Innymi słowy oferujemy Ci 2 możliwe formy ukończenia do wyboru –
wybierzesz tę, która pasuje do Ciebie i Twoich potrzeb.
Jako nauczyciel na pewno masz świadomość, jak wielu uczniów w spektrum trafia i będzie trafiać do szkół neurotypowych. Wiemy, że praca z uczniami w spektrum wymaga gruntowego przygotowania. Zależy Ci na efektywnym wykorzystaniu czasu i korzystaniu z zajęć, które są przygotowane w sposób przemyślany – nie ma na nich zbędnej teorii a nacisk jest położony na praktykę?
Zapraszamy Cię do studiowania i zgłębiania świata autyzmu na fantastycznym kierunku Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, który wyposaży Cię w niezbędną wiedzę i umiejętności do pracy z autystami w szkole neurotypowej. Z pewnością wykorzystasz je w codziennej pracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela wspomagającego czy psychologa lub pedagoga.
Zajęcia prowadzone będą przez praktyczki i praktyków, który na co dzień pracują w szkołach z dziećmi i młodzieżą w spektrum, są oligofrenopedagogami, przedmiotowcami, a niektórzy z nich również rodzicami dzieci i młodzieży w spektrum. Dzięki temu z każdych zajęć wyjdziesz z z poczuciem dobrze wykorzystanego czasu.
Będziesz się uczyć w systemie online - wygodnie ze swojego fotela. A jednocześnie w interakcji, będziemy bowiem stawiać na pracę warsztatową, czyli ćwiczenia, dyskusje, synergię w nabywaniu wiedzy. Przekazywana teoria będzie dopasowana do potrzeb osób dorosłych, ograniczona do tego, co jest realnie potrzebne w pracy.
Obok grupowych zajęć warsztatowych weźmiesz udział w spotkaniach superwizjnych. Będziecie się regularnie spotykać w 3-osobowych zespołach wraz z trenerką/ trenerem prowadzącym. Omówicie swoją pracę, zaplanujecie ją, przenalizujecie wątpliwości. Dzięki temu do zawodu wejdziesz z pełnym przygotowaniem i spokojem.
Na naszej platformie edukacyjnej znajdziesz zestaw materiałów, w tym: autorskie materiały i opracowania, starannie wyselekcjonowaną literaturę, gotowe narzędzia diagnostyczne, wzory pism i programów gotowe scenariusze zajęć i opisy ćwiczeń. np. IPET. Czyli pełen zestaw narzędzi pracy.
Pod czujnym okiem mentorów stworzysz Indywidualne Programy Edukacyjno - Terapeutyczne oraz Wielospecjalistyczne Oceny Funkcjonowania. Nauczymy Cię planowania pracy, pomożemy przebrnąć i zrozumieć zapisy prawa oświatowego oraz opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Podczas ćwiczeń stworzymy możliwość dyskusji z dziećmi i młodzieżą w spektrum oraz ich rodzicami i spojrzenia na sytuacje edukacyjne z ich perspektywy. Będziesz umiał/umiała stworzyć bezpieczne i przyjazne dla autystów przestrzenie w Twojej klasie i szkole.
Jako jedyni na rynku pokażemy Tobie techniki wsparcia rodzica i zaangażowania go w współtworzenie rzeczywistości szkolnej swojego dziecka. W zgodzie z korczakowską wizją szkoły oraz trójkątem Jespera Juula ( Uczeń-rodzic- nauczyciel) wyposażymy Ciebie w kompetencje, które dadzą Ci odwagę do zmieniania rzeczywistości szkolnej.
Ze względu na warsztatowy charakter nauki grupa liczyć będzie maksymalnie 30 osób. Zachęcamy, by nie zwlekać z rezerwacją miejsca dla siebie!
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Wybrałam ten kierunek, ponieważ pracowałam w szkole, w której pojawiło się w ostatnich latach bardzo dużo uczniów ze SPE. Nie zawsze czułam się kompetentna do pracy z takimi osobami, dlatego postanowiłam poszerzyć swoją wiedzę na ten temat.
Do wyboru zajęć z Progresferą przekonał mnie głównie fakt, iż są to zajęcia on-line, ale prowadzone w czasie rzeczywistym z wykładowcami, z którymi można na bieżąco prowadzić konwersację, wymieniać wiadomości i opinie.
Jakie miałaś wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałaś?
Obawiałam się, że studia będą przepełnione jedynie teorią, a okazało się , że podczas zajęć nasi wykładowcy wykorzystując różnego rodzaju programy multimedialne mobilizowali nas do pracy w grupach. Motywowali do wykonywania różnego rodzaju praktycznych ćwiczeń, pobudzali naszą kreatywność.
Co zyskałaś dzięki studiom w Progresferze?
Przede wszystkim zyskałam szeroki wachlarz wiedzy dotyczący autyzmu i sposobów pracy z osobami w spektrum. Ponadto superwizje , w których zdecydowałam się uczestniczyć dały mi możliwość dzielić się własnymi pomysłami innymi studentami. Dodatkowo, ogromną zaletą zajęć był fakt, że jako studenci z różnych części kraju i różnych placówek edukacyjnych (przedszkole, szkoła podstawowa, szkoła średnia, ośrodek szkolno- wychowawczy) mogliśmy wymieniać się własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Podczas każdego ze spotkań superwizyjnych mogliśmy zawsze liczyć na rzetelne porady prowadzącej, a także na metodyczne wskazówki dotyczące naszej pracy. Pani superwizor wspomagała nas również informacjami o konkretnych materiałach i źródłach, z których możemy korzystać, by wzbogacić naszą wiedzę i doskonalić swój warsztat pracy (bibliografia, linki do ćwiczeń, informacje o ciekawych filmach). Uważam superwizje za doskonałą formę pracy – polecam każdemu studentowi choć raz podjąć próbę uczestnictwa w tego typu zajęciach.
Jeśli mogłabyś przekazać coś osobom zastanawiającym się nad tymi studiami, to byłoby to:
Polecam ten rodzaj studiowania i podwyższania swoich kwalifikacji, ze względu na wysoki profesjonalizm wykładowców oraz liczne wskazówki praktyczne do pracy z osobami w spektrum. Ponadto jest to doskonała forma kształcenia dla osób pracujących – zajęcia odbywają się w piątki po południu i w soboty, niedziele zostają wolne, co jest ogromną zaletą.
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Kierunek studiów „Praca z uczniem w spektrum autyzmu” wybrałam w celu pogłębienia wiedzy, poszerzania perspektyw oddziaływań (warsztatu pracy) na moich podopiecznych. Weryfikując swoją pracę dostrzegałam potrzebę pogłębienia tematu na studiach ukierunkowanych o pracę z osobami w spektrum. Wiele rzeczy dotychczas udawało mi się osiągnąć ale wciąż odczuwałam niedosyt, jakiś wewnętrzny niepokój. Po roku studiowania z Progresferą, w czasie którego mogłam wykorzystywać wiele pomysłów w swojej codziennej pracy, dziękowali mi nie tylko rodzice ale sami uczniowie będący w spektrum. Odczuwam to jako największą satysfakcję i rekomendację, że warto studiować z Progresferą. Uczniowie dziękowali na piśmie, dla których formułowanie myśli w tej formie, było niezwykle trudne. Ich słowa pozwolę sobie zachować dla siebie ale motywują do dalszej pracy.
Jakie miałaś wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałaś?
Jak zwykle: że nie podołam. Obroniłam niedawno egzamin na stopień nauczyciela dyplomowanego i miałam obawy, że takie studia wyczerpią mnie totalnie. Wiedziałam, że w razie czego zrezygnuję, choć szkoda by było. Wsparciem okazała się życzliwa atmosfera, jaka panowała na studiach, osoby prowadzące wykłady, warsztaty były niezwykle otwarte, ciepłe, serdeczne. Miałam z nimi żywy kontakt, tak samo jak z pozostałymi studentami z grupy. Muszę przyznać, że na kolejne zjazdy czekałam z pewną ekscytacją i zaciekawieniem, czego też nowego tym razem się dowiem.
Co zyskałaś dzięki studiom w Progresferze?
Myślę też, że takie „otwieranie głowy”, czerpanie inspiracji od osób twórczych, kreatywnych – jednocześnie posiadających głęboką wiedzą i doświadczenie w pracy z osobami w spektrum – stanowi cenne lekarstwo przeciw wypaleniu zawodowemu.
Jeśli mogłabyś przekazać coś osobom zastanawiającym się nad tymi studiami, to byłoby to:
Z całego serca polecam innym osobom studiowanie z Progresferą: zwłaszcza osobom twórczym, kreatywnym, które chcą poszerzyć wiedzę teoretyczną o nowe zagadnienia, zdobyć mnóstwo cennych inspiracji (praktycznych!) do własnej pracy. Nie zawiodą się!
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Pomysł zrodził się po powrocie do pracy w przedszkolu i chęci pogłębienia wiedzy na temat pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Kierunek studiów wybrałam, ponieważ chciałam podnieść swoje kwalifikacje i pogłębić swoją wiedzę.
Co przekonało Cię do wyboru zajęć właśnie z Progresferą (a nie w innym miejscu?)
Bardzo ważne dla mnie było to by te studia były online, ponieważ równolegle robiłam inny kierunek stacjonarnie, więc łatwiej było mi pogodzić moja obecność na zajęciach. Mam też dwoje dzieci, co pozwoliło godzić obowiązki domowe ze studiowaniem dzięki właśnie możliwości studiowania online. Ważnym, a nawet mogę powiedzieć najważniejszym aspektem, który mnie przekonał było to, iż zajęcia prowadzi doświadczona kadra, która pracuje z dziećmi w spektrum autyzmu, czy też wychowuje własne dzieci z tym zaburzeniem.
Jakie miałaś wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałaś?
Najbardziej obawiałam się, czy podołam i pogodzę wszystko tak by móc w pełni uczestniczyć w zajęciach, ale teraz wiem, że ta obawa była zbędna 🙂. Obawiałam się również organizacji studiów i tegoż że nie będę miała możliwości nawiązać kontaktu z uczelnią. Jak już wyżej napisałam obawa o to czy podołam była na wyrost :), obawa o organizację też zdecydowanie była na wyrost, ponieważ kontakt z osobami, które zajmują się organizacją był bezproblemowy.❤️
Co zyskałaś dzięki studiom w Progresferze i co Cię najbardziej pozytywnie zaskoczyło?
Na pewno ogrom wiedzy przekazany przez doświadczonych wykładowców. Ale też dzięki superwizji i możliwości dzielenia się wzajemnie doświadczeniem pracy z dziećmi w spektrum mogłam dostrzec, iż trudności, które napotykam na swojej drodze życia nie dotykają tylko mnie. Najbardziej pozytywnie zaskoczyła mnie organizacja.
Jaką masz opinię na temat nietypowych zajęć, jakimi były superwizje na Twoich studiach?
Był to czas, który wspominam bardzo dobrze. Były to godziny wspólnych refleksji rozmów i też wspólnego wspierania się nawzajem P. Eliza fantastycznie prowadziła każde zajęcia pozwalając na swobodną rozmowę i dzielenie się doświadczeniem.
Jakie dodatkowe (poza nauką) korzyści wyniosłaś z zajęć?
Na pewno wiele mogłam dostrzec w swojej pracy na co dzień, uświadomić sobie co tak na prawdę jest kluczowe, ale też znaleźć zdrowy dystans do swojej pracy. Ważne było i myślę, że to będzie długi proces w moim życiu by stawiać granicę między pracą a życiem prywatnym, bo jednak to jest bardzo ważny aspekt.
Jeśli mogłabyś przekazać coś osobom zastanawiającym się nad tymi studiami, to byłoby to:
Bądź odważny/a i idź w to w ciemno, bo warto dbać o swój własny rozwój czerpiąc z doświadczenia innych osób. ❤️
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Po kilkunastu latach przerwy wróciłem do edukacji, kierując się przede wszystkim osobistymi doświadczeniami. Mam córkę w spektrum autyzmu i bardzo zależy mi na tym, aby jak najlepiej ją rozumieć, wspierać i towarzyszyć jej w codziennych wyzwaniach. Chciałem zdobyć rzetelną wiedzę na temat autyzmu – nie tylko z perspektywy rodzica, ale również z punktu widzenia specjalisty. Równocześnie zrodziła się we mnie potrzeba, by w przyszłości móc wspierać także inne dzieci z ASD oraz ich rodziny – zarówno edukacyjnie, jak i terapeutycznie.
Dlaczego wybrałeś właśnie ten kierunek studiów kwalifikacyjnych, a nie inny?
Wybrałem właśnie ten kierunek, ponieważ koncentruje się on na specyfice funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest to dla mnie szczególnie ważne – nie szukałem studiów ogólnopedagogicznych, ale takich, które dostarczą konkretnych narzędzi i wiedzy pozwalającej lepiej rozumieć świat osób w spektrum. Uważam, że tylko poprzez specjalistyczne przygotowanie można skutecznie i z empatią wspierać ich rozwój.
Co przekonało Cię do wyboru zajęć właśnie z Progresferą (a nie w innym miejscu?)
Wybrałem Progresferę, ponieważ oferowany program studiów był bardzo konkretny, praktyczny i odpowiadał moim potrzebom. Wiedziałem, że nie chcę uczyć się teorii dla teorii – zależało mi na nauce od praktyków, którzy naprawdę pracują z osobami z ASD. Dodatkowo, możliwość pogodzenia nauki z innymi obowiązkami życiowymi i pozytywne opinie o uczelni utwierdziły mnie w przekonaniu, że to dobre miejsce na rozpoczęcie tej drogi.
Jakie miałeś wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałeś?
Po tak długiej przerwie w edukacji obawiałem się, czy dam sobie radę z intensywną nauką, organizacją czasu i przyswajaniem specjalistycznej wiedzy. Nie byłem pewien, czy odnajdę się w gronie studentów, czy będę potrafił aktywnie uczestniczyć w zajęciach i realizować zadania. Miałem też wątpliwości, czy jako rodzic osoby w spektrum nie będę zbyt emocjonalnie reagował na niektóre tematy.
Okazało się, że atmosfera na uczelni – zarówno ze strony wykładowców, jak i uczestników – jest bardzo wspierająca. Nikt nie oceniał mojej wiedzy „na wejściu”, a materiały i sposób prowadzenia zajęć były dostosowane także do osób, które od dawna nie miały kontaktu z nauką akademicką. Szybko przekonałem się, że moje doświadczenie życiowe i motywacja mają równie dużą wartość jak teoria.
Największą trudnością okazało się połączenie życia zawodowego i rodzinnego z obowiązkowymi praktykami. Ilość godzin do zrealizowania nie była mała, co wymagało ode mnie dużej organizacji, wyrzeczeń i elastyczności w codziennym planowaniu. Paradoksalnie jednak, to właśnie praktyki – mimo że były najtrudniejszym momentem całego toku studiów – okazały się też najbardziej efektywnym i uporządkowującym elementem nauki. Pozwoliły mi zastosować zdobytą wiedzę w realnym środowisku i lepiej zrozumieć, jak teoria przekłada się na konkretne działania w pracy z osobami z ASD.
Co zyskałeś dzięki studiom w Progresferze?
Studia w Progresferze dały mi przede wszystkim uporządkowaną, specjalistyczną wiedzę na temat spektrum autyzmu – zarówno z perspektywy edukacyjnej, jak i terapeutycznej. Zyskałem także praktyczne narzędzia do pracy z osobami z ASD oraz lepsze zrozumienie ich sposobu funkcjonowania. Dzięki temu czuję się pewniej nie tylko jako rodzic, ale również jako przyszły specjalista.
Co cię najbardziej pozytywnie zaskoczyło?
Pozytywnie zaskoczyło mnie to, jak bardzo praktyczne i życiowe są zajęcia – nie opierały się jedynie na podręcznikach, ale na realnych przypadkach, doświadczeniu prowadzących i wymianie doświadczeń w grupie. Zaskoczyła mnie również otwartość wykładowców oraz ich gotowość do rozmowy, dzielenia się wiedzą i wspierania studentów – również poza zajęciami. Najbardziej pozytywnie zaskoczyły mnie superwizje oraz praktyki.
Jak oceniasz swój rozwój? (wiedza / kompetencje)?
Oceniam swój rozwój bardzo pozytywnie. Poszerzyłem swoją wiedzę merytoryczną w zakresie autyzmu, komunikacji alternatywnej, terapii, a także pracy z rodziną. Równolegle rozwinąłem umiejętności praktyczne, takie jak nawiązywanie kontaktu, dobieranie metod pracy i reagowanie na trudne zachowania. Dodatkowo zyskałem większą pewność siebie i przekonanie, że mogę realnie wspierać dzieci w spektrum.
Jaką masz opinię na temat nietypowych zajęć, jakimi były superwizje na Twoich studiach?
Superwizje okazały się jednym z najcenniejszych elementów studiów. Pozwoliły nie tylko uporządkować wiedzę, ale przede wszystkim zyskać nową perspektywę dzięki analizie konkretnych przypadków i rozmowie z doświadczonymi specjalistami. Było to doświadczenie nie tylko edukacyjne, ale również emocjonalne i rozwojowe – uczyło pokory, refleksji i szukania rozwiązań.
Co zmieniły zajęcia w Twoim myśleniu / podejściu do pracy?
Zajęcia zmieniły moje podejście do pracy z osobami z ASD – dziś wiem, jak ważna jest elastyczność, uważność i indywidualne podejście. Nauczyłem się patrzeć na zachowania dzieci nie przez pryzmat oceny, ale zrozumienia ich przyczyn i potrzeb. Zyskałem też świadomość, że relacja i zaufanie są fundamentem skutecznego wsparcia.
Jakie dodatkowe (poza nauką) korzyści wyniosłeś z zajęć?
Zyskałem kontakt z innymi osobami, które – podobnie jak ja – chcą wspierać osoby w spektrum. Te relacje, wymiana doświadczeń i wzajemne wsparcie były ogromną wartością. Poza tym studia zmotywowały mnie do dalszego rozwoju osobistego, otworzyły nowe ścieżki zawodowe i umocniły moje poczucie sensu w tym, co robię – zarówno jako rodzic, jak i edukator.
Jeśli mógłbyś przekazać coś osobom zastanawiającym się nad tymi studiami, to byłoby to:
Jeśli czujesz, że chcesz się rozwijać, zdobyć nowe kompetencje lub lepiej zrozumieć świat osób z ASD – to studia kwalifikacyjne mogą być najlepszym krokiem. Nawet jeśli masz za sobą długą przerwę w edukacji, nie bój się – liczy się Twoja motywacja i chęć działania. Te studia nie tylko dają wiedzę, ale też zmieniają sposób patrzenia na drugiego człowieka i uczą, jak wspierać z empatią i profesjonalizmem. To nie tylko inwestycja w karierę, ale też w siebie jako człowieka.
Powiedziałbym, że Progresfera to miejsce, w którym wiedza spotyka się z praktyką, a człowiek z człowiekiem. To nie są studia „dla papierka” – tu naprawdę uczysz się zrozumienia, uważności i konkretnego działania. Nawet jeśli się boisz lub masz wątpliwości – warto spróbować. Sam miałem swoje obawy, ale dzisiaj wiem, że to była jedna z najlepszych decyzji. To doświadczenie rozwijające nie tylko zawodowo, ale też osobiście i emocjonalnie.
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Po kilkunastu latach przerwy wróciłem do edukacji, kierując się przede wszystkim osobistymi doświadczeniami. Mam córkę w spektrum autyzmu i bardzo zależy mi na tym, aby jak najlepiej ją rozumieć, wspierać i towarzyszyć jej w codziennych wyzwaniach. Chciałem zdobyć rzetelną wiedzę na temat autyzmu – nie tylko z perspektywy rodzica, ale również z punktu widzenia specjalisty. Równocześnie zrodziła się we mnie potrzeba, by w przyszłości móc wspierać także inne dzieci z ASD oraz ich rodziny – zarówno edukacyjnie, jak i terapeutycznie.
Dlaczego wybrałeś właśnie ten kierunek studiów kwalifikacyjnych, a nie inny?
Wybrałem właśnie ten kierunek, ponieważ koncentruje się on na specyfice funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest to dla mnie szczególnie ważne – nie szukałem studiów ogólnopedagogicznych, ale takich, które dostarczą konkretnych narzędzi i wiedzy pozwalającej lepiej rozumieć świat osób w spektrum. Uważam, że tylko poprzez specjalistyczne przygotowanie można skutecznie i z empatią wspierać ich rozwój.
Co przekonało Cię do wyboru zajęć właśnie z Progresferą (a nie w innym miejscu?)
Wybrałem Progresferę, ponieważ oferowany program studiów był bardzo konkretny, praktyczny i odpowiadał moim potrzebom. Wiedziałem, że nie chcę uczyć się teorii dla teorii – zależało mi na nauce od praktyków, którzy naprawdę pracują z osobami z ASD. Dodatkowo, możliwość pogodzenia nauki z innymi obowiązkami życiowymi i pozytywne opinie o uczelni utwierdziły mnie w przekonaniu, że to dobre miejsce na rozpoczęcie tej drogi.
Jakie miałeś wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałeś?
Po tak długiej przerwie w edukacji obawiałem się, czy dam sobie radę z intensywną nauką, organizacją czasu i przyswajaniem specjalistycznej wiedzy. Nie byłem pewien, czy odnajdę się w gronie studentów, czy będę potrafił aktywnie uczestniczyć w zajęciach i realizować zadania. Miałem też wątpliwości, czy jako rodzic osoby w spektrum nie będę zbyt emocjonalnie reagował na niektóre tematy.
Okazało się, że atmosfera na uczelni – zarówno ze strony wykładowców, jak i uczestników – jest bardzo wspierająca. Nikt nie oceniał mojej wiedzy „na wejściu”, a materiały i sposób prowadzenia zajęć były dostosowane także do osób, które od dawna nie miały kontaktu z nauką akademicką. Szybko przekonałem się, że moje doświadczenie życiowe i motywacja mają równie dużą wartość jak teoria.
Największą trudnością okazało się połączenie życia zawodowego i rodzinnego z obowiązkowymi praktykami. Ilość godzin do zrealizowania nie była mała, co wymagało ode mnie dużej organizacji, wyrzeczeń i elastyczności w codziennym planowaniu. Paradoksalnie jednak, to właśnie praktyki – mimo że były najtrudniejszym momentem całego toku studiów – okazały się też najbardziej efektywnym i uporządkowującym elementem nauki. Pozwoliły mi zastosować zdobytą wiedzę w realnym środowisku i lepiej zrozumieć, jak teoria przekłada się na konkretne działania w pracy z osobami z ASD.
Co zyskałeś dzięki studiom w Progresferze?
Studia w Progresferze dały mi przede wszystkim uporządkowaną, specjalistyczną wiedzę na temat spektrum autyzmu – zarówno z perspektywy edukacyjnej, jak i terapeutycznej. Zyskałem także praktyczne narzędzia do pracy z osobami z ASD oraz lepsze zrozumienie ich sposobu funkcjonowania. Dzięki temu czuję się pewniej nie tylko jako rodzic, ale również jako przyszły specjalista.
Co cię najbardziej pozytywnie zaskoczyło?
Pozytywnie zaskoczyło mnie to, jak bardzo praktyczne i życiowe są zajęcia – nie opierały się jedynie na podręcznikach, ale na realnych przypadkach, doświadczeniu prowadzących i wymianie doświadczeń w grupie. Zaskoczyła mnie również otwartość wykładowców oraz ich gotowość do rozmowy, dzielenia się wiedzą i wspierania studentów – również poza zajęciami. Najbardziej pozytywnie zaskoczyły mnie superwizje oraz praktyki.
Jak oceniasz swój rozwój? (wiedza / kompetencje)?
Oceniam swój rozwój bardzo pozytywnie. Poszerzyłem swoją wiedzę merytoryczną w zakresie autyzmu, komunikacji alternatywnej, terapii, a także pracy z rodziną. Równolegle rozwinąłem umiejętności praktyczne, takie jak nawiązywanie kontaktu, dobieranie metod pracy i reagowanie na trudne zachowania. Dodatkowo zyskałem większą pewność siebie i przekonanie, że mogę realnie wspierać dzieci w spektrum.
Jaką masz opinię na temat nietypowych zajęć, jakimi były superwizje na Twoich studiach?
Superwizje okazały się jednym z najcenniejszych elementów studiów. Pozwoliły nie tylko uporządkować wiedzę, ale przede wszystkim zyskać nową perspektywę dzięki analizie konkretnych przypadków i rozmowie z doświadczonymi specjalistami. Było to doświadczenie nie tylko edukacyjne, ale również emocjonalne i rozwojowe – uczyło pokory, refleksji i szukania rozwiązań.
Co zmieniły zajęcia w Twoim myśleniu / podejściu do pracy?
Zajęcia zmieniły moje podejście do pracy z osobami z ASD – dziś wiem, jak ważna jest elastyczność, uważność i indywidualne podejście. Nauczyłem się patrzeć na zachowania dzieci nie przez pryzmat oceny, ale zrozumienia ich przyczyn i potrzeb. Zyskałem też świadomość, że relacja i zaufanie są fundamentem skutecznego wsparcia.
Jakie dodatkowe (poza nauką) korzyści wyniosłeś z zajęć?
Zyskałem kontakt z innymi osobami, które – podobnie jak ja – chcą wspierać osoby w spektrum. Te relacje, wymiana doświadczeń i wzajemne wsparcie były ogromną wartością. Poza tym studia zmotywowały mnie do dalszego rozwoju osobistego, otworzyły nowe ścieżki zawodowe i umocniły moje poczucie sensu w tym, co robię – zarówno jako rodzic, jak i edukator.
Jeśli mógłbyś przekazać coś osobom zastanawiającym się nad tymi studiami, to byłoby to:
Jeśli czujesz, że chcesz się rozwijać, zdobyć nowe kompetencje lub lepiej zrozumieć świat osób z ASD – to studia kwalifikacyjne mogą być najlepszym krokiem. Nawet jeśli masz za sobą długą przerwę w edukacji, nie bój się – liczy się Twoja motywacja i chęć działania. Te studia nie tylko dają wiedzę, ale też zmieniają sposób patrzenia na drugiego człowieka i uczą, jak wspierać z empatią i profesjonalizmem. To nie tylko inwestycja w karierę, ale też w siebie jako człowieka.
Powiedziałbym, że Progresfera to miejsce, w którym wiedza spotyka się z praktyką, a człowiek z człowiekiem. To nie są studia „dla papierka” – tu naprawdę uczysz się zrozumienia, uważności i konkretnego działania. Nawet jeśli się boisz lub masz wątpliwości – warto spróbować. Sam miałem swoje obawy, ale dzisiaj wiem, że to była jedna z najlepszych decyzji. To doświadczenie rozwijające nie tylko zawodowo, ale też osobiście i emocjonalnie.
Monika Szulkowska
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka
Nauczycielka języka angielskiego i polskiego w szkole podstawowej. Trenerka TUS, Ambasadorka Wiosny Edukacji i aplikacji Wakelet, ciągle doskonaląca swoje umiejętności. Twórczyni materiałów edukacyjnych dla portalu Film w szkole. Współorganizatorka i prelegentka wydarzeń edukacyjnych (Noc Belfrów, Egzaminocka, Konferencja Współpraca Rodzi Różnorodność), liderka akcji Zaproś mnie na swoją lekcję. Mama nastolatka w spektrum. Pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną i udowadnia, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Cię jako pedagoga.
Marta Florkiewicz – Borkowska (Pani FloBo)
Nauczycielka języka niemieckiego i zajęć kreatywnych w Szkole Podstawowej. Laureatka tytułu Nauczyciel Roku 2017, Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” w roku 2021 oraz Nagrody im. Janusza Korczaka w roku 2023. Bohaterka książki Sylwii Chutnik „Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”. Honorowa laureatka listy 100 osób, które miały istotny wpływ na wzmocnianie cyfrowych kompetencji Polek i Polaków. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Edukatorka, trenerka, dyplomowana arteterapeutka. Certyfikowana facylitatorka metody Design Thinking oraz metody LEGO® SERIOUS PLAY®. Członkini Rady Programowej Fundacji “Teach for Poland”. Ambasadorka programu Asy Internetu, Solve for Tomorrow, Kosmos dla Dziewczynek oraz BeNet. Autorka cyklu warsztatów „Jesteś Ważna. Jesteś Ważny.” Praktyk metody „Kids! Skills – dam radę”. Współopiekunka projektu społecznego „Słowa Krzywdzą” i koordynatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Szycia Dobra, czyli Pożeraczy Smutków, w której bierze udział ponad 250 szkół z całej Polski. Autorka scenariuszy, innowacji, artykułów, materiałów, współautorka podręcznika do nauki języka niemieckiego.
Agata Karolczyk-Kozyra
Dyrektor szkoły oraz dyplomowana nauczycielka języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym, trener szkoleniowiec, edukator, coach. W zawodzie od 2001 roku. Pasjonatka nauczania aktywnego zgodnego z ideami Konfucjusza i poglądami Janusza Korczaka, zwolenniczka metody relacyjnej. Zafascynowana wykorzystywaniem zagadnień biznesowych w edukacji i zarzadzaniu szkołą. Autorka bloga edukacyjnego „Kreatywny polonista” www.kreatywnypolonista.blogspot.com. Prelegentka podczas wielu ogólnopolskich konferencji i spotkań metodycznych. Ambasadorka programu „Wiosna Edukacji”. OSEHero. Microsoft Innovative Educator Expert oraz Microsoft Innovative Eduacator Master Trainer 2020/2021 i 2021/2022. Ambasador Wakelet. Pomysłodawczyni i organizatorka Ogólnopolskiej „Maturnocki” Online. Finalistka ogólnopolskich konkursów „EDUINSPIRATOR”, „NAUCZYCIEL JUTRA” i „NAUCZYCIEL ROKU” 2021. Współautorka podręczników do języka polskiego dla szkoły podstawowej „ZamieńMy słowo”.
Teresa Ulanowska
Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pracującą również z dziećmi ze SPE. Trenerka myślenia krytycznego oraz umiejętności społecznych TUS- SST. Wspiera rodziców i nauczycieli w nurcie TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach) oraz jako edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Związana z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy gdzie przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą rozwoju kompetencji społecznych uczniów szkół podstawowych. Współpracowała z portalami Natuli- Dzieci są Ważne, Akademią Rozwoju i Edukacji Majki Jeżowskiej, Fundacją EDU- klaster oraz z czasopismem „Trening Umiejętności Społecznych”. Prowadzi blog Kierunek- Relacja oraz profil na Facebooku pod tą samą nazwą. Autorka projektu HAUS (Harcerska Akademia Umiejętności Społecznych) adresowanego do dzieci i młodzieży zagrożonej defaworyzacją społeczną, łączącego elementy metody harcerskiej, arteterapii, terapii zajęciowej i TUS.
Małgorzata Trybuś
Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 20 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.
Irmina Żarska
Nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Organizatorka i współorganizatorka cyklicznych, bezpłatnych konferencji edukacyjnych m.in. Pomorskiej Nocy Belfrów. Współorganizatorka konferencji dla nauczycieli języka polskiego „Chcę Wam opowiedzieć o…” w Warszawie i „Chcę Wam pokazać jak…” w Poznaniu. Współtwórczyni i lider ogólnopolskiej inicjatywy „Zaproś mnie na swoją lekcję”. Założycielka i koordynator działalności: Redzkiego Klubu Kreatywnego Nauczyciela i Redzkiego Klubu Liderów Oświaty. Swoimi pomysłami związanymi z edukacją dzieli się na stronie Irmina Żarska – Rysunkowy język polski, którą obserwuje już prawie 25 tysięcy osób, a także podczas wystąpień w czasie konferencji, spotkań edukacyjnych i webinarów. Finalistka konkursu Nauczyciel Roku 2021. Edukator Roku Szkoły w Chmurze 2021/2022. Na co dzień wykorzystuje w swojej pracy elementy wielu metod i form pracy, wśród których szczególne miejsce zajmują nowoczesne technologie oraz myślenie wizualne.
Eliza Oliwkowska
Nauczycielka języka polskiego, założycielka Fundacji Aspiro, która od wielu lat pomaga dzieciom w spektrum i ich rodzinom, prowadzi terapię i rewalidację na wszystkich etapach edukacyjnych, jest mamą nastolatka w spektrum autyzmu, obecnie jest pracownikiem Niepublicznego Przedszkola Piastus w Inowrocławiu, gdzie pracuje jako koordynatorka terapeutów.
Martyna Zarzycka
psycholożka specjalizująca się w diagnozowaniu i pracy z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu, trenerka terapii behawioralnej, integracji sensorycznej oraz regulacji emocji dziecka, tutorka Akademii Przyszłości w Bydgoszczy, prowadzi Gabinet Wspierania Rozwoju Dziecka „Balans” w Złotowie oraz jest psychologiem w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą psychologiczną i diagnozą SI dzieci i młodzieży, bada dzieci w kierunku zaburzeń rozwoju, prowadzi terapię psychologiczną dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu oraz zajęcia WWRD tj. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi również terapię grupową TUS oraz zajęcia grupowe „Wyciszanki” dla dzieci z deficytami uwagi i nadruchliwością w ramach innowacji pedagogicznej.
Dr n. med. Justyna Jessa
Jest dietetykiem klinicznym, absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz studium doktoranckiego Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Jest autorką książki „Autyzm i dieta. Co jako rodzic powinieneś wiedzieć”, w której zgłębia zagadnienie problemów jelitowych i zaburzeń odżywiania u dzieci w spektrum ASD. Od wielu lat pracuje z dziećmi w spektrum autyzmu a zagadnieniu diety w spektrum ASD poświęciła swoją pracę doktorską w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, w ramach której badała bezpieczeństwo stosowania diet eliminacyjnych u dzieci z ASD. Jest również współautorką książki SIBO – jak przywrócić równowagę pracy jelit oraz autorką kursów i szkoleń dla dietetyków. Jest również ekspertem w mediach, gdzie wypowiada się na temat zdrowego odżywiania. Prywatnie mama dwójki.
Weronika Grajczak
pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapii ręki oraz certyfikowany diagnosta ADOS-2. Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzi terapię pedagogiczną oraz zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Jest także pedagogiem specjalnym w przedszkolu oraz prowadzi terapię SI w Gabinecie Wspierania Rozwoju Dziecka „Balans” w Złotowie.
Marta Kołodziejczyk
logopedka, pedagożka związana od ponad 18 lat z edukacją i terapią, certyfikowana praktyczką metody Tomatis. Pracowała jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz pedagog szkolny i terapeuta pedagogiczny w szkole podstawowej, a także jako logopeda w poradni psychologiczno – pedagogiczne,j gdzie przede wszystkim prowadziła diagnozę i terapię małych dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad 12 lat prowadzi gabinet logopedyczny w Złotowie, pracuje zarówno z dziećmi i młodzieżą jak i osobami dorosłymi. W pracy kieruje się indywidualnym podejściem do każdego pacjenta, łącząc solidne przygotowanie teoretyczne z praktycznym doświadczeniem. Obecnie pogłębia swoją wiedzę i kompetencje na studiach podyplomowych z neurologopedii.
Łukasz Oliwkowski
Kinga Sanocka
w sieci znana jako EduPasjonatka Kinga Sanocka. Mama Rocha i Poli, a do tego certyfikowana edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla Nauczycieli i Rodziców, trenerka w oświacie i TUS. Szkoli dwujęzycznie: po polsku i angielsku. Pracowała w szkole z dziećmi przez 25 lat ucząc je języka angielskiego, a także wspierając wychowawczo i coachingowo. Obecnie nadal pracuje z młodzieżą (mówi, że nie umie tego nie robić;-), ale głównie w edukacji domowej.
Jej pasją jest pomaganie rodzicom i nauczycielom w budowaniu lepszych relacji z dziećmi poprzez zrozumienie ich motywacji. Jako edukatorka Pozytywnej Dyscypliny, która od razu skojarzyła jej się z jej mentorami: Januszem Korczakiem i Jesperem Juulem, wie, jak robić to skutecznie i narzędziowo, co daje szybkie efekty i piękne rezultaty. Jest także trenerką, zajmuję się głównie oświatą, bo świat szkoły, jej realiów, bolączek, ale także ilości możliwości jest jej doskonale znany. Jest autorką kursu online „Instrukcja obsługo nastolatka w 4 krokach”, który pomógł dziesiątkom rodzicom w zmianie postrzegania swojego dziecka. Uczestniczy w konferencjach edukacyjnych jako prelegentka i wszelkich innych dobrych inicjatywach na rzecz dzieci. Współtworzy projekty i kampanie, a także szkoli międzynarodowo. Jej mottem jest: Losy tego świata zaczynają się w pokoju dziecięcym!
Obejrzyj jedno ze spotkań z Moniką Szulkowską z cyklu „Szkoła z Pomysłem”, w trakcie którego przekazała praktyczną wiedzę, jak pracować z uczniem w spektrum.
Dowiedz się, jak współcześnie rozumiemy spektrum autyzmu i poznaj narzędzia do diagnozy funkcjonalnej ucznia w spektrum!
MODUŁ 1: Autyzm, zespół Aspergera – SPECYFIKA ROZWOJOWA |
|
Zobacz, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u ucznia w spektrum i naucz się wykorzystywać metody TUS, arteterapię i ćwiczenia usprawniające funkcje poznawczo-motoryczne!
MODUŁ 2: Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem i z Zespołem Aspergera |
|
Spraw, aby Twoje lekcje odpowiadały na potrzeby ucznia w spektrum! Zobacz, co mają z tym wspólnego narzędzia TIK, plany rozwojowe, myślenie wizualne czy alternatywne podejście do ocen!
MODUŁ 3: Metodyka kształcenia i wychowania ucznia z autyzmem |
|
Zostań ekspertem w zakresie komunikacji z uczniem w spektrum i z jego rodzicami! Poznaj zarówno metody komunikacji alternatywnej jak i efektywne techniki nawiązywania współpracy z rodziną!
MODUŁ 4: Metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym |
|
Poznaj praktyczne ćwiczenia i techniki z zakresu integracji sensorycznej, które wykorzystasz w swojej pracy!
MODUŁ 5: Integracja sensoryczna i stymulowanie zmysłów |
|
Przeanalizuj podstawowe zapisy prawne oraz dokumenty, ważne dla Ciebie podczas pracy z dzieckiem w spektrum!
MODUŁ 6: Tworzenie Indywidualnych Programów Terapeutycznych |
|
Zadbaj o rozwój i dobre samopoczucie wszystkich uczniów oraz siebie! Zaplanuj przygotowanie przestrzeni, wprowadzenie ucznia do klasy oraz – o własny komfort i energię!
MODUŁ 7: Kulturowe i społeczne aspekty funkcjonowania ucznia ze spektrum w systemie |
|
Dodatkowo w programie warsztaty praktyczne: jak mądrze i sprawnie korzystać z narzędzi SI, aby ułatwić sobie pracę z uczniami w spektrum.
Zjazd: | Zagadnienia tematyczne: |
Zjazd wykładowy 1: |
|
Zjazd wykładowy 2: |
- profesjonalizm i kompetencje jako źródło wewnętrznego spokoju, - rozwój kompetencji miękkich w profilaktyce zdrowia psychicznego, - kompetencje komunikacyjne wspierające budowanie pozytywnych relacji, - ciało i umysł – praktyczne umiejętności. |
Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji. Prześlemy też wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje. Wpisując się akceptujesz naszą politykę prywatności. Zgoda obejmuje jedynie otrzymywanie informacji o wybranych studiach podyplomowych/kursie (bez innych treści marketingowych).
Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego studia ukończysz już z końcem sierpnia.
Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.
Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy z osobami z zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Zespołem Aspergera (ASD).
Termin | Godziny | Forma |
Inauguracja roku akademickiego 25.10.2025; sobota | 10.00 - 14.00 | online |
14.11.2025; piątek 15.11.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
12.12.2025; piątek 13.12.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem w spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
16.01.2026; piątek 17.01.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
20.02.2026; piątek 21.02.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
13.03.2026; piątek 14.03.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
24.04.2026; piątek 25.04.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
08.05.2026; piątek 09.05.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
12.06.2026; piątek 13.06.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
19.06.2026; piątek 20.06.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem w spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań | Terminy ustalą zespoły indywidualnie | spotkania online |
Napisz lub zadzwoń do nas – jak wolisz!
Możesz też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu studia podyplomowe, praca z uczniem w spektrum autyzmu studia podyplomowe, terapia pedagogiczna studia podyplomowe poznań, studia podyplomowe dla nauczycieli, studia podyplomowe online
Zostaw nam swoje imię i adres email, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem