Kierunki polityki oświatowej państwa na 2023/2024
Uczniowie z SPE, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
TIK w edukacji: nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe
Rozwiązywanie konfliktów, profilaktyka przemocy w szkole
Motywująca dydaktyka i rozwiązania na lekcje
Bezpieczne i innowacyjne przedszkole
Relacje z uczniami i rodzicami
Nauczycielu! Nauczycielko!
Zapraszamy Cię do studiowania i zgłębiania świata autyzmu na fantastycznym kierunku Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, który wyposaży Cię w niezbędną wiedzę i umiejętności do pracy z autystami w szkole neurotypowej. Z pewnością wykorzystasz je w codziennej pracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela wspomagającego czy psychologa lub pedagoga.
Proponujemy Tobie studiowanie w komfortowej, przyjaznej, nastawionej na relacje atmosferze w systemie online. Wszystkie materiały omawiane na zajęciach będą dostępne na naszej platformie edukacyjnej. Będziesz mógł/mogła do niej wracać i czerpać z niej przez cały okres studiów.
Zajęcia prowadzone będą przez praktyczki i praktyków, który na co dzień pracują w szkołach z dziećmi i młodzieżą w spektrum, są oligofrenopedagogami, przedmiotowcami, a niektórzy z nich również rodzicami dzieci i młodzieży w spektrum. Dzięki temu z każdych zajęć wyjdziesz z z poczuciem dobrze wykorzystanego czasu.
Obok grupowych zajęć warsztatowych weźmiesz udział w spotkaniach superwizjnych. Będziecie się regularnie spotykać w 3-osobowych zespołach wraz z trenerką/ trenerem prowadzącym. Omówicie swoją pracę, zaplanujecie ją, przenalizujecie wątpliwości. Dzięki temu do zawodu wejdziesz z pełnym przygotowaniem i spokojem.
Nauczymy Cię planowania pracy, pomożemy przebrnąć i zrozumieć zapisy prawa oświatowego oraz opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Pod czujnym okiem mentorów stworzysz Indywidualne Programy Terapeutyczne oraz Wielospecjalistyczne Oceny Funkcjonowania.
Będziesz umiał/a określić cele, kryteria sukcesu oraz zaplanować i przeprowadzić zajęcia treningu umiejętności społecznych, zajęcia wspomagające oraz rewalidacyjne.
Podczas ćwiczeń stworzymy możliwość dyskusji z dziećmi i młodzieżą w spektrum oraz ich rodzicami i spojrzenia na sytuacje edukacyjne z ich perspektywy. Będziesz umiał/umiała stworzyć bezpieczne i przyjazne dla autystów przestrzenie w Twojej klasie i szkole.
Jako jedyni na rynku pokażemy Tobie techniki wsparcia rodzica i zaangażowania go w współtworzenie rzeczywistości szkolnej swojego dziecka. W zgodzie z korczakowską wizją szkoły oraz trójkątem Jespera Juula ( Uczeń-rodzic- nauczyciel) wyposażymy Ciebie w kompetencje, które dadzą Ci odwagę do zmieniania rzeczywistości szkolnej.
Moniki Szulkowskiej – nauczycielki, trenerki umiejętności społecznych, a prywatnie mamy Aspika.
Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego uprawienia będziesz mieć już z końcem sierpnia 2024 roku, a więc od września masz kwalifikacje do przejęcia nowych obowiązków.
Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.
Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy z osobami z zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Zespołem Aspergera (ASD).
Wiemy, że nowe przepisy wzbudziły wiele obaw. Wiemy, że część osób waha się, czy bezpiecznie jest teraz inwestować czas i środki w dalszą edukację. Zapraszamy do zapoznania się z analizą nowego Rozporządzenia, w której znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Wystarczy kliknąć na obrazek - artykuł włączy się w nowej karcie/ zakładce.
Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji o tych studiach. Nie przegapisz dzięki temu ważnych terminów. Jeśli chcesz, możesz też zostawić numer telefonu, maile czasem wpadają w spam, więc będziemy mogły odezwać się innym kanałem.
Monika Szulkowska
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka
Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w Szkole Podstawowej. Mama dziecka w spektrum i trenerka umiejętności społecznych, która pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną, która postara się udowodnić, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Ciebie jako pedagoga. Ambasadorka Wikiszkoły oraz Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego, trenerka MIE, ciągle doskonaląca swoje umiejętności, współorganizatorka i prelegentka wielu ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.
Marta Florkiewicz – Borkowska (Pani FloBo)
Nauczycielka języka niemieckiego i zajęć kreatywnych w Szkole Podstawowej. Laureatka tytułu Nauczyciel Roku 2017, Nagrody im. Ireny Sendlerowej “Za naprawianie świata” w roku 2021 oraz Nagrody im. Janusza Korczaka w roku 2023. Bohaterka książki Sylwii Chutnik “Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”. Honorowa laureatka listy 100 osób, które miały istotny wpływ na wzmocnianie cyfrowych kompetencji Polek i Polaków. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Edukatorka, trenerka, dyplomowana arteterapeutka. Certyfikowana facylitatorka metody Design Thinking oraz metody LEGO® SERIOUS PLAY®. Członkini Rady Programowej Fundacji “Teach for Poland”. Ambasadorka programu Asy Internetu, Solve for Tomorrow, Kosmos dla Dziewczynek oraz BeNet. Autorka cyklu warsztatów “Jesteś Ważna. Jesteś Ważny.” Praktyk metody “Kids! Skills – dam radę”. Współopiekunka projektu społecznego “Słowa Krzywdzą” i koordynatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Szycia Dobra, czyli Pożeraczy Smutków, w której bierze udział ponad 250 szkół z całej Polski. Autorka scenariuszy, innowacji, artykułów, materiałów, współautorka podręcznika do nauki języka niemieckiego.
Agata Karolczyk-Kozyra
Dyrektor szkoły oraz dyplomowana nauczycielka języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym, trener szkoleniowiec, edukator, coach. W zawodzie od 2001 roku. Pasjonatka nauczania aktywnego zgodnego z ideami Konfucjusza i poglądami Janusza Korczaka, zwolenniczka metody relacyjnej. Zafascynowana wykorzystywaniem zagadnień biznesowych w edukacji i zarzadzaniu szkołą. Autorka bloga edukacyjnego „Kreatywny polonista” www.kreatywnypolonista.blogspot.com. Prelegentka podczas wielu ogólnopolskich konferencji i spotkań metodycznych. Ambasadorka programu “Wiosna Edukacji”. OSEHero. Microsoft Innovative Educator Expert oraz Microsoft Innovative Eduacator Master Trainer 2020/2021 i 2021/2022. Ambasador Wakelet. Pomysłodawczyni i organizatorka Ogólnopolskiej „Maturnocki” Online. Finalistka ogólnopolskich konkursów „EDUINSPIRATOR”, „NAUCZYCIEL JUTRA” i „NAUCZYCIEL ROKU” 2021. Współautorka podręczników do języka polskiego dla szkoły podstawowej „ZamieńMy słowo”.
Marta Młyńska
Germanistka, trenerka, szkoleniowczyni, coachka, metodyczka, eduentuzjastka, edukatorka, pasjonatka ludzi i rozwoju osobistego, nauczycielka dyplomowana, wykładowczyni, finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018, Członkini Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050, nagrała podcasty na aplikację Diet & Training by Ann Anny Lewandowskiej, laureatka konkursów o zasięgu ogólnopolskim, m.in. „Deutsch hat Klasse” i „Schule im Wandel”, stypendystka Goethe Institut w Warszawie, egzaminatorka maturalna, autorka wielu publikacji z obszaru oświaty i edukacji, tworzy materiały dydaktyczne i autorskie kursy, organizuje i prowadzi szkolenia, webinary oraz konferencje, przemawia na eventach edukacyjnych, wspomaga szkoły w rozwoju, współpracuje z instytucjami oświatowymi i biznesem, wspomaga szkoły w rozwoju, ambasadorka programów Be. Eco i Be. Net, programów Fundacji Digital University: Be. Eco i Be. Net
Teresa Ulanowska
Praktyczne metody pracy z autystą TUS i karty porażki
Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pracującą również z dziećmi ze SPE. Trenerka myślenia krytycznego oraz umiejętności społecznych TUS- SST. Wspiera rodziców i nauczycieli w nurcie TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach) oraz jako edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Związana z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy gdzie przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą rozwoju kompetencji społecznych uczniów szkół podstawowych. Współpracowała z portalami Natuli- Dzieci są Ważne, Akademią Rozwoju i Edukacji Majki Jeżowskiej, Fundacją EDU- klaster oraz z czasopismem „Trening Umiejętności Społecznych”. Prowadzi blog Kierunek- Relacja oraz profil na Facebooku pod tą samą nazwą. Autorka projektu HAUS (Harcerska Akademia Umiejętności Społecznych) adresowanego do dzieci i młodzieży zagrożonej defaworyzacją społeczną, łączącego elementy metody harcerskiej, arteterapii, terapii zajęciowej i TUS.
Małgorzata Trybuś
Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 20 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.
Irmina Żarska
Zajęcia z myślenia wizualnego dla nauczycieli uczniów z autyzmem
Nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Organizatorka i współorganizatorka cyklicznych, bezpłatnych konferencji edukacyjnych m.in. Pomorskiej Nocy Belfrów. Współorganizatorka konferencji dla nauczycieli języka polskiego „Chcę Wam opowiedzieć o…” w Warszawie i „Chcę Wam pokazać jak…” w Poznaniu. Współtwórczyni i lider ogólnopolskiej inicjatywy „Zaproś mnie na swoją lekcję”. Założycielka i koordynator działalności: Redzkiego Klubu Kreatywnego Nauczyciela i Redzkiego Klubu Liderów Oświaty. Swoimi pomysłami związanymi z edukacją dzieli się na stronie Irmina Żarska – Rysunkowy język polski, którą obserwuje już prawie 25 tysięcy osób, a także podczas wystąpień w czasie konferencji, spotkań edukacyjnych i webinarów. Finalistka konkursu Nauczyciel Roku 2021. Edukator Roku Szkoły w Chmurze 2021/2022. Na co dzień wykorzystuje w swojej pracy elementy wielu metod i form pracy, wśród których szczególne miejsce zajmują nowoczesne technologie oraz myślenie wizualne.
Eliza Oliwkowska
nauczycielka języka polskiego, założycielka Fundacji Aspiro, która od wielu lat pomaga dzieciom w spektrum i ich rodzinom, prowadzi terapię i rewalidację na wszystkich etapach edukacyjnych, jest mamą nastolatka w spektrum autyzmu, obecnie jest pracownikiem Niepublicznego Przedszkola Piastus w Inowrocławiu, gdzie pracuje jako koordynatorka terapeutów.
W czasie studiów odbędzie się 7 grupowych zjazdów warsztatowych, w czasie których przeprowadzimy warsztaty przygotowujące do pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu. Co ważne – spotkania superwizyjne w 3-osobowych grupach umawiane będą dodatkowo (nie są ujęte w poniższym programie):
Dowiedz się, jak współcześnie rozumiemy spektrum autyzmu i poznaj narzędzia do diagnozy funkcjonalnej ucznia w spektrum!
MODUŁ 1: Autyzm, zespół Aspergera – SPECYFIKA ROZWOJOWA |
|
Zobacz, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u ucznia w spektrum i naucz się wykorzystywać metody TUS, arteterapię i ćwiczenia usprawniające funkcje poznawczo-motoryczne!
MODUŁ 2: Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem i z Zespołem Aspergera |
|
Spraw, aby Twoje lekcje odpowiadały na potrzeby ucznia ze spektrum! Zobacz, co mają z tym wspólnego narzędzia TIK, plany rozwojowe, myślenie wizualne czy alternatywne podejście do ocen!
MODUŁ 3: Metodyka kształcenia i wychowania ucznia z autyzmem |
|
Zostań ekspertem w zakresie komunikacji z uczniem ze spektrum i z jego rodzicami! Poznaj zarówno metody komunikacji alternatywnej jak i efektywne techniki nawiązywania współpracy z rodziną!
MODUŁ 4: Metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym |
|
Poznaj praktyczne ćwiczenia i techniki z zakresu integracji sensorycznej, które wykorzystasz w swojej pracy!
MODUŁ 5: Integracja sensoryczna i stymulowanie zmysłów |
|
Przeanalizuj podstawowe zapisy prawne oraz dokumenty, ważne dla Ciebie podczas pracy z dzieckiem w spektrum!
MODUŁ 6: Tworzenie Indywidualnych Programów Terapeutycznych |
|
Zadbaj o rozwój i dobre samopoczucie wszystkich uczniów oraz siebie! Zaplanuj przygotowanie przestrzeni, wprowadzenie ucznia do klasy oraz – o własny komfort i energię!
MODUŁ 7: Kulturowe i społeczne aspekty funkcjonowania ucznia ze spektrum w systemie |
|
Termin | Godziny | Forma |
Inauguracja roku akademickiego 21.10.2023; sobota | 10.00 - 13.30 | online |
03.11.2023; piątek 04.11.2023; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
15.12.2023; piątek 16.12.2023; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
19.01.2024; piątek 20.01.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
09.02.2024; piątek 10.02.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
08.03.2024; piątek 09.03.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
12.04.2024; piątek 13.04.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
17.05.2024; piątek 18.05.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań | Terminy ustalą zespoły indywidualnie | online |
Można do nas zadzwonić lub napisać maila:
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl
Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki – studia podyplomowe dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe dla nauczycieli, studia podyplomowe dla pedagogów, studia podyplomowe dla psychologów
Będziemy Cię informować o naszych nowych webinarach i innych okazjach.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem