Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – pedagogika specjalna

Rekrutacja na rok 2023/2024 została zamknięta. Zapraszamy na kolejny rok!

Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Nauczycielu! Nauczycielko! 

  • Masz świadomość jak wielu uczniów w spektrum trafia i będzie trafiać do szkół neurotypowych, w tym do Twojej?
  • Chcesz zacząć pracować z uczniami w spektrum?
  • Wiesz, że praca z autystami i asami wymaga gruntowego przygotowania?
  • Widzisz wartość w nabyciu nowej wiedzy, kwalifikacji i rozszerzenia swoich możliwości zawodowych? 
  • Rozważasz zmiany w swojej pracy – być może przejście ze szkoły do innego miejsca?
  • Zależy Ci na efektywnym wykorzystaniu czasu i korzystaniu z zajęć, które są przygotowane w sposób przemyślany – nie ma na nich zbędnej teorii a nacisk jest położony na praktykę?

Jeśli na któreś z pytań opowiedziałaś/eś TAK, jesteś w dobrym miejscu!

Zapraszamy Cię do studiowania i zgłębiania świata autyzmu na fantastycznym kierunku Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, który wyposaży Cię w niezbędną wiedzę i umiejętności do pracy z autystami w szkole neurotypowej.  Z pewnością wykorzystasz je w codziennej pracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela wspomagającego czy psychologa lub pedagoga.

Proponujemy Tobie studiowanie w komfortowej, przyjaznej, nastawionej na relacje atmosferze w systemie online. Wszystkie materiały omawiane na zajęciach będą dostępne na naszej platformie edukacyjnej. Będziesz mógł/mogła do niej wracać i czerpać z niej przez cały okres studiów.

Zajęcia prowadzone będą przez praktyczki i praktyków, który na co dzień pracują w szkołach z dziećmi i młodzieżą w spektrum, są oligofrenopedagogami, przedmiotowcami, a niektórzy z nich również rodzicami dzieci i młodzieży w spektrum. Dzięki temu z każdych zajęć wyjdziesz z z poczuciem dobrze wykorzystanego czasu.

Obok grupowych zajęć warsztatowych weźmiesz udział w spotkaniach superwizjnych. Będziecie się regularnie spotykać w 3-osobowych zespołach wraz z trenerką/ trenerem prowadzącym. Omówicie swoją pracę, zaplanujecie ją, przenalizujecie wątpliwości. Dzięki temu do zawodu wejdziesz z pełnym przygotowaniem i spokojem.

Nauczymy Cię planowania pracy, pomożemy przebrnąć i zrozumieć zapisy prawa oświatowego oraz opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Pod czujnym okiem mentorów stworzysz Indywidualne Programy Terapeutyczne oraz Wielospecjalistyczne Oceny Funkcjonowania.

Będziesz umiał/a określić cele, kryteria sukcesu oraz zaplanować i przeprowadzić zajęcia treningu umiejętności społecznych, zajęcia wspomagające oraz rewalidacyjne.

Podczas ćwiczeń stworzymy możliwość dyskusji z dziećmi i młodzieżą w spektrum oraz ich rodzicami i spojrzenia na sytuacje edukacyjne z ich perspektywy. Będziesz umiał/umiała stworzyć bezpieczne i przyjazne dla autystów przestrzenie w Twojej klasie i szkole

Jako jedyni na rynku pokażemy Tobie techniki wsparcia rodzica i zaangażowania go w współtworzenie rzeczywistości szkolnej swojego dziecka. W zgodzie z korczakowską wizją szkoły oraz trójkątem Jespera Juula ( Uczeń-rodzic- nauczyciel) wyposażymy Ciebie w kompetencje, które dadzą Ci odwagę do zmieniania rzeczywistości szkolnej.

A to wszystko dla dobra dzieci w spektrum, jak również każdego Twojego ucznia i uczennicy, czyli tego, na czym zależy Ci najbardziej.

Obejrzyj osobiste zaproszenie od koorynatorki merytorycznej, głównej trenerki i opiekunki kierunku

Moniki Szulkowskiej – nauczycielki, trenerki umiejętności społecznych, a prywatnie  mamy Aspika. 

Wiarygodne uprawnienia:

Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego uprawienia będziesz mieć już z końcem sierpnia 2024 roku, więc od września masz kwalifikacje do przejęcia nowych obowiązków.

Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.

Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy z osobami z zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu i Zespołem Aspergera (ASD).

  • Miejsca pracy: przedszkola, szkoły (ogólnodostępne, integracyjne, specjalne), specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla osób ze spektrum, poradnie PPP, warsztaty terapii zajęciowej, ośrodki wczesnej interwencji
  • Prowadzenie zajęć:  (z uczniami ze spektrum): rewalidacyjnych, jako nauczyciel współorganizujący kształcenie (wspomagający), terapeutycznych
Nasze studia dają kwalifikacje zgodne z nowym Rozporządzeniem.

Wiemy, że nowe przepisy wzbudziły wiele obaw. Wiemy, że część osób waha się, czy bezpiecznie jest teraz inwestować czas i środki w dalszą edukację. Zapraszamy do zapoznania się z analizą nowego Rozporządzenia, w której znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Wystarczy kliknąć na obrazek - artykuł włączy się w nowej karcie/ zakładce.

Studiowanie z nami na tym kierunku Cię interesuje? Chcesz dołączyć do grupy w naborze 2024/2025? A może jeszcze nie wiesz, ale nie chcesz przegapić początku rekrutacji?

Zostaw nam kontakt do siebie, poinformujemy Cię jak tylko będziemy zaczynać nowy nabór. Wyślemy Ci maila oraz wiadomość sms bo maile czasem wpadają w spam. Oczywiście do niczego Cię to nie zobowiązuje, a na pewno nie przegapisz terminu zapisu.

Kadra dydaktyczna:

Monika Szulkowska
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka 

Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego i języka polskiego w Szkole Podstawowej. Mama dziecka w spektrum i trenerka umiejętności społecznych, która pracuje z dziećmi z trudnościami oraz zagrożonymi defaworyzacją społeczną, która postara się udowodnić, że dziecko w spektrum to nie koniec świata, że towarzyszenie mu w rozwoju to cudowna droga, która wzmocni Ciebie jako pedagoga. Ambasadorka Wikiszkoły oraz Wiosny Edukacji, entuzjastka wykorzystania technologii ICT oraz technik cooperative learning i CLIL na zajęciach języka angielskiego, trenerka MIE, ciągle doskonaląca swoje umiejętności, współorganizatorka i prelegentka wielu ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych, liderka ogólnopolskiej akcji „Zaproś mnie na swoją lekcję”.

Marta Florkiewicz – Borkowska (Pani FloBo)

Nauczycielka języka niemieckiego i zajęć kreatywnych w Szkole Podstawowej. Laureatka tytułu Nauczyciel Roku 2017, Nagrody im. Ireny Sendlerowej “Za naprawianie świata” w roku 2021 oraz Nagrody im. Janusza Korczaka w roku 2023. Bohaterka książki Sylwii Chutnik “Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”. Honorowa laureatka listy 100 osób, które miały istotny wpływ na wzmocnianie cyfrowych kompetencji Polek i Polaków. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Edukatorka, trenerka, dyplomowana arteterapeutka. Certyfikowana facylitatorka metody Design Thinking oraz metody LEGO® SERIOUS PLAY®. Członkini Rady Programowej Fundacji “Teach for Poland”. Ambasadorka programu Asy Internetu, Solve for Tomorrow, Kosmos dla Dziewczynek  oraz BeNet.  Autorka cyklu warsztatów “Jesteś Ważna. Jesteś Ważny.” Praktyk metody “Kids! Skills – dam radę”. Współopiekunka projektu społecznego “Słowa Krzywdzą” i koordynatorka ogólnopolskiej akcji społecznej Szycia Dobra, czyli Pożeraczy Smutków, w której bierze udział ponad 250 szkół z całej Polski. Autorka scenariuszy, innowacji, artykułów, materiałów, współautorka podręcznika do nauki języka niemieckiego.

Agata Karolczyk-Kozyra

Dyrektor szkoły oraz dyplomowana nauczycielka języka polskiego w Liceum Ogólnokształcącym, trener szkoleniowiec, edukator, coach. W zawodzie od 2001 roku. Pasjonatka nauczania aktywnego zgodnego z ideami Konfucjusza i poglądami Janusza Korczaka, zwolenniczka metody relacyjnej. Zafascynowana wykorzystywaniem zagadnień biznesowych w edukacji i zarzadzaniu szkołą. Autorka bloga edukacyjnego „Kreatywny polonista” www.kreatywnypolonista.blogspot.com. Prelegentka podczas wielu ogólnopolskich konferencji i spotkań metodycznych. Ambasadorka programu “Wiosna Edukacji”. OSEHero. Microsoft Innovative Educator Expert oraz Microsoft Innovative Eduacator Master Trainer 2020/2021 i 2021/2022. Ambasador Wakelet. Pomysłodawczyni i organizatorka Ogólnopolskiej „Maturnocki” Online. Finalistka ogólnopolskich konkursów „EDUINSPIRATOR”, „NAUCZYCIEL JUTRA” i „NAUCZYCIEL ROKU” 2021. Współautorka podręczników do języka polskiego dla szkoły podstawowej „ZamieńMy słowo”.

Marta Młyńska

Germanistka, trenerka, szkoleniowczyni, coachka, metodyczka, eduentuzjastka, edukatorka, pasjonatka ludzi i rozwoju osobistego, nauczycielka dyplomowana, wykładowczyni, finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018, Członkini Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050, nagrała podcasty na aplikację Diet & Training by Ann Anny Lewandowskiej, laureatka  konkursów o zasięgu ogólnopolskim, m.in. „Deutsch hat Klasse” i „Schule im Wandel”,  stypendystka Goethe Institut w Warszawie, egzaminatorka maturalna, autorka wielu publikacji z obszaru oświaty i edukacji, tworzy materiały dydaktyczne i autorskie kursy, organizuje i prowadzi szkolenia, webinary oraz konferencje, przemawia na eventach edukacyjnych, wspomaga szkoły w rozwoju, współpracuje z instytucjami oświatowymi i biznesem, wspomaga szkoły w rozwoju, ambasadorka programów Be. Eco i Be. Net, programów Fundacji Digital University: Be. Eco i Be. Net

Teresa Ulanowska
Praktyczne metody pracy z autystą TUS i karty porażki 

Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pracującą również z dziećmi ze SPE. Trenerka myślenia krytycznego oraz umiejętności społecznych TUS- SST. Wspiera rodziców i nauczycieli  w nurcie TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach) oraz jako edukatorka Pozytywnej Dyscypliny. Związana z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy gdzie przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą rozwoju kompetencji społecznych uczniów szkół podstawowych. Współpracowała z portalami Natuli- Dzieci są Ważne, Akademią Rozwoju i Edukacji Majki Jeżowskiej, Fundacją EDU- klaster oraz z czasopismem „Trening Umiejętności Społecznych”. Prowadzi blog Kierunek- Relacja oraz profil na Facebooku pod tą samą nazwą. Autorka projektu HAUS (Harcerska Akademia Umiejętności Społecznych) adresowanego do dzieci i młodzieży zagrożonej defaworyzacją społeczną, łączącego elementy metody harcerskiej, arteterapii, terapii zajęciowej i TUS. 

Małgorzata-Trybuś

Małgorzata Trybuś

Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 20 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.

Irmina Żarska
Zajęcia z myślenia wizualnego dla nauczycieli uczniów z autyzmem

Nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Organizatorka i współorganizatorka cyklicznych, bezpłatnych konferencji edukacyjnych m.in. Pomorskiej Nocy Belfrów. Współorganizatorka konferencji dla nauczycieli języka polskiego „Chcę Wam opowiedzieć o…” w Warszawie i „Chcę Wam pokazać jak…” w Poznaniu. Współtwórczyni i lider ogólnopolskiej inicjatywy „Zaproś mnie na swoją lekcję”. Założycielka i koordynator działalności: Redzkiego Klubu Kreatywnego Nauczyciela i Redzkiego Klubu Liderów Oświaty.  Swoimi pomysłami związanymi z edukacją dzieli się na stronie Irmina Żarska – Rysunkowy język polski, którą obserwuje już prawie 25 tysięcy osób, a także podczas wystąpień w czasie konferencji, spotkań edukacyjnych i webinarów. Finalistka konkursu Nauczyciel Roku 2021. Edukator Roku Szkoły w Chmurze 2021/2022.  Na co dzień wykorzystuje w swojej pracy elementy wielu metod i form pracy, wśród których szczególne miejsce zajmują nowoczesne technologie oraz myślenie wizualne.

Eliza Oliwkowska

nauczycielka języka polskiego, założycielka Fundacji Aspiro, która od wielu lat pomaga dzieciom w spektrum i ich rodzinom, prowadzi terapię i rewalidację na wszystkich etapach edukacyjnych, jest mamą nastolatka w spektrum autyzmu, obecnie jest pracownikiem Niepublicznego Przedszkola Piastus w Inowrocławiu, gdzie pracuje jako koordynatorka terapeutów.

Magda Krajewska i Beata Gwizdała 

Jesteśmy polonistkami z ponaddwudziestoletnim stażem. W swojej codziennej pracy wykorzystujemy techniki wspomagające uczenie się. Wypracowałyśmy sposoby pomagające zrozumienie treści lektur. Potrafimy rozbudzać kreatywność pisarską naszych uczniów. Na co dzień na lekcjach języka polskiego pracujemy bez stopni cyfrowych, a nasi uczniowie osiągają wyznaczone cele, pracując na miarę swoich możliwości.

Katarzyna Jessa

neurologopedka, pracująca w przedszkolu Piastuś w Inowrocławiu, gdzie prowadzi terapię z dziećmi z zaburzeniami komunikacyjnymi, prowadzi również prywatny gabinet neurologopedyczny, w którym oprócz pracy z dziećmi prowadzi też terapię neurologopedyczną dorosłych oraz diagnozuje trudności komunikacyjne,  wykładowczyni komunikacji alternatywnej w CDN; zajmuje się również kinezyterapią, logopedią w ortodoncji, logorytmiką i surdologopedią, terapią neurobiologiczną jak również higieną i emisją głosu.

 

Martyna Zarzycka

psycholożka specjalizująca się w diagnozowaniu i pracy z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu, trenerka terapii behawioralnej, integracji sensorycznej oraz regulacji emocji dziecka, tutorka Akademii Przyszłości w Bydgoszczy, prowadzi Gabinet Wspierania Rozwoju Dziecka „Balans” w Złotowie oraz jest psychologiem w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą psychologiczną i diagnozą SI dzieci i młodzieży, bada dzieci w kierunku zaburzeń rozwoju, prowadzi terapię psychologiczną dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu oraz zajęcia WWRD tj. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi również terapię grupową TUS oraz zajęcia grupowe „Wyciszanki” dla dzieci z deficytami uwagi i nadruchliwością w ramach innowacji pedagogicznej.

Jak wyglądają studia z Progresferą?

Zajęcia warsztatowe online
  • Cykl 7 grupowych warsztatów online, prowadzonych przez specjalistki i specjalistów – osoby pracujące w szkole i znające nauczycielską rzeczywistość 
  • Zjazdy weekendowe: w piątek po południu oraz soboty niedziele zostawiamy na odpoczynek i spędzanie czasu z bliskimi osobami
  • Warsztaty on-line, prowadzone w czasie rzeczywistym
  • Zjazdy warsztatowe odbywać się będą w okresie listopad 2023 – maj 2024
Superwizje - Prowadzenie ucznia pod okiem ekspertki
  •  W czasie studiów odpowiemy na największą z obaw, z jaką mierzą się osoby rozpoczynające nową ścieżkę zawodową – czy sobie poradzę?
  • Studiując z nami pierwszego ucznia poprowadzicie przy wsparciu jednej z naszych ekspertek
  • Zaprosimy Was do 3-osobowych grup i spotkacie się 5 razy na 3-godzinnych spotkaniach superwizyjnych. W ich trakcie będziecie omawiać swoją pracę i planować dalsze działania. A jeśli nie będziecie mieć możliwości prowadzenia swojego ucznia – zadbamy o Was i dostarczymy Wam realne opisy przypadków od naszych ekspertek, które będziecie omawiać. 
  • Dzięki temu będziecie uczyć się sami i od siebie nawzajem, a swoją pracę w zawodzie rozpoczniecie już w czasie nauki.
E-platforma strefa studenta
  • Dostęp dla każdego studenta do strefy na platformie szkoleniowej
  • Łatwy dostęp do materiałów i zajęć
  • Intuicyjna obsługa i wiele możliwości (dostęp do darmowych webinarów organizowanych przez NODN Progresfera)
  • Pakiet obszernych materiałów z kolejnych zjazdów przygotowanych przez nasze ekspertki i ekspertów  

Program zjazdów – warsztatów - Studia podyplomowe - edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

W czasie studiów odbędzie się  7 grupowych zjazdów warsztatowych, w czasie których przeprowadzimy warsztaty przygotowujące do pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu. Co ważne – spotkania superwizyjne w 3-osobowych grupach umawiane będą dodatkowo (nie są ujęte w poniższym programie): 

MODUŁ 1: Autyzm, zespół Aspergera – SPECYFIKA ROZWOJOWA

Dowiedz się, jak współcześnie rozumiemy spektrum autyzmu i poznaj narzędzia do diagnozy funkcjonalnej ucznia w spektrum!

MODUŁ 1: Autyzm, zespół Aspergera – SPECYFIKA ROZWOJOWA

  • Ogólna charakterystyka autyzmu i ZA

    Ogólne zasady pracy z dzieckiem ze spektrum w szkole

    Pojęcie triady autystycznej

    Przegląd wybranych koncepcji odnoszących się do autyzmu

    Diagnoza funkcjonalna ucznia z autyzmem – narzędzia diagnozy i interpretowanie danych.

MODUŁ 2: Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem i z Zespołem Aspergera

Zobacz, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u ucznia w spektrum i naucz się wykorzystywać metody TUS, arteterapię i ćwiczenia usprawniające funkcje poznawczo-motoryczne!

MODUŁ 2: Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem i z Zespołem Aspergera

  • Wstęp do teorii Treningu Umiejętności Społecznych oraz omówienie podstawowych układów zmysłów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu zaburzeń zmysłów na postrzeganie świata.

    Metodyka oraz przykłady praktycznych ćwiczeń TUS wraz z pracą z kartami porażki.

    Praktyczne sposoby radzenia sobie dziecka z emocjami.

    Zachowania trudne u ucznia z autyzmem oraz praktyczne sposoby na radzenie sobie z nimi lub proponowanie bezpiecznych sposobów rekompensowania.

    Wstęp do arteterapii w pracy z uczniami w spektrum

    Praktyczne ćwiczenia usprawniające zaburzone funkcje poznawcze i motoryczne.

MODUŁ 3: Metodyka kształcenia i wychowania ucznia z autyzmem

Spraw, aby Twoje lekcje odpowiadały na potrzeby ucznia ze spektrum! Zobacz, co mają z tym wspólnego narzędzia TIK, plany rozwojowe, myślenie wizualne czy alternatywne podejście do ocen!

MODUŁ 3: Metodyka kształcenia i wychowania ucznia z autyzmem

  • Podstawy prawne edukacji uczniów z autyzmem. Cele i zadania edukacji uczniów z autyzmem na wszystkich poziomach

    Tworzenie planów dla uczniów z autyzmem wraz z nimi – wdrażanie i uczenie samodzielności.

    Rola nowych technologii w kształceniu osób w spektrum.

    Praca bez ocen numerkowych, w tym redagowanie kryteriów sukcesu do lekcji, zadań domowych oraz sprawdzianów

    Myślenie wizualne w edukacji

MODUŁ 4: Metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym

Zostań ekspertem w zakresie komunikacji z uczniem ze spektrum i z jego rodzicami! Poznaj zarówno metody komunikacji alternatywnej jak i efektywne techniki nawiązywania współpracy z rodziną!

MODUŁ 4: Metody komunikacji w pracy z dzieckiem z autyzmem oraz jego rodzicem/opiekunem prawnym

  • Diagnoza kompetencji komunikacyjnych.

    Metody terapii zaburzeń mowy wraz z komunikacja alternatywną ( m.in Makaton, Piktogramy, Alfabet paluszkowy, system symboli itp.)

    Praktyczne sposoby na komunikację z dzieckiem z ZA, nieśmiałym, lękowym i jego  rodzicem

    Praktyczne sposoby na zaangażowanie rodzica w edukację i terapię dziecka w spektrum.

    Tworzenie arkuszy do wywiadu z rodzicami na starcie współpracy.

    Sposoby komunikacji bez przemocy z rodzicem.

MODUŁ 5: Integracja sensoryczna i stymulowanie zmysłów

Poznaj praktyczne ćwiczenia i techniki z zakresu integracji sensorycznej, które wykorzystasz w swojej pracy!

MODUŁ 5: Integracja sensoryczna i stymulowanie zmysłów

  • Wprowadzenie – teoria integracji sensorycznej.

    Terapia integracji sensorycznej z praktycznymi przykładami ćwiczeń do wykorzystania podczas zajęć.

    Tworzenie folderu ze scenariuszami i ćwiczeniami do wykorzystania na zajęciach z dziećmi w spektrum.

MODUŁ 6: Tworzenie Indywidualnych Programów Terapeutycznych

Przeanalizuj podstawowe zapisy prawne oraz dokumenty, ważne dla Ciebie podczas pracy z dzieckiem w spektrum!

MODUŁ 6: Tworzenie Indywidualnych Programów Terapeutycznych

  • Omówienie podstawowych aktów prawnych dotyczących tworzenia IPET

    Analiza orzeczeń PPP

    Omówienie celów, form, metod udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej

    Redagowanie IPET-ów  zgodnie w z wymogami przepisów

    Redagowanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia

MODUŁ 7: Kulturowe i społeczne aspekty funkcjonowania ucznia ze spektrum w systemie

Zadbaj o rozwój i dobre samopoczucie wszystkich uczniów oraz siebie! Zaplanuj przygotowanie przestrzeni, wprowadzenie ucznia do klasy oraz – o własny komfort i energię!

MODUŁ 7: Kulturowe i społeczne aspekty funkcjonowania ucznia ze spektrum w systemie

  • Edukacja włączająca – sprawdzone sposoby na przygotowanie klasy do przyjęcia kolegi z zespołem Aspergera

    Tworzenie scenariuszy z wykorzystaniem filmu oraz książek o dzieciach w spektrum

    Konsekwencje zaburzeń ze spektrum dla uczenia się i rozwoju społecznego

    Aranżowanie przestrzeni szkolnych dostosowanych do potrzeb dzieci ze spektrum

    Prawa dziecka z niepełnosprawnością.

    Sposoby dbania o dobrostan nauczyciela pracującego z dziećmi w spektrum – tworzenie planów samopomocy i samoopieki.

Kwestie formalne:

  • Czas trwania studiów: 3 semestry, ułożone jednak w ciągu jednego roku akademickiego.  Dzięki przemyślanej organizacji studiów kwalifikacje będziesz mieć już z początkiem kolejnego roku szkolnego.
  • Dyplom wystawiany jest przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą – Uczelnię posiadającą uprawnienia do kształcenia nauczycieli 
  • Ocena na świadectwie (dążymy do “bardzo dobrych”) jest wypadkową pracy własnej podczas superwizji i wypełniania testów podsumowujących zjazdy.
  • Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest  zaliczenie praktyki zawodowej w wymiarze 180 godzin. W przypadku, jeśli są to kolejne studia z zakresu pedagogiki specjalnej wymiar wynosi 120 godzin. Czynni zawodowo nauczyciele mogą również ubiegać się o zwolnienie z 60 godzin praktyk. Dodatkowo istnieje możliwość ubiegania się o zaliczenie praktyk na podstawie pełnionych już obowiązków zgodnych ze studiowanym kierunkiem. 

Finanse:

  • Koszt całych studiów – 3900 złotych + 100 zł opłaty wpisowej
  • Czesne za studia można wpłacać w systemie ratalnym (raty 0%) 
  • Raty mogą płacone w systemie semestralnym (październik, luty, czerwiec) lub miesięcznym (10 rat od października do lipca). 
  • Cena dla grup powyżej 4 osób ustalana będzie indywidualnie!
  • Dodatkowo możliwość podejścia do egzaminu – 500 zł – Certyfikat (Egzamin organizowany przez Stowarzyszenie na Rzecz Osób ze Spektrum Autyzmu) dla zainteresowanych osób

Terminy zjazdów 2023/2024

Termin

Godziny 

Forma 

Inauguracja roku akademickiego

21.10.2023; sobota

10.00 - 13.30

online

03.11.2023; piątek

04.11.2023; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

online

15.12.2023; piątek

16.12.2023; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

online

19.01.2024; piątek

20.01.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

online

09.02.2024; piątek

10.02.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

online

08.03.2024; piątek

09.03.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

online

12.04.2024; piątek

13.04.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

online

17.05.2024; piątek

18.05.2024; sobota

16.00 - 19.00

09.00 - 16.00

online

Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań

Terminy ustalą zespoły indywidualnie

online

Folder informacyjny

Kliknij folder znajdujący się obok, aby zobaczyć lub pobrać dokładny folder informacyjny podanego kierunku

Masz pytania? Zastanawiasz się nad wyborem kierunku? Napisz lub zadzwoń - chętnie doradzimy.

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy  AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy. 

Zobacz wszystkie kierunki – studia podyplomowe dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych.

Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.

#Tagi kierunku: edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe dla nauczycieli, studia podyplomowe dla pedagogów, studia podyplomowe dla psychologów

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap nowych kursów dla siebie!

Raz na 3-4 tygodnie otrzymasz informacje o nowych kursach i webinarach.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem