Rady pedagogiczne dla szkół podstawowych

Zapraszamy na szkolenia rad pedagogicznych przygotowane specjalnie z myślą o różnorodnych potrzebach nauczycielek i nauczycieli w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkołach podstawowych. Z naszymi praktycznymi narzędziami i inspirującymi rozwiązaniami zadbacie o siebie i swoich uczniów, by z satysfakcją i spokojem odpowiadać na obecne wyzwania w Waszej szkole.

Wybierzcie z lewej strony kategorię, a następnie temat, który najlepiej współgra z Waszymi potrzebami szkoleniowymi. Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z dziećmi w przedszkolach oraz uczniami w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Trudnością, z jaką spotykają się często w swojej pracy nauczyciele przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej jest przejawiana przez dzieci agresja w stosunku do nauczyciela, innych dzieci czy nawet przedmiotów. Trudno mieć do dziecka pretensje – rozwija ono przecież dopiero swoje umiejętności w zakresie kontrolowania emocji. Ponadto małe dzieci dopiero uczą się norm i zasad społecznych, nie rozumieją pojęcia dobra i zła, nie mają w pełni rozwiniętej empatii. Często powtarzają zachowania, które obserwują u ważnych dla nich osób czy postaci z bajek. Dzięki szkoleniu dowiecie się, jak efektywnie wypełnić 2 zadania: po pierwsze zapewnić bezpieczeństwo dziecku i jego otoczeniu, po drugie wspierać je w rozwoju umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób.

  • Dlaczego niektóre dzieci tak się zachowują? Typowe mechanizmy agresji u młodszych dzieci 
  • Czy młodsze dzieci rozumieją dobro i zło? Rozwój moralny
  • Zupełnie niewrażliwe na innych? Rozwój empatii – perspektywa dzieci
  • Bije, rzuca, przeklina? Drabina gniewu
  • Zabawy rozwijające empatię i inteligencję emocjonalną, na rozładowanie złości i napięcia, bajki terapeutyczne – propozycje sprawdzonych zajęć
  • Jak unikać wybuchów? Praktyczne techniki dla różnych dzieci
  • Ukierunkowanie zachowań dziecka poprzez nagrody i kary. Sposoby udzielania wzmocnień
  • Co robić, kiedy standardowe działania zawodzą. Stosowanie paradoksu
  • Kiedy reprymenda jest nieskuteczna. Dobór konsekwencji do wieku dziecka – konkretne propozycje
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Jednym z wyzwań przed jakimi stoi nauczyciel jest zapewnienie uczniom dobrych warunków do uczenia się. Podstawą jest tutaj dostarczanie dzieciom i młodzieży ciekawych dla nich treści, towarzyszenie im w rozwoju, bycie z nimi w relacji, w której zarówno nas i lubią i szanują – jesteśmy dla nich mądrym dorosłym i przewodnikiem świecie naszego przedmiotu. Oczywiście, niezależnie od tego, jak bardzo dobrym pedagogiem jesteśmy, będą zdarzali się uczniowie, którzy mają trochę inny „pomysł” na przebywanie w szkole niż spokojne nabywanie nowej wiedzy i umiejętności. Co z tym zrobić? Podczas szkolenia przedstawiamy zarówno techniki i sposoby takiej pracy z klasą, aby uczniowie nie mieli pomysłów na przeszkadzanie, jak i strategie reagowania, kiedy jednak to będą robić.

Klasa, w której temat dyscypliny nikomu nie zaprząta głowy:

  • Uczeń zaangażowany to uczeń „grzeczny” – czyli kilka patentów na ciekawe lekcje
  • Wprowadzanie kontraktów klasowych, nauka przestrzegania zasad
  • Wydawanie poleceń, zachęcanie do utrzymywania zasad
  • Wzmacnianie zachowań konstruktywnych – sposoby na szybkie i proste wzmocnienia

Kiedy już trzeba zareagować, czyli jak leczyć:

  • Diagnozowanie motywacji do zachowań niepożądanych
  • Gry władzy i stosowanie paradoksu– nowa perspektywa patrzenia na łamanie dyscypliny
  • Reagowanie na nieprzestrzeganie zasad: stopnie reakcji nauczyciela
  • Przykłady konsekwencji
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 4-8 szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Współczesny świat niesie za sobą coraz więcej zagrożeń dla dzieci i młodzieży. Choć również w przeszłości pojawiały się problemy takie jak wybuchy agresji czy przemoc w szkole, to nauczyciele alarmują – trudności wychowawczych napotyka się coraz więcej, a zjawiska wyraźnie eskalują. Epidemiologia przemocy w szkołach jest alarmująca – doświadczyła jej ponad połowa (!) uczniów a jedna piąta stała się obiektem ataku cyberprzemocy. Skala problemów w szkole wymaga zdecydowanego działania – tak, aby uczniowie mogli czuć i rozwijać się bezpiecznie w miejscu, w którym spędzają niemal połowę swojego dnia.

  • Przemoc i agresja w szkole – opis, przejawy, formy
  • Dlaczego dzieci tak się zachowują? Czynniki sprzyjające pojawianiu się przemocy 
  • Co zrobić, żeby kontrakt w klasie nie był martwy? Wprowadzanie i nauka przestrzegania kontraktu
  • Nie tylko kijem, lecz też marchewką. Nagradzanie zachowań konstruktywnych – wzmocnienia pozytywne
  • Bezczelny buntownik na lekcji. Nowa perspektywa patrzenia nałamanie dyscypliny – gry władzy w ujęciu Analizy Transakcyjnej
  • Kiedy uwagi i punkty ujemne są nieskuteczne: konsekwencje stosowane w przypadku przewinień – baza gotowych konsekwencji
  • Interwencja w przypadku bullyingu – silnej przemocy
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Opcja dodatkowej godziny na omówienie przypadków wniesionych przez uczestników
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Przedstawione podczas szkolenia narzędzia i sposoby dostosowane są do pracy z uczniami w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej. Treści uwzględniają specyfikę wskazanego etapu edukacyjnego.

Są tacy uczniowie, na których „zwykła”  interwencja po prostu nie działa  Zaprawiony w bojach uczeń idąc na rozmowę wychowawczo-profilaktyczną jest gotowy odegrać znaną mu rolę. Zachowuje się jak w teatrze i rzadko zmienia to jego postawę. Z takimi uczniami nie ma wyjścia – musimy szukać mniej konwencjonalnych działań. Metody prowokatywne w szybki sposób przełamują blokady i ograniczenia w myśleniu oraz zachowaniu. Zapraszamy do zapisu na szkolenie, na którym nauczyciele rozszerzą swój warsztat pracy o metody prowokatywne, dzięki którym wprowadzą realną zmianę w zachowaniu uczniów łamiących normy. Sprawdzą się one w pracy z klasą, w której pojawiła się silna przemoc czy wykluczenie. Szkolenie adresowane jest do pedagogów/ psychologów szkolnych oraz nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych i ostatnich klas szkoły podstawowej.

  • Na czym polegają metody prowokatywne – przedstawienie w oparciu o studium przypadku,
  • Stosowanie metod prowokatywnych w pracy indywidualnej i z grupą/klasą, 
  • Zasady bezpieczeństwa psychicznego w stosowaniu metod prowokatywnych w pracy z grupą,
  • Przygotowanie ucznia do użycia metody, zabezpieczanie współpracy,
  • Przygotowywanie i ustalenia z rodzicami,
  • Najważniejsze techniki – komunikacja niewerbalna, odzwierciedlanie i dokonywanie zmian w mowie ciała,
  • Zarządzanie procesem grupowym.
Małgorzata Trybuś

Pedagog, trener rad pedagogicznych od 30 lat związana z edukacją. Uzyskała uprawnienia trenerskie z zakresu treningu asertywności, terapii systemowej, coachingu, doradztwa zawodowego. Specjalizuje się w pracy z młodymi ludźmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów SPE, programu profilaktycznego, opartego na rozwoju czynników chroniących.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (3 godziny lekcyjne)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Chcesz upewnić się, czy wybrane szkolenie odpowie na potrzeby Twojej placówki i da rozwiązania potrzebne uczniom? Potrzebujesz konsultacji odnośnie wyboru tematu?

Z przyjemnością wesprę Ci w tym zadaniu! Wypełnij formularz kontaktowy, wybierz, w jaki sposób mam się skontaktować i wpisz ewentualnie swoje zapytanie. Wystarczy jednak, że podasz namiar, na który mam się kontaktować – wszystkie szczegóły możemy ustalić podczas rozmowy lub przez maila.

Zapraszam Cię – jeśli tak wolisz – do bezpośredniego kontaktu:

Zobacz wszystkie tematy szkoleń rad pedagogicznych

Sprawdź także przygotowany przez nas katalog szkoleń rad pedagogicznych.

#tagi rady szkoleniowej: szkolenie rady pedagogicznej, szkolenie rady pedagogicznej online, szkolenia dla rad pedagogicznych

Formularz kontaktowy

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem