Kierunki polityki oświatowej państwa na 2023/2024
Uczniowie z SPE, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
TIK w edukacji: nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe
Rozwiązywanie konfliktów, profilaktyka przemocy w szkole
Motywująca dydaktyka i rozwiązania na lekcje
Bezpieczne i innowacyjne przedszkole
Relacje z uczniami i rodzicami
Wchodzimy na lekcję i już w pierwszych minutach zwraca naszą uwagę zachowanie Jasia oraz bałagan wokół niego. Ciągle coś manipuluje w piórniku, wszystkie książki i zeszyty wyciągnięte (a jaka teraz lekcja?), kręci się na krześle, odwraca, ma coś do powiedzenia nie pytany, wyrywa się do odpowiedzi, ma dużą trudność z utrzymaniem uwagi, w zeszycie chaos, brak notatki, o zadaniach domowych nie wspomnę. A na przerwie wszędzie go pełno, i jak coś się dzieje, to Jasiu na pewno tam jest! Dlaczego on się tak zachowuje? Jakie są mity, a jaka prawda o nadpobudliwości psychoruchowej? Gdzie się kończy „złe wychowanie”, a gdzie zaczyna zaburzone (ADHD)? Zapraszamy na szkolenie, na którym poznacie odpowiedzi na te i inne pytania. UWAGA – z ADHD i nadpobudliwości się “nie wyrasta”! Zapraszamy więc również nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych!
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, na co dzień pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej jako wycedyrektor, pedagog i specjalista. Prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykłada na studiach podyplomowych na kierunkach pedagogicznych , w tym w zakresie pedagogiki specjalnej, Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rad pedagogicznych oraz rodziców (Szkoła dla Rodziców i Wychowawców)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Czytamy opinie, orzeczenia, diagnozy psychologiczne i pedagogiczne, wskazówki dla nauczycieli i dla rodziców i wszystko wydaje się jasne. Tymczasem niejednokrotnie nie do końca wiadomo, jak się odnieść do zaleceń oraz jak wprowadzić je w praktykę szkolną. Na szkoleniu wyjaśnimy, dlaczego u dzieci mogą wystąpić trudności szkolne oraz pokażemy, w jaki sposób praktycznie realizować zalecenia i wskazówki zawarte w opiniach i orzeczeniach na lekcjach z danego przedmiotu.
Na Państwa życzenie praca podczas szkolenia może być oparta o opinie i orzeczenia dostarczone przez szkołę.
Zachęcamy, aby przed szkoleniem dostarczyć trenerce zanonimizowane opinie i orzeczenia z Waszej placówki. Wtedy w czasie szkolenia skoncentrujecie się na własnych przypadkach.
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, na co dzień pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej jako wycedyrektor, pedagog i specjalista. Prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykłada na studiach podyplomowych na kierunkach pedagogicznych , w tym w zakresie pedagogiki specjalnej, Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rad pedagogicznych oraz rodziców (Szkoła dla Rodziców i Wychowawców)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Nieadekwatne zachowanie, brak poczucia humoru i zrozumienia ironii, nadwrażliwość na hałas, trudności z utrzymaniem kontaktu wzrokowego – oto opis ucznia z Aspergerem? Niepełny! To uczniowie ciekawi świata, wykorzystujący myślenie, o dobrej pamięci i często – niebywałych pasjach. W jaki sposób prowadzić edukację ucznia z ZA? Jak ułatwić mu funkcjonowanie w klasie i nawiązywanie relacji? I w końcu – jak współpracować z jego rodzicem i jakie wprowadzać zmiany? Zapraszamy na szkolenie, na którym poznacie konkretne wskazówki do pracy z uczniem z ZA: od organizacji sali, przez techniki komunikacyjne, aż po systemy motywacji do nauki!
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, na co dzień pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej jako wycedyrektor, pedagog i specjalista. Prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykłada na studiach podyplomowych na kierunkach pedagogicznych , w tym w zakresie pedagogiki specjalnej, Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rad pedagogicznych oraz rodziców (Szkoła dla Rodziców i Wychowawców)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Coraz więcej dzieci i młodzieży choruje na depresję i zaburzenia nastroju. Jednocześnie w Polsce kultura dbania o zdrowie psychiczne dopiero się rozwija i często brakuje rodzicom, nauczycielom, młodym ludziom wiedzy z tego zakresu, co powoduje bagatelizowanie problemu lub udzielanie nieskutecznego wsparcia. Przed nauczycielami pojawiają się trzy podstawowe zadania. Po pierwsze umiejętności diagnostyczne: jak odróżnić zwykłe lenistwo, zły nastrój od zaburzeń depresyjnych, po drugie: rozpoczęcie współpracy z rodziną, w celu uzyskania pomocy medycznej (farmakologicznej, psychiatrycznej, terapeutycznej) i po trzecie: własny rozwój – jak samemu rozmawiać, wspierać i zindywidualizować pracę z takim uczniem. Poznaj konkretne narzędzia i wskazówki, które pozwolą Ci efektywnie reagować na te wyzwania.
Pedagog, trener rad pedagogicznych od 25 lat związana z edukacją. Uzyskała uprawnienia trenerskie z zakresu treningu asertywności, terapii systemowej, coachingu, doradztwa zawodowego. Specjalizuje się w pracy z młodymi ludźmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów SPE, programu profilaktycznego, opartego na rozwoju czynników chroniących.
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Agresywne zachowania dziecka, wycofanie, spóźnienia, przesiadywanie w szkole bardzo długo, kiepskie oceny pomomo potencjału. To tylko niektóre sypmtomy, które mogą świadczyć, że dziecko może być ofiarą przemocy domowej. Jak je poprawnie rozpoznać? Jakie są rodzaje przemocy domowej i co się wtedy dzieje z naszymi uczniami? Jak sobie radzić w tak trudnych dla nas sytuacjach? Jakie są obowiązki szkoły w takiej sytuacji? Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia.
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, na co dzień pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej jako wycedyrektor, pedagog i specjalista. Prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykłada na studiach podyplomowych na kierunkach pedagogicznych , w tym w zakresie pedagogiki specjalnej, Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rad pedagogicznych oraz rodziców (Szkoła dla Rodziców i Wychowawców)
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Krotoszyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Współczesny świat niesie za sobą coraz więcej zagrożeń dla dzieci i młodzieży. Choć również w przeszłości pojawiały się problemy takie jak wybuchy agresji czy przemoc w szkole, to nauczyciele alarmują – trudności wychowawczych napotyka się coraz więcej, a zjawiska wyraźnie eskalują. Epidemiologia przemocy w szkołach jest alarmująca – doświadczyła jej ponad połowa (!) uczniów a jedna piąta stała się obiektem ataku cyberprzemocy. Skala problemów w szkole wymaga zdecydowanego działania – tak, aby uczniowie mogli czuć i rozwijać się bezpiecznie w miejscu, w którym spędzają niemal połowę swojego dnia.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Trudnością, z jaką spotykają się często w swojej pracy nauczyciele przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej jest przejawiana przez dzieci agresja w stosunku do nauczyciela, innych dzieci czy nawet przedmiotów. Trudno mieć do dziecka pretensje – rozwija ono przecież dopiero swoje umiejętności w zakresie kontrolowania emocji. Ponadto małe dzieci dopiero uczą się norm i zasad społecznych, nie rozumieją pojęcia dobra i zła, nie mają w pełni rozwiniętej empatii. Często powtarzają zachowania, które obserwują u ważnych dla nich osób czy postaci z bajek. Dzięki szkoleniu dowiecie się, jak efektywnie wypełnić 2 zadania: po pierwsze zapewnić bezpieczeństwo dziecku i jego otoczeniu, po drugie wspierać je w rozwoju umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Uczniowie, wchodząc w nową grupę rówieśniczą, mają różne oczekiwania i obawy. Boją się, nie wiedzą, czy uda im się nawiązać dobre relacje. Część uczniów narażona będzie na wykluczenie z grupy rówieśniczej, które prowadzi w pierwszym rzędzie do silnych negatywnych emocji (np. smutku, samotności, poczucia krzywdy), a następnie – do obniżenia samooceny i wycofania społecznego. Rolą nauczyciela jest zadbanie o prawidłową integrację klasy oraz brak wykluczenia – bo tylko wtedy stworzy każdemu uczniowi warunki, które wspierają rozwój.
W zależności od potrzeby placówki – możemy skupić się na obu tematach – integracji klasy i reagowaniu na wykluczenie, jak i przeprowadzić pogłębione szkolenie, obejmujące wyłącznie 1 z tych tematów.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Mediacje są skuteczne! Potwierdzają to badania, prowadzone w placówkach edukacyjnych. Dodatkowo jednak mediacje pomagają rozwijać kompetencje uczniów. Wasza placówka myśli o wykorzystaniu mediacji lub jej elementów? To szkolenie dla Was! Podczas szkolenia zajmiemy się tematyką konfliktów rówieśniczych oraz sposobami reagowania na nie, przedstawimy istotę mediacji, zasady w niej panujące, etapy prowadzenia oraz używane w mediacji narzędzia. Dodatkowo wybrane narzędzia, przydatne w codziennej pracy nauczyciele będą mieli okazję przećwiczyć, tak aby móc zacząć je stosować już następnego dnia.
Wasza szkoła może również skorzystać z opcji wprowadzenia pełnego programu profilaktycznego z zakresu mediacji – szczegóły znajdziecie tutaj. Nasz Ośrodek może przeprowadzić również szkolenie dla mediatorów szkolnych oraz rówieśniczych.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Rodzice i nauczyciele są sprzymierzeńcami, dążącymi do stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju dla dzieci. Przeważnie jednak to nauczyciel przejmuje na siebie większą odpowiedzialność za stworzenie dobrych relacji z rodzicami. Istnieje jednak wiedza oraz zbiór umiejętności, które mogą mu to, czasami dość skomplikowane zadanie – znacznie ułatwić. Warsztat skupiony jest wyłącznie na temacie rodzica roszczeniowego. Zastanowimy się na nim, dlaczego rodzice zachowują się w roszczeniowy sposób i pokażemy typowe metody wywierania nacisku. Następnie przejdziemy do przedstawienia i przećwiczenia technik reagowania na te sposoby. Główny nacisk położymy na przećwiczenie nowych narzędzi.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Cyfrowe pokolenia, urodzone w świecie pełnym technologii. Wszystko mają pod ręką… I co może zaproponować im szkoła? Chcecie zadbać o swoją efektywność w roli nauczyciela, pracującego z “nowymi pokoleniami” – Z i Alfa? Na szkoleniu powiemy Wam jakie różnice pokoleniowe są faktem, a jakie mitem i jakie potrzeby mają współcześnie uczniowie. Skoncentrujemy się na przedstawieniu konkretnych wskazówek: jak dobierać metody nauczania i pomoce dydaktyczne oraz myśleć o roli nauczyciela. Wskażemy również na to, jak rozwijać u nowych pokoleń kompetencje przyszłości, które obecnie trudniej zdobyć im poza murami szkoły.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Hejt i mowa nienawiści stały się stałym składnikiem cyfrowej rzeczywistości. Badania EU Kids online (2018) pokazały, że w ciągu roku ponad 30% uczniów i uczennic doświadczyło agresji w sieci, a prawie 9% stało się ofiarą mowy nienawiści. Młodzi czasem nie odróżniają od siebie hejtu, trollingu i mowy nienawiści. Nie zdają sobie sprawy z konsekwencji tych zjawisk. Co najtrudniejsze – nie wiedzą też, jak na nie reagować. Hejt i mowa nienawiści nie znikną w magiczny sposób, przenoszą się do świata realnego. Możemy jednak pomóc naszym uczniom radzić sobie z nimi – i budować bardziej empatyczne społeczeństwo przyszłości.
Podczas szkolenia otrzymacie gotowy scenariusz ze wszystkimi potrzebnymi ćwiczeniami dla uczniów!
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Cóż za cudowna sprawa – w końcu żyjemy w czasach, w których każdy ma dostęp do nielimitowanej ilości informacji, niezależnie od tego, gdzie mieszka i z jakiego domu pochodzi. Jednak… czy to naprawdę powód do radości? Internet zalany jest spiskowymi narracjami, sensacyjnymi pseudo-faktami czy fałszywymi wiadomościami i poradami. Zarówno uczniom, jak i nam bardzo łatwo dać się zmanipulować wiadomościom z sieci. Co więc robić? Zamiast odcinać się od zasobów Internetu, lepiej po prostu zdobyć niezbędną w dzisiejszym świecie kompetencję – czyli umiejętność weryfikowania informacji i reagowania na nie. Dopiero, gdy sami opanujemy umiejętność krytycznego myślenia, będziemy mogli być przewodnikami dla uczniów po współczesnym świecie dezinformacji.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Dorastanie to czas budowania poczucia własnej wartości i stabilnej samooceny. Młodzież nie ma we współczesnym świecie łatwo. Mierzy się z dostępnymi w sieci niedoścignionymi wzorami – wszyscy są zdolni, odważni, piękni, a ich życie jest pełne niesamowitych wydarzeń. Jak się wśród nich wyróżnić? Jak zdobyć popularność i sympatię innych? Nauczyciele zdają sobie sprawę, że pomysły ich uczniów na budowanie wizerunku w sieci nie są zbyt konstruktywne. Świadome kreowanie wizerunku (i w świecie rzeczywistym i online) zaczyna się od świadomego poczucia wartości, a kończy – na rozumieniu konsekwencji przedstawiania siebie z takiej, a nie innej strony. Szkolenie pokaże Wam, jak przygotować do tego uczniów – otrzymacie gotowy scenariusz wraz ze wszystkimi ćwiczeniami!
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Czasami nauczyciele nie wiedzą, jak zorganizować pracę na lekcji wychowawczej lub nie mają pomysły, co na niej robić, aby uczniowie byli zaangażowani i zainteresowani. Przydadzą im się gotowe scenariusze zajęć, które pokażą nowe możliwości pracy z dziećmi i pozwolą poczuć satysfakcje oraz zobaczyć korzyści z nowych zajęć! Na szkoleniu przedstawione zostaną sprawdzone pomysły na zajęcia wychowawcze oraz pakiet scenariuszy, które nauczyciele wykorzystają w codziennej pracy! Dzięki nim wyjdą naprzeciw potrzebom dzieci i zapewnią im lepsze warunki do rozwoju.
Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w Szkole Podstawowej, ambasadorka Wikiszkoły oraz Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego, trenerka MIE, certyfikowany trener umiejętności społecznych, ciągle doskonaląca swoje umiejętności, współorganizatorka i prelegentka wielu ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Czy można kogoś zmusić do zmiany? Zapewne większość nauczycieli już przekonało się, że często ich dobre rady, wskazywanie na negatywne konsekwencje zachowań i proponowane rozwiązania nic nie dają, co najwyżej wzbudzają u drugiej osoby bunt i opór. Większość uczniów (rodziców) często zdaje sobie sprawę, że robi rzeczy, które ostatecznie nie są zbyt korzystne (np. wagarowanie / wykonywanie zadań za dziecko). Odczuwa przy tym ambiwalencję – z jednej strony wiem, że to szkodliwe, z drugiej…to wygodne czy też znane. Im bardziej nauczyciel argumentuje na rzecz zmiany, tym bardziej jego rozmówca będzie argumentował przeciwko niej. Jeśli chcesz wesprzeć innych w przeprowadzaniu konstruktywnych zmian, naucz się, jak pomóc im znaleźć argumenty ZA zmianą, które wypływają z nich samych. Skorzystaj z dialogu motywującego – metody, której skuteczność jest potwierdzona w badaniach naukowych.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Motywowanie uczniów wymaga od nauczyciela starania i pracy, jednak kluczem nie jest wkładanie cały czas wysiłku, czy robienie z lekcji parku rozrywki. Jest to bardziej kwestia dostarczania uczniom takich metod i form pracy, aby stawali się coraz bardziej samodzielni i budowania w nich decyzyjności i odpowiedzialności. Innymi słowy to szukanie środka ciężkości w połowie drogi, gdzie odpowiedzialność za sukcesy jest i po stronie nauczyciela i po stronie ucznia. Na szkoleniu przedstawimy drogę dojścia do motywacji autonomicznej (wewnętrznej) uczniów.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Jednym z wyzwań przed jakimi stoi nauczyciel jest zapewnienie uczniom dobrych warunków do uczenia się. Podstawą jest tutaj dostarczanie dzieciom i młodzieży ciekawych dla nich treści, towarzyszenie im w rozwoju, bycie z nimi w relacji, w której zarówno nas i lubią i szanują – jesteśmy dla nich mądrym dorosłym i przewodnikiem świecie naszego przedmiotu. Oczywiście, niezależnie od tego, jak bardzo dobrym pedagogiem jesteśmy, będą zdarzali się uczniowie, którzy mają trochę inny „pomysł” na przebywanie w szkole niż spokojne nabywanie nowej wiedzy i umiejętności. Co z tym zrobić? Podczas szkolenia przedstawiamy zarówno techniki i sposoby takiej pracy z klasą, aby uczniowie nie mieli pomysłów na przeszkadzanie, jak i strategie reagowania, kiedy jednak to będą robić.
Klasa, w której temat dyscypliny nikomu nie zaprząta głowy:
Kiedy już trzeba zareagować, czyli jak leczyć:
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Czy uczeń potrzebuje cyfrowej oceny, by się rozwijać? Czy oceny, średnie arytmetyczne, średnie ważone są naprawdę narzędziem motywującym? I czy to one przyczynią się do podniesienia wyników nauczania i do wyższych wyników na testach ósmoklasisty czy podczas matur? Czy słoneczka, uśmiechnięte buźki, naklejki etc w edukacji wczesnoszkolnej są dobrym pomysłem na odejście od oceniania? To zestaw pytań z oczywistą odpowiedzią. Jeśli więc szukacie innego sposobu, by skutecznie motywować, dawać uczniom informacje o ich postępach i ich doceniać oraz czynić to wszystko w zgodzie z prawem oświatowym to jest to szkolenie dla Was.
Pedagożka, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, terapeutka pedagogiczna, trenerka edukreatywności, umiejętności społecznych i oświaty, mediatorka, wicedyrektorka szkoły. Edukatorka rodziców i nauczycieli. Orędowniczka pedagogiki korczakowskiej, doceniania, a nie oceniania, dmuchania w skrzydła uczniów, stawiająca na rozwój odpowiedzialności, samodzielności, współpracy i refleksji.
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Wewnątrzszkolny system oceniania zachowania w Waszej szkole jest niedopasowany do realiów pracy z uczniami i dobrze byłoby go zmienić? Sprawdźcie gotowe rozwiązania od Dyrektorki szkoły, która już dokonała zmiany systemu i opowie Wam, jak znacznie ułatwić ocenianie z zachowania. Szkolenie adresowane jest do nauczycielek, nauczycieli, dyrektorek i dyrektorów, specjalistów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy widzą potrzebę zmian i których „gniotą” skostniałe systemy oceniania zachowania uczniów.
Pedagożka, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, terapeutka pedagogiczna, trenerka edukreatywności, umiejętności społecznych i oświaty, mediatorka, wicedyrektorka szkoły. Edukatorka rodziców i nauczycieli. Orędowniczka pedagogiki korczakowskiej, doceniania, a nie oceniania, dmuchania w skrzydła uczniów, stawiająca na rozwój odpowiedzialności, samodzielności, współpracy i refleksji.
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Już w 2006 roku Parlament Europejski oraz Rada Unii Europejskiej wydali Zalecenie, w którym wyszczególnionych zostało 8 kompetencji kluczowych. Kluczowych, ponieważ są one potrzebne na każdym polu życia – od zawodowego, poprzez prywatne, aż do bycia aktywnym i świadomym obywatelem. Kompetencje te pojawiały się również z naszych Podstawach Programowych, niezależnie od etapu uczenia. Obecnie, analizując nowe Podstawy można zauważyć, że na ich kształcenie położony jest wyraźny nacisk. Tym samym jednym z zadań szkoły jest wspieranie uczniów w rozwijaniu się w omawianych 8 obszarach. Można to robić zarówno podczas lekcji przedmiotowych, zajęć z wychowawcą czy też innych okazji szkolnych. Na szkoleniu pokazujemy nauczycielom te właśnie sposoby. Szkolenie oparte jest o najnowszy wykaz kompetencji kluczowych, a więc nauczyciele zdobędą najbardziej aktualną wiedzę.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Jak zmienić lekcje tak, by nie były powtarzalne? Jeżeli brakuje w nich tej „iskry”, która zapali uczniów do działania – można coś zmienić! Zapraszamy do poznania technik cooperative learning i rutyn krytycznego myślenia. Sprawią one, że to uczniowie będą grali pierwsze skrzypce na lekcjach, a nauczyciel jako – mentor i przewodnik – będzie im towarzyszył w drodze do samodzielności i wzięcia odpowiedzialności za swoją pracę. Znajomość tych technik i rutyn pozwoli zaplanować nowoczesne lekcje w Twojej placówce i naprawdę angażujące uczniów i sprawiające, że nauka stanie się zabawą i treningiem współpracy w grupie.
Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w Szkole Podstawowej, ambasadorka Wikiszkoły oraz Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego, trenerka MIE, certyfikowany trener umiejętności społecznych, ciągle doskonaląca swoje umiejętności, współorganizatorka i prelegentka wielu ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Inowrocławia. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Na zajęciach spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jak rozumieć edukację klasyczną we współczesnej edukacji. Czy jest to ideał wychowania wytworzony w starożytności i dążący do ukształtowania człowieka pięknego moralnie (gr. kalos kagathos), czyli takiego, który posiada cnoty i sprawności? A może jest to wychowanie w kierunku kształtowania takich wartości jak dobro, piękno i prawda
w oparciu o postawy i wartości zawarte w Biblii i kulturze antycznej? Sprawdzimy, czym dysponuje podstawa programowa II i III etapu edukacyjnego związana z tym tematem.
Polonistka, certyfikowana edukatorka, inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki.
Podstawowym zadaniem szkoły jest stworzenie warunków do efektywnej nauki. Obecnie wiemy już dużo na temat skutecznych sposobów uczenia się. Wiemy, że kreda i tablica już nie wystarczają, by pobudzić zainteresowanie młodych ludzi i skłonić ich do nauki. Nauczyciel powinien nieustannie rozwijać swój warsztat pracy, by motywować uczniów do nauki. Doskonałym narzędziem wzmagającym zainteresowanie przekazywanymi treściami, które pozwala na ich utrwalenie jest sketchnoting, czyli notatki wizualne. Owa metoda zapisu polega na treści z symbolicznymi rysunkami, co wspomaga pracę mózgu. Nie każdy potrafi rysować? Ten kurs udowodni, że wszystko można narysować i może to zrobić każdy.
Nauczycielka języka polskiego, informatyki, wychowawca w świetlicy, doradca zawodowy; propagatorka myślenia wizualnego i sketchnotingu; zwolenniczka nauczania opartego na mentoringu, budowaniu zainteresowania nauką i wzmacnianiu motywacji do uczenia się poprzez ciekawie prowadzony proces dydaktyczny, wyrastający z codziennych doświadczeń i zainteresowań uczniów, angażujący różne zmysły, budujący poczucie sukcesu.
Rodzice i nauczyciele są sprzymierzeńcami, dążącymi do stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju dla dzieci. Przeważnie jednak to nauczyciel przejmuje na siebie większą odpowiedzialność za stworzenie dobrych relacji z rodzicami. Istnieje jednak wiedza oraz zbiór umiejętności, które mogą mu to, czasami dość skomplikowane zadanie – znacznie ułatwić. Warsztat skupiony jest wyłącznie na temacie rodzica roszczeniowego. Zastanowimy się na nim, dlaczego rodzice zachowują się w roszczeniowy sposób i pokażemy typowe metody wywierania nacisku. Następnie przejdziemy do przedstawienia i przećwiczenia technik reagowania na te sposoby. Główny nacisk położymy na przećwiczenie nowych narzędzi.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Jaką rolę może odegrać nauczyciel w świecie powszechnego dostępu do poradników dotyczących wychowania? Jaką postawę przyjąć w rozmowie z rodzicem, który obwinia nas o błędy w zachowaniu swojego dziecka? Jak dobrać słowa, aby uniknąć nieprzyjemności? Czego szkoła ma prawo wymagać, a o co może jedynie prosić? Jak wreszcie prowadzić rozmowy z rodzicami aby kształtować myślenie, które pomoże im postawić nauczycieli w roli partnerów w wychowaniu ich dzieci? Na szkoleniu poznacie zasady, techniki i sprawdzone rozwiązania, które pomogą przekonać rodziców, że szkoła jest miejscem, z którym warto budwać wspólny front.
Polonistka, oligo-, tyflo- i surdopedagog, na co dzień pełni funkcję dyrektora w Szkole Podstawowej. Specjalizuje się w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz przygotowuje dzieci i młodzież do egzaminów z języka polskiego. Kładzie szczególny nacisk na holistyczne podejście w zarządzaniu i przekazywaniu wiedzy.
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Wolsztyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Sytuacja związana z migracją nie ustaje, a szkoły wciąż szukają dobrych rozwiązań. Dobrych, czyli takich, które pomogą skutecznie włączyć uczniów – obcokrajowców w szkolną społeczność. Odpowiedzią mogą być narzędzia pozwalającego w kilku krokach wdrożyć model szkoły przyjaznej dzieciom z doświadczeniem migracji. Takie rozwiązanie stanowi wsparcie w każdym momencie pracy dyrekcji, kadry pedagogicznej w tym wychowawców i wychowawczyń klas. Podczas szkolenia pokażemy Wam model przyjaznej szkoły, który pozwala na na opracowanie własnych sposobów pokonywania wyzwań związanych z uczniem lub uczennicą z doświadczeniem migracji.
doktorka nauk społecznych ze specjalizacją pedagogika, specjalistka ds. edukacji w Fundacji Emic oraz koordynatorka projektów edukacyjnych w Polskiej Akcji Humanitarnej. Członkini i koordynatorka zespołu edukacja w Międzysektorowym Wojewódzkim Zespole ds. Zarządzania Migracjami i Polityką Migracyjną (kujawsko-pomorskie). Edukatorka i trenerka organizacji pozarządowych. Z tematem migracji, edukacji międzykulturowej i globalnej związana od blisko 10 lat.
Zawód nauczyciela wymaga szczególnej uważności na drugiego człowieka. Wciąż doskonalimy się w metodach mających zapewnić uczniom wielostronny rozwój w bezpiecznym i szczęśliwym otoczeniu. A co z naszym rozwojem i poczuciem szczęścia, zadowolenia, satysfakcji? Czujemy się przytłoczeni nadmiarem obowiązków, brakiem wymiernych efektów naszej pracy, krytyką i deprecjonowaniem naszego zawodu. Czy w tych warunkach możemy zadbać o siebie i odnaleźć drogę do trwałego dobrostanu, który będzie czymś więcej niż skradziona codzienności chwila w fotelu z książką i filiżanką herbaty? Tak! Pokażę Wam, jak nadać głęboki sens swojej pracy, poprawić relacje z otaczającymi nas ludźmi i z samym sobą, poczuć się szczęśliwym i spełnionym także w pracy. Odwołam się do najnowszych opracowań naukowych z zakresu psychologii pozytywnej oraz do starych jak świat nurtów filozoficznych. Usłyszycie także wiele praktycznych porad, jak zadbać o dobrostan w szkole, odczuwany wspólnie przez całą społeczność.
Nauczycielka języka polskiego i niemieckiego z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem, trenerka edukacji, koordynatorka projektów edukacyjnych. Propagatorka działań na rzecz zmian w polskiej szkole, opartych na dobrej relacji „nauczyciel- uczeń”. Organizatorka np. nietypowych zajęć: “Piknik z lekturą. Czytanie na trawie” czy współorganizatorka konkursów takich jak: Bajkowy pokaz mody. Kieruje się przekonaniem, że zadaniem nadrzędnym jest dokonanie rewolucji w myśleniu o szkole, co pomoże w niej wprowadzać ewolucyjne zmiany. W swojej pracy trenerki sięga po inspiracje ze źródeł literackich, co nadaje jej wystąpieniom dodatkowy metaforyczny wymiar.
Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
“Czego ona nie zrobi dla fejmu xD” , “Pieseł! UwU!”, “random spotkanie, a taki krindż!”
Brzmi jak język mieszkańców innej planety? Tak! Jest to Cyfrowa Planeta, na której mieszkają współczesne dzieci i młodzież. Na tej planecie panuje prawo fejmu i hejtu, ale przeżywane tam sytuacje dotykają prawdziwych emocji i stanowią najbardziej aktualne dla młodzieży tematy. Może warto, żeby nauczyciel nie zastanawiał się dłużej kto to jest ten Pieseł i zrobił sobie wycieczkę na Cyfrową Planetę?
Szkolenie pozwoli nauczycielom zapoznać się z aktualnymi trendami online, przygotować na reagowanie na cyberprzemoc oraz – na zachęcanie uczniów do wykorzystywania jasnych stron sieci.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Czy nam się to podoba, czy nie – cyfrowe technologie są i już zawsze będą. Nasi uczniowie wychowują się w świecie, w którym dostęp do globalnej sieci jest po prostu naturalny. Możemy walczyć i ustawiać się po drugiej stronie „barykady”. Tylko po co? Sprytniej będzie technologie okiełznać i zaprząc do naszych celów – niech nam służą, bo przecież po to są 😊 Podczas szkolenia pokażemy Wam zestaw narzędzi online, których możemy używać w procesie edukacyjnym – jako pomysł na bardziej efektywne lekcje, ciekawe zadania, utrwalanie i sprawdzanie wiedzy czy motywowanie. Nie zabraknie też czegoś dla nauczyciela – metod na ułatwienie sobie pracy. Zajmiemy się też konsekwencjami płynącymi z rozwoju w globalnej wiosce – czy to w zakresie budowania relacji i kształtowania kompetencji społecznych, czy też rozwijania zdolności mądrego, krytycznego podchodzenia do treści. A to wszytko, aby spod naszych skrzydeł wyszli ludzie przygotowani do budowania lepszego świata. I to świata offline.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
W dzisiejszych czasach, druk 3D to jedna z najbardziej fascynujących i innowacyjnych technologii, która rewolucjonizuje sposób tworzenia i projektowania różnorodnych przedmiotów. Celem szkolenia jest dostarczenie nauczycielom wiedzy i umiejętności, które pozwolą im skutecznie wykorzystać potencjał druku 3D w procesie nauczania. Skupimy się na zaprezentowaniu praktycznych i inspirujących sposobów wykorzystania druku 3D w klasie, aby uczniowie mogli rozwijać swoją kreatywność i zdobywać nowe umiejętności. Podczas szkolenia pokażemy wykorzystanie druku 3D na różnych przedmiotach, przekażemy też gotowe scenariusze.
Jestem edukatorem, trenerem, byłem nauczycielem informatyki i WOS w szkole podstawowej i liceum. Interesuję się nowymi technologiami, fotografią i filmem. Moje podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Internetu oraz sztucznej inteligencji. Na moim blogu będę dzielić się ciekawymi rozwiązaniami, projektami, recenzjami programów oraz refleksjami na temat wykorzystania nowoczesnej technologii w szkole.
Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Mazowieckiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Wszyscy widzimy jak dynamiczne zmienia się technologia. Nauczyciele pracujący z nowym pokoleniem uczniów wiedzą, jak ogromne jest to wyzwanie dla edukacji. Jednak nie jest to sytuacja bez wyjścia – i my mamy propozycję, która finalnie przyniesie wiele korzyści! Na szkoleniu z zakresu praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy z uczniami dowiecie się, że każda osoba może nauczyć się używania jej w sposób, który przyniesie wiele korzyści – zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów! Zastosowanie nowoczesnych technologii zmotywuje Waszych uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, a więc nawet najtrudniejszy przedmiot stanie się bardziej interesujący!
Część 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (45 minut)
Część 2: Praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji w nauczaniu (45 minut)
Część 3: Implementacja sztucznej inteligencji w praktyce nauczycielskiej (45 minut)
Jestem edukatorem, trenerem, byłem nauczycielem informatyki i WOS w szkole podstawowej i liceum. Interesuję się nowymi technologiami, fotografią i filmem. Moje podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Internetu oraz sztucznej inteligencji. Na moim blogu będę dzielić się ciekawymi rozwiązaniami, projektami, recenzjami programów oraz refleksjami na temat wykorzystania nowoczesnej technologii w szkole.
Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Wielkopolskiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Ruch jest nieoceniony w rozwoju, Przechodząc OD STÓP DO GŁÓW, dzieci uczą się kontrolować ciało, rozwijają siłę, wytrzymałość, gibkość oraz koordynację ruchową. A to nie wszystko! Regularne zajęcia sportowe wpływają pozytywnie na funkcje poznawcze, koncentrację, pamięć oraz zdolności logicznego myślenia. Zajęcia ruchowe, które są skonstruowane w sposób angażujący, przynoszą też ogromne korzyści społeczne – dzieci uczą się współpracy, szacunku, komunikacji oraz zwiększają swoją pewność siebie. Wyobraźcie sobie, jaki pozytywny wpływ może mieć na atmosferę w klasie wspólne bieganie, skakanie czy tworzenie choreografii. Podczas szkolenia zaprezentujemy Wam Wam praktyczne narzędzia, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał ruchu w różnych sferach rozwoju uczniów. Na szkoleniu poznacie różne formy aktywności fizycznej, które można wprowadzić zarówno w przedszkolu, jak i w klasach I-III.
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wcześniej wychowania przedszkolnego, trener-szkoleniowiec, z zakresu rozwoju kreatywności i kompetencji miękkich, tutor, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Entuzjastka psychologii pozytywnej. W swojej pracy stosuje innowacyjne rozwiązania stymulujące rozwój całego organizmu, w szczególności elementy jogi, fitnessu, aerobiku i zumby. Stale poszerza wiedzę z zakresu wpływu aktywności ruchowej na funkcjonowanie mózgu.
Współczesny człowiek coraz mocniej cierpi na tzw. „zespół deficytu natury”. Z pomocą w odzyskaniu autentycznych relacji człowieka ze światem przyrody przychodzi idea edukacji leśnej. Tzw. przedszkola leśne, bo o nich tu mowa, są odpowiedzią na problemy współczesnego dzieciństwa i wyzwań, jakie ono stawia. Okazuje się, że zabawa i nauka nie muszą być ograniczone czterema ścianami, a natura może zapewniać wszechstronny rozwój. Warunki zewnętrzne mogą sprzyjać nabywaniu życiowych umiejętności takich, jak np. samodzielność, odpowiedzialność, praca zespołowa, uważne obserwowanie i wyciąganie wniosków. Bez dywanu, bez sufitu, w myśl skandynawskiego powiedzenia „nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania”.
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wcześniej wychowania przedszkolnego, trener-szkoleniowiec, z zakresu rozwoju kreatywności i kompetencji miękkich, tutor, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Entuzjastka psychologii pozytywnej. W swojej pracy stosuje innowacyjne rozwiązania stymulujące rozwój całego organizmu, w szczególności elementy jogi, fitnessu, aerobiku i zumby. Stale poszerza wiedzę z zakresu wpływu aktywności ruchowej na funkcjonowanie mózgu.
W Waszym przedszkolu pojawiają się „problemowi” rodzice? Koncentrujecie się na nich i wszystkie pozostałe sprawy schodzą na dalszy plan? Czujecie, że brakuje Wam energii i skutecznej strategii? Każdy nauczyciel w swojej karierze zawodowej spotkał się z taką sytuację. A świadomość, że prowadzona przez nas grupa składa się nie tylko z dzieci, ale też ich rodziców, często spędza nam sen z powiek. Bo przecież staramy się, poświęcamy swój czas, doceniamy postępy wychowanków, jesteśmy otwarci na współpracę, a mimo wszystko nie każdy rodzic będzie nam przychylny. Złośliwość, brak szacunku, konflikt oddziaływań to tylko niektóre z napotykanych problemów. Na szczęście współpracę, nawet z trudnymi rodzicami, można sobie ułatwić. Jest bowiem szereg narzędzi i technik komunikacyjnych, których stosowanie znacząco zwiększa szanse na uzyskanie porozumienia i zbudowanie wspólnego frontu. Przecież ostateczne cel jest wspólny – dobro dziecka!
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wcześniej wychowania przedszkolnego, trener-szkoleniowiec, z zakresu rozwoju kreatywności i kompetencji miękkich, tutor, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Entuzjastka psychologii pozytywnej. W swojej pracy stosuje innowacyjne rozwiązania stymulujące rozwój całego organizmu, w szczególności elementy jogi, fitnessu, aerobiku i zumby. Stale poszerza wiedzę z zakresu wpływu aktywności ruchowej na funkcjonowanie mózgu.
Trudnością, z jaką spotykają się często w swojej pracy nauczyciele przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej jest przejawiana przez dzieci agresja w stosunku do nauczyciela, innych dzieci czy nawet przedmiotów. Trudno mieć do dziecka pretensje – rozwija ono przecież dopiero swoje umiejętności w zakresie kontrolowania emocji. Ponadto małe dzieci dopiero uczą się norm i zasad społecznych, nie rozumieją pojęcia dobra i zła, nie mają w pełni rozwiniętej empatii. Często powtarzają zachowania, które obserwują u ważnych dla nich osób czy postaci z bajek. Dzięki szkoleniu dowiecie się, jak efektywnie wypełnić 2 zadania: po pierwsze zapewnić bezpieczeństwo dziecku i jego otoczeniu, po drugie wspierać je w rozwoju umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób.
Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.
Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.
Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem.
Urodzeni ze smartfonem w dłoni, generacja online, cyfrowi tubylcy… To nimi wypełniona jest współczesna rzeczywistość przedszkolna. Nauczycielską codziennością stała się praca z tzw. pokoleniem Alfa, dla którego obecność nowych technologii w życiu jest czymś zupełnie naturalnym. Dzieci wiedzą, jak włączyć sprzęt, ale czy równie dobrze radzą sobie z włączaniem myślenia, kiedy wymaga tego sytuacja? Jako nauczyciele doskonale wiemy, że nie. Mierzymy się z nie lada wyzwaniem, bowiem jak pośród wyuczonej bezradności, trudności z koncentracją uwagi, deficytu empatii, zależności od technologii moblilnych, znaleźć złoty środek i mądrze wyedukować młodego człowieka? Czy jesteśmy w stanie dopasować się do Alf i podążać za nimi? Zadbajcie o to, by dostarczyć swoim podopiecznym tego, czego najbardziej potrzebują. Przygotujcie się na nowe wyzwania i poznajcie triki na Alfiki! Pracujcie mądrze, świadomie i efektywnie!
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wcześniej wychowania przedszkolnego, trener-szkoleniowiec, z zakresu rozwoju kreatywności i kompetencji miękkich, tutor, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Entuzjastka psychologii pozytywnej. W swojej pracy stosuje innowacyjne rozwiązania stymulujące rozwój całego organizmu, w szczególności elementy jogi, fitnessu, aerobiku i zumby. Stale poszerza wiedzę z zakresu wpływu aktywności ruchowej na funkcjonowanie mózgu.
Można do nas zadzwonić lub napisać maila:
Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie szkolenia nauczycieli.
Sprawdź także szkolenia nauczycieli online na naszej platformie szkoleniowej.
#tagi rady szkoleniowej: budowanie motywacji i zaangażowania uczniów, szkolenie dla nauczycieli, szkolenia dla rad pedagogicznych, szkolenia dla nauczycieli online, sposoby na budowanie motywacji i zaangażowania uczniów
Zostaw nam swoje imię i adres email, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem
Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.
Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem