Rady pedagogiczne dla szkół podstawowych

Zapraszamy na szkolenia rad pedagogicznych przygotowane specjalnie z myślą o różnorodnych potrzebach nauczycielek i nauczycieli w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkołach podstawowych. Z naszymi praktycznymi narzędziami i inspirującymi rozwiązaniami zadbacie o siebie i swoich uczniów, by z satysfakcją i spokojem odpowiadać na obecne wyzwania w Waszej szkole.

Wybierzcie z lewej strony kategorię, a następnie temat, który najlepiej współgra z Waszymi potrzebami szkoleniowymi. Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć? Dlaczego nie zadają pytań, nie angażują się na lekcjach, a ich wyniki są dalekie od oczekiwań? To nie zawsze kwestia braku motywacji czy zdolności. Często to efekt… braku jasności. Uczniowie nie wiedzą czego mają się nauczyć, po co to robią, czy są na dobrej drodze.

 Ocenianie kształtujące (OK) to odpowiedź na te problemy. To styl pracy, który przywraca sens nauce – zarówno w szkole podstawowej, jak i ponadpodstawowej.

 Co zyskuje nauczyciel? Umiejętność formułowania celów w języku ucznia, które naprawdę prowadzą do zrozumienia; narzędzia do budowania kryteriów sukcesu, które wspierają samodzielność i refleksję; techniki, które uruchamiają pytania zamiast milczenia; praktyczne sposoby na informację zwrotną, która nie ocenia, lecz prowadzi; pomysły na samoocenę, która buduje odpowiedzialność i poczucie sprawczości; strategię wdrożenia OK do codziennej pracy – bez rewolucji, ale z efektem

 Co zyskuje uczeń? Jasność: wie, czego się uczy i po co; poczucie wpływu: zadaje pytania, ocenia własny postęp; motywację: widzi sens i rozumie drogę do sukcesu; wsparcie: otrzymuje informację zwrotną, która pomaga, a nie ocenia; rozwój: buduje świadomość własnych możliwości i uczy się uczenia.

  • cele i kryteria do celu – jako czytelny i zrozumiały komunikat dla ucznia
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań poprzez sprawdzone metody i techniki – na przykładzie taksonomii Blooma
  • sposoby formułowania i przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej
  • techniki samooceny kształtujące postawy uczniów – case studies
  • droga do sukcesu ucznia i nauczyciela – na podstawie m.in. koncepcji Carol Dweck
  •  strategia wprowadzenia OK do codziennej pracy – jak zrobić to szybko i skutecznie

UWAGA – ze względu na specyfikę pracy na różnych etapach edukacyjnych i charakterystykę rozwoju uczniów to szkolenie ma dwie wersje – dla nauczycieli szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.

  •  
Lidia Pasich

Polonistka, certyfikowana edukatorka, inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża w okolicach Kielc. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Czy biedronka urośnie na owada wielkości słonia dzięki wielokrotnemu pomiarowi? Czy prześwietne baobaby urosły dlatego, że były systematycznie mierzone i ważone? Czy jeśli zmierzymy, sklasyfikujemy ucznia to dopiero wtedy zacznie się on rozwijać? Wierzymy, że nauczyciele znają odpowiedzi na te pytania i doskonale wiedzą, że oceny, średnie arytmetyczne, średnie ważone nie są najbardziej skutecznym narzędziem motywującym. A czy są nim w ogóle?

Jednocześnie oceny są mocno zakorzenione w naszej szkole. I tak, jak nie chcemy i nie jesteśmy w stanie skruszyć całego systemu, tak możemy szukać innych, bardziej skutecznych pomysłów, aby przekazać uczniowi najważniejsze dla niego informacje płynące z procesu dydaktycznego. Jeśli więc szukacie innego sposobu, by skutecznie motywować, dawać uczniom informacje o ich postępach i ich doceniać oraz czynić to wszystko w zgodzie z prawem oświatowym to jest to szkolenie dla Was. 

Część 1 – Ocenianie w świetle prawa oświatowego

  • analiza zapisów Ustawy o Systemie Oświaty,
  • analiza zapisów rozporządzenia w sprawie oceniania,
  • błędy w szkolnych statutach,
  • właściwe nazewnictwo (nauczyciel/ dyrektor profesjonalista).

Część 2 – Cofnijmy się do korzeni, czyli czemu służy ocena

  • mity i fakty o ocenianiu- nasze wewnętrzne przekonania,
  • cele i funkcje oceniania,
  • co jest najważniejsze w szkole?

Część 3: Jak oceniać bez oceny – narzędzia nauczyciela

  • czy sprawdzian i kartkówka jest podstawowym i jedynym narzędziem oceniania?
  • baza gotowych narzędzi- podpowiedzi jak oceniać bez oceny,
  • czy krok w tył jest przegraną?- co, gdy nie ma gotowości na zmianę?
Agnieszka Jelińska- Hok

Dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, pedagożka, terapeutka pedagogiczna, trenerka edukreatywności, trenerka umiejętności społecznych i trenerka oświaty. Uważa, że budowanie i dbanie o prawdziwe, zdrowe relacje daje szansę prawdziwego wzrastania, którego jest fanką. Jej celem jest stworzenie Szkoły Marzeń z Sercem. Szkoły, w której każdy z czterech podmiotów czuje się bezpiecznie i w której w atmosferze bezpieczeństwa, poczucia dobrostanu, spokoju dochodzi do spokojnego, zrównoważonego rozwoju i wzrastania- Uczniów, Nauczycieli, Rodziców i Dyrekcji (też nauczycieli).Cel ten konsekwentnie realizuje w szkole, w której jest dyrektorką.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Wewnątrzszkolny system oceniania zachowania w Waszej szkole jest niedopasowany do realiów pracy z uczniami i dobrze byłoby go zmienić? Sprawdźcie gotowe rozwiązania od Dyrektorki szkoły, która już dokonała zmiany systemu i opowie Wam, jak znacznie ułatwić ocenianie z zachowania. Szkolenie adresowane jest do nauczycielek, nauczycieli, dyrektorek i dyrektorów, specjalistów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy widzą potrzebę zmian i których „gniotą” skostniałe systemy oceniania zachowania uczniów.

  • Ocenianie w świetle prawa oświatowego:
    • analiza zapisów Ustawy o Systemie Oświaty
    • analiza zapisów rozporządzenia w sprawie oceniania
    • Błędy w szkolnych statutach
  • „Dostajesz -25 punktów!”, czyli czemu służy ocena:
    • Mity i fakty o ocenianiu – nasze wewnętrzne przekonania
    • Cele i funkcje oceniania
    • Co jest najważniejsze w szkole?
  • Nie to co mamy, czyli co – gotowy pomysł na zmianę systemu:
    • W jaki sposób sporządzić dobry i zgodny z prawem dokument dotyczący oceniania?
    • Przedstawienie i omówienie dokumentu
    • Zestaw wskazówek – jak taki system tworzyć, modyfikować i wprowadzać w życie.
    • Ewaluacja nowego systemu oceny zachowania
Agnieszka Jelińska- Hok

Dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, pedagożka, terapeutka pedagogiczna, trenerka edukreatywności, trenerka umiejętności społecznych i trenerka oświaty. Uważa, że budowanie i dbanie o prawdziwe, zdrowe relacje daje szansę prawdziwego wzrastania, którego jest fanką. Jej celem jest stworzenie Szkoły Marzeń z Sercem. Szkoły, w której każdy z czterech podmiotów czuje się bezpiecznie i w której w atmosferze bezpieczeństwa, poczucia dobrostanu, spokoju dochodzi do spokojnego, zrównoważonego rozwoju i wzrastania- Uczniów, Nauczycieli, Rodziców i Dyrekcji (też nauczycieli).Cel ten konsekwentnie realizuje w szkole, w której jest dyrektorką.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Motywowanie uczniów wymaga od nauczyciela starania i pracy, jednak kluczem nie jest wkładanie cały czas wysiłku, czy robienie z lekcji parku rozrywki. Jest to bardziej kwestia dostarczania uczniom takich metod i form pracy, aby stawali się coraz bardziej samodzielni i budowania w nich decyzyjności i odpowiedzialności. Innymi słowy to szukanie środka ciężkości w połowie drogi, gdzie odpowiedzialność za sukcesy jest i po stronie nauczyciela i po stronie ucznia. Na szkoleniu przedstawimy drogę dojścia do motywacji autonomicznej (wewnętrznej) uczniów.

  • Motywacja, czyli w sumie co? Spojrzenie na punkty wspólne różnych podejść do motywacji
  • Teoria, która sprawdza się w praktyce szkolnej – SDT
  • Systemowa demotywacja – jak podejść do zagrożeń wynikających z systemu
  • Jak motywować zdemotywowanych: dwie drogi budowania motywacji i zaangażowania u uczniów
  • Budowanie poczucia własnej skuteczności: informacje zwrotne, filtry znaków rozpoznania, budowanie poczucia autonomii, wsparcie kompetencji w zakresie uczenia się
  • Flow przy nauce: wzbudzanie ciekawości, motywujące formy pracy, wpływ relacji, znaczenie przydatności
  • Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży a działania motywacyjne nauczyciela
  • System naczyń połączonych: jak motywować w klasie wybranych uczniów tak, aby nie zdemotywować innych? 
  • UWAGA! Ze względu na różnice w charakterystyce uczniów i potrzebach nauczycieli szkół ponadpodstawowych to szkolenie jest dostępne w dwóch wariantach: dla nauczycieli liceów oraz techników i szkół branżowych.
dr Joanna Cichocka

doktor nauk biologicznych, nauczycielka dyplomowana, trenerka oświaty. Dbając o przyjazne relacje z uczniami oraz atmosferę sprzyjającą nauce prowadzi lekcje oparte na pozytywnych emocjach, angażując uczniów w projekty edukacyjne, obserwacje przyrody i eksperymenty. Wykorzystuje metodę grywalizacji, mnemotechniki i alternatywne metody oceniania.

Elżbieta Miłowska

Nauczycielka języka polskiego i niemieckiego z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem, trenerka edukacji prowadząca szkolenia dla nauczycieli i warsztaty dla uczniów, koordynatorka projektów edukacyjnych. Propagatorka działań na rzecz zmian w polskiej szkole, opartych na dobrej relacji „nauczyciel- uczeń”. Organizatorka np. nietypowych zajęć: „Piknik z lekturą. Czytanie na trawie” czy współorganizatorka konkursów.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Czy można kogoś zmusić do zmiany? Zapewne większość nauczycieli już przekonało się, że często ich dobre rady, wskazywanie na negatywne konsekwencje  zachowań i proponowane rozwiązania nic nie dają, co najwyżej wzbudzają u drugiej osoby bunt i opór. Większość uczniów (rodziców) często zdaje sobie sprawę, że robi rzeczy, które ostatecznie nie są zbyt korzystne (np. wagarowanie / wykonywanie zadań za dziecko). Odczuwa przy tym ambiwalencję – z jednej strony wiem, że to szkodliwe, z drugiej…to wygodne czy też znane. Im bardziej nauczyciel argumentuje na rzecz zmiany, tym bardziej jego rozmówca będzie argumentował przeciwko niej. Jeśli chcesz wesprzeć innych w przeprowadzaniu konstruktywnych zmian, naucz się, jak pomóc im znaleźć argumenty ZA zmianą, które wypływają z nich samych. Skorzystaj z Dialogu Motywującego – metody, której skuteczność jest potwierdzona w badaniach naukowych.

  • Duch Dialogu Motywującego – czym różni się Dialog Motywujący od innych schematów rozmów
  • Jak zaangażować ucznia w rozmowę: odzwierciedlenie, pytania, dowartościowanie i podsumowywanie jako bazowe umiejętności osoby prowadzącej dialog
  • Jak wyznaczyć cel i kierunek rozmowy motywującej
  • Po czym rozpoznawać gotowość do zmiany: język zmiany i język podtrzymania
  • Jak odnaleźć w uczniu argumenty za zmianą: etap wywoływania w Dialogu Motywującym
  • Jak zachęcić do działania: planowanie procesu zmian
  • Jak przekazywać rady i informacje bez wzbudzania oporu: techniki przekazywania autonomii w rozmowie
  • Inna rozmowa z rodzicem: jak wykorzystać Dialog Motywujący w rozmowach indywidualnych z dorosłymi
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Sztuka czytania ze zrozumieniem dotyczy niemalże wszystkich przedmiotów. Decyduje nie tylko o sukcesie uczniów na egzaminach szkolnych, które mają wpływ na ich wybory i przyszłość, ale czyni z nich osoby refleksyjne, krytyczne i odważne wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.

Istnieje wiele sposobów w postaci strategii, metod i narzędzi, które rozwijają u uczniów tę kluczową umiejętność. Ważne jest, aby, w świecie zdominowanym przez obraz, uczniowie doświadczali sztuki czytania, czerpiąc z niej przyjemność i uruchamiając przy tym procesy poznawcze, takie jak: głębokie rozumienie, wnioskowanie, analizowanie, syntetyzowanie, uzasadnianie, ocenianie itp. Przemyślane czytanie dostarcza nie tylko przyjemności, ale ma wpływ na skuteczne uczenie się.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają i doświadczą aktywności w zakresie czytania ze zrozumieniem różnych tekstów, otrzymają także narzędzia, które będą mogli wykorzystać w pracy ze swoimi uczniami, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów mających trudności w tym zakresie.

  • definicja i znaczenie frontloadingu,
  • procesy poznawcze uruchamiane w trakcie czytania i warunki kluczowe do efektywnego czytania,
  • sposoby na motywowanie do czytania,
  • strategie, techniki i narzędzia do efektywnego czytania różnych tekstów na różnych przedmiotach oraz książek i innych tekstów kultury,
  • kultura czytelnicza – sposoby na jej promowanie, tworzenie projektów czytelniczych i dobre praktyki rozbudzające miłość do książek.
Lidia Pasich

Polonistka, certyfikowana edukatorka, inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża w okolicach Kielc. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Twoi uczniowie mają dziś napisać klasówkę. Wchodzisz do sali, patrzysz na nich i widzisz, że wszyscy są sparaliżowani wizją pisania klasówki z budowy komórki. Co Ci pozostaje? „Wycisnąć” z nich wiedzę standardowo: rozdać kartki, przypomnieć o samodzielnej pracy i tyle. Albo – stworzyć taki sposób testowania, który – z pozoru trudniejszy i bardziej wymagający niż klasyczna klasówka – sprawi, że uczniowie będą zachwyceni, a wiedza i umiejętności zostaną rzetelnie utrwalone i sprawdzone.

Oto szkolenie warsztatowe, które zmienia podejście do typowego testowania na różnych przedmiotach, podając konkretne, sprawdzone sposoby służące uczniom i nauczycielom. 

  • cel sprawdzianów i sens oceniania,
  • rodzaje sprawdzianów standardowych i alternatywnych,
  • przykłady konkretnych sprawdzonych rozwiązań na nieszablonowe sprawdziany na różne przedmioty,
  • techniki tworzenia przykładowych nietypowych sprawdzianów,
  • wady i zalety sprawdzianów bez strachu i wstydu,
  • wskazówki organizacyjne, czyli co z ewentualnymi poprawami, od której metody zacząć i o co zadbać, by taki sprawdzian przeprowadzić,
  • pomysły na przygotowanie uczniów i rodziców do nowego sposobu testowania.
dr Anna Traut-Seliga

dr nauk biologicznych, nauczycielka akademicka i oświatowa w liceum, a także w szkole podstawowej. Matka, przyrodniczka, społeczniczka. Zapalona botaniczka i entuzjastka permakultury (ukończyła kurs PDC). Zwolenniczka edukacji pozasystemowej i niekonwencjonalnych metod nauczania. Pasjonatka gier, wykorzystująca je w procesie dydaktycznym. Członkini Cechu Fantastyki 'SkierCon’, wieloletnia organizatorka konwentów SkierCon i ECOn (Ekologiczny Konwent Fantastyczny). Kocha swoje planszówki i książki, jak Smaug swoje skarby. W wolnych chwilach tropi mity, legendy i magiczne istoty.

  • Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)
Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej.

Współczesna szkoła mierzy się z wyzwaniami związanymi z motywowaniem uczniów do nauki, brakiem umiejętności organizacji własnego procesu uczenia się oraz trudnościami rodziców w skutecznym wspieraniu dzieci. Szkolenie ma na celu kompleksowe wsparcie nauczycieli w projektowaniu procesu uczenia, który angażuje, wspiera samodzielność oraz odpowiada na aktualne potrzeby uczniów i ich rodzin.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają sprawdzone metody pracy z uczniem, które wspierają efektywne zapamiętywanie, koncentrację, motywację wewnętrzną oraz umiejętność uczenia się. Nauczyciele otrzymają także narzędzia dydaktyczne, które można zastosować zarówno w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej, jak i podczas współpracy z rodzicami.

  • charakterystyka sposobu uczenia się dzieci i młodzieży oraz pomysły na dopasowanie metod pracy do potrzeb uczniów,
  • mnemotechniki i metody skutecznego zapamiętywania, utrwalania i testowania wiedzy,
  • praktyczne ćwiczenia wspomagające koncentrację i pamięć,
  • „Złota siódemka skutecznej nauki” – przegląd rekomendacji opartych na aktualnych badaniach naukowych,
  • inspirujące pomysły na godziny wychowawcze poświęcone nauce uczenia się.
Monika Szulkowska

Nauczycielka języka angielskiego i polskiego w szkole podstawowej. Trenerka TUS, Ambasadorka Wiosny Edukacji i aplikacji Wakelet, ciągle doskonaląca swoje umiejętności. Twórczyni materiałów edukacyjnych dla portalu Film w szkole. Współorganizatorka i prelegentka wydarzeń edukacyjnych (Noc Belfrów, Egzaminocka, Konferencja Współpraca Rodzi Różnorodność), liderka akcji Zaproś mnie na swoją lekcję. Mama nastolatka w spektrum. Pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną i udowadnia, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Cię jako pedagoga.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Chcesz upewnić się, czy wybrane szkolenie odpowie na potrzeby Twojej placówki i da rozwiązania potrzebne uczniom? Potrzebujesz konsultacji odnośnie wyboru tematu?

Z przyjemnością wesprę Cię w tym zadaniu! Wypełnij formularz kontaktowy, wybierz, w jaki sposób mam się skontaktować i wpisz ewentualnie swoje zapytanie. Wystarczy jednak, że podasz namiar, na który mam się kontaktować – wszystkie szczegóły możemy ustalić podczas rozmowy lub przez maila.

Zapraszam Cię – jeśli tak wolisz – do bezpośredniego kontaktu:

Zobacz wszystkie tematy szkoleń rad pedagogicznych

Sprawdź także przygotowany przez nas katalog szkoleń rad pedagogicznych.

#tagi rady szkoleniowej: szkolenie rady pedagogicznej, szkolenie rady pedagogicznej online, szkolenia dla rad pedagogicznych

Formularz kontaktowy

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem