Innymi słowy, oferujemy Ci 2 możliwe formy ukończenia do wyboru – wybierzesz tę,
która pasuje do Ciebie i Twoich potrzeb.
Co różni oligofernopedagoga od nauczyciela?
Nauczyciel koncentruje się na tym jak rozwinąć w uczniu wiedzę i umiejętności opisane w podstawie programowej, a oligofrenopedagog myśli w jaką wiedzę i umiejętności wyposażyć ucznia z niepełnosprawnością intelektualną aby go maksymalnie usamodzielnić. Kiedy wiesz, że Twój uczeń opanuje maksymalnie 50 słów w swoim życiu, to jakie będą to słowa…? Kiedy wiesz, że jednego schematu zachowania uczysz rok, a oduczenie raz wyuczonej czynności trwa jeszcze dłużej, to rodzi się refleksja.
Odpowiedzialność i refleksja połączona z dobrym warsztatem praktycznym będzie myślą przewodnią naszych spotkań. Jeżeli masz w sobie nutkę terapeuty, ciekawość, a kreatywność to Twoje drugie imię i zastanawiasz się jaki kierunek wybrać, to oligorenopedagogika jest warta rozważenia.
Coraz więcej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną trafia do szkół ogólnodostępnych, co stanowi wyzwanie dla nauczycieli-dydaktyków, wychowawców, nauczycieli specjalistów. Z nami nie tylko nauczysz się diagnozować i planować indywidualny rozwój osoby z niepełnosprawnością intelektualną, tutaj również nauczysz się jak wspierać rodzica i towarzyszyć mu w procesie godzenia się z niepełnosprawnością jego dziecka.
Psychologia rozwojowa – rozumienie procesów rozwojowych pozwoli Ci lepiej planować programy rozwojowe, diagnozować i rozumieć ucznia z którym przyjdzie Ci pracować
Psychologia poznawcza – wiedza jak przebiegają procesy od kodowania do przetwarzania informacji to podstawowy warsztat pracy oligofrenopedagoga,
Psychologia emocji – emocjonalny odbiór świata jest bardzo charakterystyczny dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
Neurobiologia – czyż to nie nasz układ nerwowy jest odpowiedzialny za jakość funkcjonowania, mózg Twojego ucznia jest warsztatem Twojej pracy
Pedagogika, pedagogika specjalna, dydaktyka – nie wyważajmy otwartych drzwi, tworząc metody już dawno odkryte, będziemy poznawać, asymilować i wykorzystywać metody, ćwiczenia, programy do kreatywnego budowania zasobów własnego warsztatu pracy
Prawo – osoby z niepełnosprawnością intelektualną wymagają naszej troski i ochrony, również prawnej.
Skąd pomysł na wybór takich, a nie innych studiów?
Dlaczego wybrałaś właśnie ten kierunek studiów kwalifikacyjnych, a nie inny?
Interesuje mnie praca jako nauczyciel współorganizujący, pedagog specjalny. Jestem zainteresowana również studiami związanymi z pracą z dzieckiem z autyzmem.
Co przekonało Cię do wyboru zajęć właśnie z Progresferą (a nie w innym miejscu?)
Sposób prowadzenia zajęć, czas zajęć w piątki i soboty, forma on-line, forma zaliczenia.
Jakie miałaś wątpliwości przed rozpoczęciem studiów? Czego się obawiałaś?
Dużej ilości materiału do nauki.
Co pomogło Ci – mimo tych trudności – korzystać z zajęć i rozwijać się?
Łatwość, ciekawość i zainteresowanie przekazywania wiedzy przez Panie prowadzące.
Co cię najbardziej pozytywnie zaskoczyło?
Miłe, ludzkie Panie prowadzące z dużym doświadczeniem.
Jakie dodatkowe (poza nauką) korzyści wyniosłaś z zajęć?
Skorzystałam też z doświadczenia i wiedzy koleżanek ze studiów.
Gdybyś miała powiedzieć osobom, które wahają się – czy rozpocząć studia kwalifikacyjne z Progresferą – to co byś powiedziała?
Skorzystaj z zajęć z Progresferą w miłej, merytorycznej atmosferze bez presji z ciekawie przedstawionymi zajęciami.
Czym się zajmiemy: | Zagadnienia tematyczne: |
Z kim będziesz pracować: |
|
Jak będziesz rozpoznawać: |
|
Jak możesz pracować: |
|
Jak możesz rozwijać obszary deficytowe w sferze poznawczej: |
|
Jak możesz rozwijać obszary deficytowe w sferze społeczno-emocjonalnej: |
|
Jak możesz planować swoją pracę: |
|
Jak możesz wspierać rodzinę Twojego ucznia: |
|
Dodatkowo w programie warsztaty praktyczne: jak mądrze i sprawnie korzystać z narzędzi SI, aby ułatwić sobie pracę z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Zjazd: | Zagadnienia tematyczne: |
Zjazd wykładowy 1: |
|
Zjazd wykładowy 2: |
- profesjonalizm i kompetencje jako źródło wewnętrznego spokoju, - rozwój kompetencji miękkich w profilaktyce zdrowia psychicznego, - kompetencje komunikacyjne wspierające budowanie pozytywnych relacji, - ciało i umysł – praktyczne umiejętności. |
Małgorzata Trybuś
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka
Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 30 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.
Agnieszka Gierłowska
Trenerka
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, trener oświaty. Na co dzień pracuje jako dyrektorka szkoły podstawowej oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykładała na uczelniach wyższych na kierunkach pedagogicznych. Obecnie koordynuje i prowadzi kierunek studiów podyplomowych Diagnoza i terapia pedagogiczna/ Pedagogika korekcyjna jako główna trenerka. Prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych oraz rodziców (program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców), a także szkolenia dla Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Autorka programów profilaktyki uzależnień dla dzieci, możliwych do realizacji w szkołach. Prywatnie — mama trzech dorosłych synów, w tym jednego z ADHD.
Obejrzyj spotkanie z Małgorzatą Trybuś z cyklu “Szkoła z Pomysłem”, w trakcie którego opowiedziała nam o tym jak wykorzystywać Model GROW w edukacji i jak pomóc uczniom z jego pomącą stawiać sobie dobre cele.
Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji. Nie przegapisz dzięki temu ważnych terminów ani żadnej z dostępnych zniżek. Prześlemy też wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje. Wpisując się akceptujesz naszą politykę prywatności. Zgoda obejmuje jedynie otrzymywanie informacji o wybranych studiach podyplomowych/kursie (bez innych treści marketingowych).
Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego studia ukończysz już z końcem sierpnia.
Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.
Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.
Miejsca pracy: przedszkola, szkoły (ogólnodostępne, integracyjne, specjalne), specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, poradnie PPP, warsztaty terapii zajęciowej, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze; ośrodki rewalidacyjne jak np. zakłady pracy chronionej, placówki dziennego pobytu, ośrodki wczesnej interwencji
Prowadzenie zajęć (z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną): rewalidacyjnych (przedszkola, szkoły), rewalidacyjno-wychowawczych (ośrodki), jako nauczyciel współorganizujący kształcenie (wspomagający), terapeutycznych
Stanowisko pedagoga specjalnego: do 2026 roku, po tym terminie uprawnienia utrzymują osoby, które ukończyły uprzednio studia wyższe pedagogiczne (Uwaga – Rozporządzenie Ministra Edukacji zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli jest już na etapie opiniowania. Zgodnie z nim zapis o przepisach przejściowych zostanie usunięty i będzie się miało uprawnienia do bycia pedagogiem specjalnym bezterminowo).
Termin | Godziny | Forma |
Inauguracja roku akademickiego 25.10.2025; sobota | 10.00 - 14.00 | online |
21.11.2025; piątek 22.11.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
12.12.2025; piątek 13.12.2025; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
23.01.2026; piątek 24.01.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
13.02.2026; piątek 14.02.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
06.03.2026; piątek 07.03.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
27.03.2026; piątek 28.03.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
17.04.2026; piątek 18.04.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
22.05.2026; piątek 23.05.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | warsztaty online |
19.06.2026; piątek 20.06.2026; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | Zjazd wspólny online dla kierunków: Oligofrenopedagogika, Praca z uczniem ze spektrum autyzmu, Terapia pedagogiczna |
Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań | Terminy ustalą zespoły indywidualnie | spotkania online |
Napisz lub zadzwoń do nas – jak wolisz!
Możesz też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną studia podyplomowe, oligofrenopedagogika studia podyplomowe, studia podyplomowe poznań, studia podyplomowe dla nauczycieli, studia podyplomowe online
Zostaw nam swoje imię i adres email, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem