Warsztaty profilaktyczne dla uczniów

Prowadzone przez nas warsztaty profilaktyczne dla uczniów są najczęściej powiązane z realizacją wytycznych programu profilaktyczno-wychowawczego szkoły. Do klas wchodzimy jednak również interwencyjnie, w sytuacjach silnego konfliktu czy trudności specyficznych dla danego zespołu klasowego.

Warsztaty trwają najczęściej 90 minut (2 jednostki lekcyjne). Program i ćwiczenia każdorazowo dostosowujemy do grupy wiekowej oraz specyficznych trudności danej klasy. Możecie Państwo wybrać jeden z najchętniej zamawianych warsztatów dla uczniów lub zgłosić się do nas ze specyficznym zapotrzebowaniem.

Warsztaty profilaktyczne dla uczniów

Dlaczego warto wybrać warsztaty dla uczniów z Progresferą?

Najlepsi prowadzący

Warsztaty dla uczniów prowadzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w pracy pedagogicznej - nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy. To gwarancja prawidłowego zestawienia treści, dopasowania ćwiczeń oraz zapewnienia uczniom bezpieczeństwa podczas zajęć.

Przemyślane tematy

Tematy naszych warsztatów dobieramy zgodnie ze zdiagnozowanymi w szkołach trudnościami oraz zapotrzebowaniem, zgłaszanym bezpośrednio przez nauczycieli i rodziców. Odpowiadamy na rzeczywiste problemy uczniów.

Warsztatowa forma

Treści i przykłady dostosowujemy do wieku uczniów. Stawiamy na ćwiczenia, które pomagają uczniom rozwijać kompetencje kluczowe - samodzielne, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów czy współpracę.

Jakośc akredytowanego ośrodka

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA posiada pełną akredytację WIelkopolskiego Kuratora Oświaty.

Dobra atmosfera

Najważniejsza podczas zajęć jest dla nas relacja, dobra atmosfera i swobodna komunikacja. Wiemy, że okazywanie empatii, zachęcanie do otwartości oraz wplatanie elementów humoru pomaga uczniom wynieść z zajęć najwięcej.

Materiały do ćwiczeń

Zapewniamy pełne przygotowanie i wyposażenie do każdego rodzaju ćwiczeń dla uczniów, które oferujemy.

Tematyka warsztatów profilaktycznych dla uczniów:

Zapraszamy do realizacji warsztatów profilaktycznych dla uczniów, które pozwolą zadbać o doskonałe relacje w Waszej szkole. Zadbajcie o dobrostan uczniów Waszej szkoły – wybierzcie warsztat dopasowany do problemów i potrzeb Waszej placówki.

Poniżej znajdziecie tematykę warsztatów profilaktycznych dla uczniów. Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Problem 1: Wychowawcy z naszej szkoły zauważają u części młodzieży objawy obniżonego nastroju lub nawet depresji. Uczniowie potrzebują wskazówek jak radzić sobie z trudnymi emocjami?

Jesteś nauczycielem, dyrektorem szkoły, wychowawcą. Dbasz o wszechstronny rozwój swoich uczniów. W ofercie Twojej szkoły znajduje się szereg zajęć rozwijających zarówno umysł jak i sprawność fizyczną Twoich podopiecznych. Jednak zdajesz sobie sprawę, jak kluczowe znaczenie w rozwoju człowieka odgrywa jego psychika. Obserwujesz ostatnio wyraźny wzrost stanów obniżonego nastroju i depresji u dzieci i młodzieży.

Proponujemy szkolenie dla uczniów, które zaopatrzy ich w „apteczkę pierwszej pomocy” wspierającą ich psychikę.

Podczas warsztatu przekażemy uczniom narzędzia oparte na najnowszych badaniach nad funkcjonowaniem ludzkiego mózgu, wskażę techniki szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych i oddzielę fakty od mitów, krążących na temat depresji i sposobów jej leczenia. 

  • Czym jest depresja, jakie są jej przyczyny i objawy?
  • Gdzie leży granica między smutkiem, obniżonym nastrojem a depresją?
  • Kto choruje na depresję?
  • Jakie jest naukowe wyjaśnienie zjawiska depresji?
  • Co to są osobiste zasoby i dlaczego warto o nie zadbać?
  • Jak radzić sobie z trudnymi emocjami?
  • Kiedy i gdzie szukać pomocy?
Elżbieta Miłowska

Nauczycielka języka polskiego i niemieckiego z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem, trenerka edukacji, koordynatorka projektów edukacyjnych. Propagatorka działań na rzecz zmian w polskiej szkole, opartych na dobrej relacji „nauczyciel- uczeń”. Organizatorka np. nietypowych zajęć: “Piknik z lekturą. Czytanie na trawie” czy współorganizatorka konkursów takich jak: Bajkowy pokaz mody. Kieruje się przekonaniem, że zadaniem nadrzędnym jest dokonanie rewolucji w myśleniu o szkole, co pomoże w niej wprowadzać ewolucyjne zmiany. W swojej pracy trenerki sięga po inspiracje ze źródeł literackich, co nadaje jej wystąpieniom dodatkowy metaforyczny wymiar.

  • Warsztaty prowadzimy dla klas 7 i 8 szkół podstawowych oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych

  • Preferowana liczba uczestników szkolenia: do ok. 25, warsztat prowadzony jest dla całej klasy, ze względu na temat nie należy łączyć klas ze sobą.

  • Uczestnicy otrzymają materiały w formie ulotek podsumowujących omówione treści oraz polecaną listę lektur związanych z tematyką szkolenia i dostosowanych do wieku uczniów

  • Zajęcia łączą elementy wykładu i ćwiczeń warsztatowych
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy
  • Chcesz przedstawić ofertę warsztatów z depresji uczniom, dyrekcji, czy rodzicom? – pobierz folder informacyjny: KLIK

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Problem 2: część klas w naszej szkole jest słabo zintegrowana. Część uczniów jest odsuniętych "na bok", ma duże trudności w odnalezieniu się w grupie. Niektórzy są wręcz wykluczani przez rówieśniów - co jest formą bardzo bolesnej przemocy.

Warsztaty skupione na integracji zespołu klasowego, akceptowaniu różnic i podejmowaniu współpracy na zasadzie szacunku również między uczniami, którzy darzą się mniejszą sympatią. Ćwiczenia są dobrane w taki sposób, aby uczniowie mieli okazję poznać się lepiej oraz – wspólnie pracować na sukces klasy. Warsztat został po raz pierwszy przeprowadzony w 2017 roku w silnie skonfliktowanej klasie, okazało się jednak, że równie dobrze sprawdza się wśród uczniów, którzy po prostu – nie nawiązali między sobą dobrej relacji.

Warsztat prowadzony jest – w zależności od wieku uczniów i potrzeb klasy – w różnych wariantach:

Integracja z Ozobotem: Warsztaty wzmacniające relacje między uczniami w klasie, prowadzone przy wykorzystaniu Ozobotów – robotów do nauki programowania. Uczniowie rozwiązując poszczególne zadania poznają kolejne kody do programowania Ozobota. Na zakończenie – sprawdzają swoje umiejętności, prowadząc Ozobota przez pełną pułapek planszę Megafajnej klasy. 

Mistrzowie szyfrów:  Uczniowie rozwiązują kolejne zagadki oparte o szyfry i zakodowane wiadomości. Jest to możliwe wyłącznie dzięki współpracy i podziale zadań. Dodatkowo uczniowie zapraszani są do szeregu zadań wzmacniających integrację. 

Tematyka:

  • Co nas łączy – szukanie podobieństw
  • My jako zespół – analiza przydatnych zasad w klasie
  • Perspektywa drugiej osoby – ćwiczenia rozwijające empatię i inteligencję emocjonalną
  • Współpraca się opłaca – doświadczenie pracy grupowej
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla każdej grupy wiekowej od 4 klasy szkoły podstawowej, każdorazowo dostosowując poziom trudności ćwiczeń do wieku uczniów
  • Preferowana liczba uczestników szkolenia: do ok. 25, warsztat prowadzony jest dla całej klasy, ze względu na temat nie należy łączyć klas ze sobą
  • Uczestnicy poznają siebie nawzajem i zastanawiają się na poziomem integracji w klasie, wykonując zabawne ćwiczenia – tylko pracując razem mogą osiągnąć sukces
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Problem 3: nasi uczniowie urodzili się "ze smartfonem w ręce", a jednak wcale nie mają świetnie rozwiniętych kompetencji cyfrowych. Chcemy dowiedzieć się, jak rozwijać ich krytyczne myślenie w stosunku do treści z sieci oraz jak nauczyć ich dbać o swój wizerunek online.

Umiejętność weryfikowania informacji jest jedną z najważniejszych kompetencji obywateli XXI wieku. Internet jest przecież nieskończony – można w nim znaleźć zarówno cenną wiedzę, jak i śmieci. Podczas warsztatów kształcimy szereg kompetencji – pokazujemy, co powinno zwrócić naszą uwagę i wzmóc czujność, jak skutecznie weryfikować poszczególne dane oraz – jak reagować, jeśli spotykamy się z fake newsami, publikowanymi np. przez naszych znajomych czy celebrytów. 

Warsztat prowadzimy dość przewrotnie, w oparciu o grę i ćwiczenia stają się sami “Mistrzami Dezinformacji”. A to dlatego, że Mistrza nie oszuka już nikt!

Warsztaty są zgodne z Kierunkami Polityki Oświatowej na rok szkolny 2022/2023

Tematyka:

  • Zostań mistrzem dezinformacji – czyli metody manipulacji w sieci
  • Historia Fake newsów – od starożytności do współczesności
  • Najczęstsze typy fake newsów
  • Przyszłość fake newsów – czyli co nas czeka za moment?
  • Sygnały ostrzegawcze – ćwiczenia krytycznego myślenia
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla uczniów od 6 klasy szkoły podstawowej
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Elementem warsztatu jest przejście przez grę, dlatego uczniowie powinni mieć dostęp do smartfonów w trakcie zajęć
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Warsztat dotyczy kwestii budowania swojego wizerunku w sieci. Młodzież mierzy się bowiem z widocznymi na portalach społecznościowych niedoścignionymi wzorami – wszyscy są niezwykle zdolni, odważni, piękni, a ich życie jest pełne niesamowitych wydarzeń. Jak się wśród nich wyróżnić? Jak zdobyć popularność i sympatię innych? 

Świadome kreowanie wizerunku (i w świecie rzeczywistym i online) zaczyna się od świadomego poczucia wartości, a kończy – na rozumieniu konsekwencji przedstawiania siebie z takiej, a nie innej strony.

Podczas warsztatu zajmujemy się różnymi sposobami na budowanie swojego wizerunku i zastanawiamy wspólnie, jak kreować siebie nie tylko w oparciu o wygląd czy status materialny. Proponujemy ćwiczenia mające na celu pobudzenie myślenia i przywrócenie racjonalnego oglądu świata, w którym -ludzie nie są idealni, ale każdy może być ciekawy i wyjątkowy

Tematyka:

  • Czym jest wizerunek i na czym można go budować?
  • Nasze wybory – na czym nasi rówieśnicy najczęściej opierają wizerunek?
  • Ideały piękna – co zmienia się na przestrzeni lat?
  • Wpływ „wizerunku idealnego” i „idealnego życia” na samoocenę
  • Świadome kreowanie własnego wizerunku i budowanie stabilnej samooceny
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla uczniów od 7 klasy szkoły podstawowej.

  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Elementem warsztatu są ćwiczenia interaktywne, dlatego uczniowie powinni mieć dostęp do smartfonów w trakcie zajęć
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Problem 4: Uczniowe w naszej szkole spotykają się każdego dnia z mową nienawiści i hejtem w sieci. Chcemy dowiedzieć się jak uczniowie mogą rozpoznawać takie komunikaty i reagować na nie?

Warsztat dotyczący hejtu, trollingu i mowy nienawiści, z jaką młodzież spotyka się w sieci. Podejmujemy kwestię definicji mowy nienawiści, jej wpływu na innych. W drugiej części warsztatu skupiamy się na metodach reagowania na hejt i mowę nienawiści w sieci. Warsztat powstał w 2019 roku i był odpowiedzią na potrzeby uczniów, spotykających się każdego dnia z mową nienawiści w sieci. Temat nie traci na znaczeniu, staje się dla szkół coraz ważniejszy. 

W trakcie warsztatu realizujemy cele takie jak: nauczenie uczniów rozpoznawania i rozróżniania mowy nienawiści od innych zjawisk, podjęcie tematu granic wolności słowa, wskazanie na konsekwencje stosowania mowy nienawiści (Piramida Allporta) oraz rozbudowanie wachlarza sposobów, w jaki uczniowie mogą zareagować, jeśli widzą nienawistne komunikaty w sieci. 

Tematyka:

  • Czym jest wolność słowa?
  • Granice wolności słowa
  • Hejt, trolling czy mowa nienawiści?
  • Piramida nienawiści, czyli jak od słów ludzie przechodzą do czynów
  • Świadome kreowanie własnego wizerunku i budowanie stabilnej samooceny
  • Doświadczam mowy nienawiści… – ćwiczenie empatii i inteligencji emocjonalnej
  • Rola świadków – reagowanie na mowę nienawiści
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla uczniów starszych od 7 klasy szkoły podstawowej

  • Elementem warsztatu są ćwiczenia interaktywne, dlatego uczniowie powinni mieć dostęp do smartfonów w trakcie zajęć

  • Uczniowie otrzymują materiały edukacyjne, dotyczące granic wolności słowa, rozróżniania mowy nienawiści oraz sposobów reagowania na nią

  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Problem 5: W naszej placówce w gronie uczniów pojawia się hejt rówieśniczy. Chcemy pokazać młodzieży, czym jest hejt, jakie ma konsekwencje i w jaki sposób na niego reagować zarówno z pozycji ofiary, jak i z pozycji świadka?

Podczas warsztatów zajmujemy się hejtem – wyzywaniem, obelgami, “jechaniem po” drugiej osobie. Koncentrujemy się tutaj na hejcie rówieśniczym, w gronie osób sobie znanych, czy to w klasie czy wśród znajomych. Pokazujemy młodzieży czym jest hejt, jakie ma konsekwencje dla hejtowanej osoby, jakie wzbudza emocje. Ale też jakie są jego przyczyny – czyli dlaczego hejter hejtuje. Kształcimy umiejętność reagowania na hejt – zarówno z pozycji ofiary, jak i z pozycji świadka.

Warszatat prowadzimy w oparciu o humor i zabawę, a naszą główną “ofiarą” jest przybyły z innej planety kosmita. Dzięki temu unikamy sztywnego, moralizatorskiego tonu, który wzbudza opór młodzieży. Scenariusz oparty jest w części o materiały z programu SELMA – Hacking Hate.

Tematyka:

  • Rozgrzewka umysłów detektywów – czyli zabawy na „rozruszanie szarych komórek”
  • Hejt, eufemizm czy krytyka – na czym polega różnica?
  • Jak to jest być ofiarą hejtu – ćwiczenie empatii i inteligencji emocjonalnej
  • Dlaczego hejter hejtuje, czyli kilka słów o motywacji
  • Reakcja świadków i jej wpływ na hejtera oraz ofiarę
  • 4 strategie reagowania na hejt – czyli uczniowie w akcji!
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla uczniów od 6 klasy szkoły podstawowej.

  • Warsztat prowadzony jest w formie zabawy – uczniowie rozwiązują zagadkę detektywistyczną, dotyczącą hejtu skierowanego na ich klasę
  • Uczniowie pracują w zespołach detektywistycznych, ćwicząc przy okazji współpracę oraz myślenie logiczne
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Problem 6: Nasi uczniowie mają trudności z reagowaniem na konflikty. Z każdym problemem zgłaszają się do nauczycieli, włączani są też rodzice. Chcemy pomóc im nauczyć się różnych stylów reagowania na konflikt i przekazać skąd się biorą konfilkty - jakie mają przyczyny.

Nie ma osób, które nie wchodzą w konflikty. Są one naturalną częścią relacji, życia z innymi. Dla nas – dorosłych – jest to jasne. 

Podczas warsztatów pokazujemy dzieciom i młodzieży skąd się biorą konflikty – jakie mają przyczyny. Przekazujemy im również wiedzę na temat różnych stylów reagowania na konflikt oraz uczymy podejścia do sytuacji spornych z nastawieniem win – win, czyli w taki sposób, aby znaleźć rozwiązanie, w którym każdy będzie czuł się wysłuchany i uwzględniony,  z dbałością o relację.

Tematyka:

  • Jak rozumieć konflikt
  • Style rozwiązywania konfliktów – który jest mi bliższy?
  • Czy kompromis to rozwiązanie idealne? – różnice między kompromisem a współpracą
  • Algorytm reagowania na konflikt
  • Wiedza w służbie relacji – praktyczne ćwiczenie reagowania na konflikt
  • Nasza klasa profilaktycznie – czyli co możemy zrobić, aby konflikty nie były niszczące dla naszych relacji
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla uczniów od 5 klasy szkoły podstawowej.

  • Warsztat prowadzony jest w formie zabawy – uczniowie rozwiązują zagadkę detektywistyczną, dotyczącą hejtu skierowanego na ich klasę
  • Uczniowie pracują w zespołach detektywistycznych, ćwicząc przy okazji współpracę oraz myślenie logiczne
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Problem 7: Emocje to temat ważny dla naszych uczniów, a jednocześnie trudny do podejmowania z dorosłymi, z którymi mają codzienny kontakt. Chcemy, aby wiedzieli, jak konstruktywnie przekazywać innym, co czują.

Podczas warsztatów podejmujemy temat pierwszych miłości, związków, relacji uczuciowych. Temat dla młodzieży bardzo ważny, a jednocześnie krępujący i trudny do podejmowania z dorosłymi, z którymi mają codzienny kontakt. 

W proponowanych ćwiczeniach zajmujemy się rozróżnieniem – czym jest fascynacja, a kiedy zaczyna się miłość. Rozmawiamy o przekonaniach, o granicach poświęcenia dla drugiej osoby, o sposobach wyrażania uczuć, o tym jak pokazać komuś, że się nam podoba, ale też czego nie robić. Dzięki prowadzeniu warsztatów przez obce osoby młodzież czuje się bezpieczniej – wie, że to ich jedyny kontakt, a więc ich ewentualne wstydliwe pytania “odjadą” razem z trenerkami. 

Tematyka

  • Gra na emocjach
  • Demonstracja uczuć! – rozszerzanie słownictwa z zakresu emocji i ćwiczenie rozpoznawania emocji
  • Skąd się bierze miłość – czyli kilka słów o wpływie emocji na mózg
  • Czy to jest miłość, czy to jest…zakochanie? Różnice i podobieństwa
  • Mity i przekonania na temat miłości
  • Jak pokazać komuś, że nam się podoba, bez przekraczania granic osobistych? – wskazówki dla uczniów
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla uczniów starszych od 7 klasy szkoły podstawowej do 1 klasy szkół ponadpodstawowych

  • Preferowana liczba uczestników szkolenia: do ok. 25, warsztat prowadzony jest dla całej klasy, ze względu na temat nie należy łączyć klas ze sobą
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Warsztaty wspierające rozwój inteligencji emocjonalnej. Podczas zajęć omawiamy trudne uczucia – złość, smutek, strach, zazdrość i uczymy się je rozróżniać. Ćwiczymy, jak konstruktywnie pokazywać innym, co czujemy. Przez różne zabawy dzieci rozwijają także umiejętność rozładowywania napięcia i negatywnych emocji. W zależności od potrzeb klasy skupiamy się na wybranych emocjach i sposobach i wyrażania,. 

Warsztaty z inteligencji emocjonalnej prowadzimy od 2012 roku – początkowo w ramach projektów unijnych, aktualnie – na zlecenie szkół lub Rady Rodziców.

Tematyka:

  • Wiem, jak się czujesz! Emocje podstawowe a mimika
  • Po co nam emocje – ćwiczenie pokazujące funkcje emocji w różnych sytuacjach
  • Czy tylko ludzie mają uczucia?
  • Złość, zazdrość i strach – czyli o emocjach, które nam się czasami mylą
  • Mój potwór złości! – gdzie moje ciało mieści złość
  • Radzę sobie! – o sposobach odreagowania złości w bezpieczny sposób
  • Nie jesteśmy sami – zabawa z historią logiczną, pokazująca pomoc innych przy trudnych emocjach
  • Radość i ekscytacja – czyli pozytywne emocje związane z zabawą zespołową
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Warsztaty prowadzimy dla uczniów najmłodszych – klasy 1-3 szkoły podstawowej

  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Czas trwania 1 warsztatu – 2 jednostki lekcyjne (2*45 min)
  • Koszt 1 warsztatu: 500 zł (plus koszty dojazdu do szkoły)
  • Minimalna liczba warsztatów jednego dnia – 3 grupy

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni.

Myślicie Państwo o zorganizowaniu warsztatów dla uczniów? Chcecie poznać szczegóły odnośnie terminów lub oferty cenowej? Macie dodatkowe pytania? - chętnie na nie odpowiemy.​

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy  AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy. 

Zobacz szkolenia rady pedagogicznej.

Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.

#tagi: warsztaty profilaktyczne dla uczniów, uczniowie i rodzice

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem