy do przedstawienia i przećwiczenia technik reagowania na te sposoby. Główny nacisk położymy na przećwiczenie nowych narzędzi.

  • Jak przekazać złe wieści, żeby minimalizować opór? Prowadzenie spotkań indywidualnych. Algorytm prowadzenia rozmów
  • Nacisk wywierany „wprost” Jak nie ulegać presji? Jednoznaczne roszczenia rodziców – jak odmawiać?
  • Jak obronić swoje granice? Reagowanie na krytykę i atak, powrót do racjonalnego poziomu rozmowy
  • Co robić, kiedy rodzic chce zdominować? Gry władzy – próba uzyskania przewagi przez rodzica
  • Nacisk wywierany „nie wprost”. Techniki manipulacyjne
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Chcesz upewnić się, czy wybrane szkolenie odpowie na potrzeby Twojej placówki i da rozwiązania potrzebne uczniom? Potrzebujesz konsultacji odnośnie wyboru tematu?

Z przyjemnością wesprę Ci w tym zadaniu! Wypełnij formularz kontaktowy, wybierz, w jaki sposób mam się skontaktować i wpisz ewentualnie swoje zapytanie. Wystarczy jednak, że podasz namiar, na który mam się kontaktować – wszystkie szczegóły możemy ustalić podczas rozmowy lub przez maila.

Zapraszam Cię – jeśli tak wolisz – do bezpośredniego kontaktu:

Zobacz wszystkie tematy szkoleń rad pedagogicznych

Sprawdź także przygotowany przez nas katalog szkoleń rad pedagogicznych.

#tagi rady szkoleniowej: szkolenie rady pedagogicznej, szkolenie rady pedagogicznej online, szkolenia dla rad pedagogicznych

Formularz kontaktowy

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem