Żywe srebro na lekcji – uczeń z ADHD i nadpobudliwością psychoruchową.
Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 1-3 i 4-8 szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.
Wchodzimy na lekcję i już w pierwszych minutach zwraca naszą uwagę zachowanie Jasia oraz bałagan wokół niego. Dlaczego? Bo ciągle coś manipuluje w piórniku, wszystkie książki i zeszyty wyciągnięte (a jaka teraz lekcja?), kręci się na krześle, odwraca, ma coś do powiedzenia nie pytany, wyrywa się do odpowiedzi, ma dużą trudność z utrzymaniem uwagi na przebiegu lekcji, w zeszycie chaos, brak notatki, o zadaniach domowych nie wspomnę. A na przerwie wszędzie go pełno, i jak coś się dzieje, to Jasiu na pewno tam jest!
- Dlaczego nasz Jaś tak się zachowuje?
- Jakie są mity, a jaka prawda o ADHD?
- Gdzie się kończy „złe wychowanie”, a gdzie zaczyna zachowanie zaburzone?
- I co z tym fantem zrobić na lekcji, żeby uczyli się wszyscy – i nasz Jasiu i cała klasa?
Na te pytania odpowiemy podczas naszego spotkania. Omówione dokładnie zostaną objawy ADHD sposoby i jak je rozróżnić od innych zaburzeń. A przede wszystkim poruszymy istotną kwestię pracy z takim uczniem, ustalania zasad i ich przestrzegania, organizacji jego miejsca pracy, formułowania komunikatów w sposób jasny i zrozumiały, wzmacniania pozytywnego oraz współpracy z domem.
- Z czym konkretnie mamy do czynienia? – definicja ADHD, podobieństwa i różnice między ADHD a nadpobudliwością psychoruchową
- Co to znaczy dla ucznia – obszary zaburzeń i ich skutki, przejawiające się w codziennym funkcjonowaniu ucznia z nadpobudliwością psychoruchową w szkole
- Jak rozpoznać trudności? – proces diagnostyczny
- Jak współpracować z rodziną dziecka? – rozmowa z rodzicami, wprowadzania zmian, czyli współpracy z nimi
- Jak pracować na lekcji? – konkretne wskazówki, jak skutecznie ustalać zasady i granice oraz wydawać polecenia dziecku z nadruchliwością psychoruchową
- Skąd czerpać inspiracje? – różne metody pracy z dzieckiem z ADHD/ nadpobudliwością psychoruchową

Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, trener oświaty. Na co dzień pracuje jako dyrektorka szkoły podstawowej oraz prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykładała na uczelniach wyższych na kierunkach pedagogicznych. Obecnie koordynuje i prowadzi kierunek studiów podyplomowych Diagnoza i terapia pedagogiczna/ Pedagogika korekcyjna jako główna trenerka. Prowadzi warsztaty dla rad pedagogicznych oraz rodziców (program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców), a także szkolenia dla Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Autorka programów profilaktyki uzależnień dla dzieci, możliwych do realizacji w szkołach. Prywatnie — mama trzech dorosłych synów, w tym jednego z ADHD.
- Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
- Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
- Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
- Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
- Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.