Szkolenia rad pedagogicznych – Motywująca dydaktyka i rozwiązania na lekcje

Zapraszamy do realizacji szkoleń, które pozwolą nauczycielom przedmiotów przygotować bardziej motywujące, rozwijające i efektywne lekcje. Pora zadbać o motywację i dyscyplinę w klasie, jak również zobaczyć, jak przy okazji realizacji podstawy programowej kształcić najważniejsze kompetencje!

Poniżej znajdziecie tematykę rad związaną z prowadzeniem lekcji przedmiotowych. Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Problem 1: nauczyciele zgłaszają trudności w prowadzeniu lekcji w poszczególnych klasach. Problemem jest motywacja uczniów lub też utrzymanie dyscypliny w grupie, która pozwoli na efektywne przyswajanie wiedzy.

Motywowanie uczniów wymaga od nauczyciela starania i pracy, jednak kluczem nie jest wkładanie cały czas wysiłku, czy robienie z lekcji parku rozrywki. Jest to bardziej kwestia dostarczania uczniom takich metod i form pracy, aby stawali się coraz bardziej samodzielni i budowania w nich decyzyjności i odpowiedzialności. Innymi słowy to szukanie środka ciężkości w połowie drogi, gdzie odpowiedzialność za sukcesy jest i po stronie nauczyciela i po stronie ucznia. Na szkoleniu przedstawimy drogę dojścia do motywacji autonomicznej (wewnętrznej) uczniów.

  • Motywacja, czyli w sumie co? Spojrzenie na punkty wspólne różnych podejść do motywacji
  • Teoria, która sprawdza się w praktyce szkolnej – SDT
  • Systemowa demotywacja – jak podejść do zagrożeń wynikających z systemu
  • Jak motywować zdemotywowanych: dwie drogi budowania motywacji i zaangażowania u uczniów
  • Budowanie poczucia własnej skuteczności: informacje zwrotne, filtry znaków rozpoznania, budowanie poczucia autonomii, wsparcie kompetencji w zakresie uczenia się
  • Flow przy nauce: wzbudzanie ciekawości, motywujące formy pracy, wpływ relacji, znaczenie przydatności
  • Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży a działania motywacyjne nauczyciela
  • System naczyń połączonych: jak motywować w klasie wybranych uczniów tak, aby nie zdemotywować innych?
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Jednym z wyzwań przed jakimi stoi nauczyciel jest zapewnienie uczniom dobrych warunków do uczenia się. Podstawą jest tutaj dostarczanie dzieciom i młodzieży ciekawych dla nich treści, towarzyszenie im w rozwoju, bycie z nimi w relacji, w której zarówno nas i lubią i szanują – jesteśmy dla nich mądrym dorosłym i przewodnikiem świecie naszego przedmiotu. Oczywiście, niezależnie od tego, jak bardzo dobrym pedagogiem jesteśmy, będą zdarzali się uczniowie, którzy mają trochę inny „pomysł” na przebywanie w szkole niż spokojne nabywanie nowej wiedzy i umiejętności. Co z tym zrobić? Podczas szkolenia przedstawiamy zarówno techniki i sposoby takiej pracy z klasą, aby uczniowie nie mieli pomysłów na przeszkadzanie, jak i strategie reagowania, kiedy jednak to będą robić.

Klasa, w której temat dyscypliny nikomu nie zaprząta głowy:

  • Uczeń zaangażowany to uczeń „grzeczny” – czyli kilka patentów na ciekawe lekcje
  • Wprowadzanie kontraktów klasowych, nauka przestrzegania zasad
  • Wydawanie poleceń, zachęcanie do utrzymywania zasad
  • Wzmacnianie zachowań konstruktywnych – sposoby na szybkie i proste wzmocnienia

Kiedy już trzeba zareagować, czyli jak leczyć:

  • Diagnozowanie motywacji do zachowań niepożądanych
  • Gry władzy i stosowanie paradoksu– nowa perspektywa patrzenia na łamanie dyscypliny
  • Reagowanie na nieprzestrzeganie zasad: stopnie reakcji nauczyciela
  • Przykłady konsekwencji
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Problem 2: nauczyciele zastanawiają się nad usprawnieniem swoich systemów oceniania. Chcą poznać opcje sprawdzania postępów w nauce bez wystawiania ocen oraz świadomie podejść do kwestii wystawiania ocen niedostatecznych.

Czy biedronka urośnie na owada wielkości słonia dzięki wielokrotnemu pomiarowi? Czy prześwietne baobaby urosły dlatego, że były systematycznie mierzone i ważone? Czy jeśli zmierzymy, sklasyfikujemy ucznia to dopiero wtedy zacznie się on rozwijać? Wierzymy, że nauczyciele znają odpowiedzi na te pytania i doskonale wiedzą, że oceny, średnie arytmetyczne, średnie ważone nie są najbardziej skutecznym narzędziem motywującym. A czy są nim w ogóle?

Jednocześnie oceny są mocno zakorzenione w naszej szkole. I tak, jak nie chcemy i nie jesteśmy w stanie skruszyć całego systemu, tak możemy szukać innych, bardziej skutecznych pomysłów, aby przekazać uczniowi najważniejsze dla niego informacje płynące z procesu dydaktycznego. Jeśli więc szukacie innego sposobu, by skutecznie motywować, dawać uczniom informacje o ich postępach i ich doceniać oraz czynić to wszystko w zgodzie z prawem oświatowym to jest to szkolenie dla Was. 

Część 1 – Ocenianie w świetle prawa oświatowego

  • analiza zapisów Ustawy o Systemie Oświaty,
  • analiza zapisów rozporządzenia w sprawie oceniania,
  • błędy w szkolnych statutach,
  • właściwe nazewnictwo (nauczyciel/ dyrektor profesjonalista).

Część 2 – Cofnijmy się do korzeni, czyli czemu służy ocena

  • mity i fakty o ocenianiu- nasze wewnętrzne przekonania,
  • cele i funkcje oceniania,
  • co jest najważniejsze w szkole?

Część 3: Jak oceniać bez oceny – narzędzia nauczyciela

  • czy sprawdzian i kartkówka jest podstawowym i jedynym narzędziem oceniania?
  • baza gotowych narzędzi- podpowiedzi jak oceniać bez oceny,
  • czy krok w tył jest przegraną?- co, gdy nie ma gotowości na zmianę?
Agnieszka Jelińska- Hok

Pedagożka, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, terapeutka pedagogiczna, trenerka edukreatywności, umiejętności społecznych i oświaty, mediatorka, wicedyrektorka szkoły. Edukatorka rodziców i nauczycieli. Orędowniczka pedagogiki korczakowskiej, doceniania, a nie oceniania, dmuchania w skrzydła uczniów, stawiająca na rozwój odpowiedzialności, samodzielności, współpracy i refleksji.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Wewnątrzszkolny system oceniania zachowania w Waszej szkole jest niedopasowany do realiów pracy z uczniami i dobrze byłoby go zmienić? Sprawdźcie gotowe rozwiązania od Dyrektorki szkoły, która już dokonała zmiany systemu i opowie Wam, jak znacznie ułatwić ocenianie z zachowania. Szkolenie adresowane jest do nauczycielek, nauczycieli, dyrektorek i dyrektorów, specjalistów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy widzą potrzebę zmian i których „gniotą” skostniałe systemy oceniania zachowania uczniów.

  • Ocenianie w świetle prawa oświatowego:
    • analiza zapisów Ustawy o Systemie Oświaty
    • analiza zapisów rozporządzenia w sprawie oceniania
    • Błędy w szkolnych statutach
  • „Dostajesz -25 punktów!”, czyli czemu służy ocena:
    • Mity i fakty o ocenianiu – nasze wewnętrzne przekonania
    • Cele i funkcje oceniania
    • Co jest najważniejsze w szkole?
  • Nie to co mamy, czyli co – gotowy pomysł na zmianę systemu:
    • W jaki sposób sporządzić dobry i zgodny z prawem dokument dotyczący oceniania?
    • Przedstawienie i omówienie dokumentu
    • Zestaw wskazówek – jak taki system tworzyć, modyfikować i wprowadzać w życie.
    • Ewaluacja nowego systemu oceny zachowania
Agnieszka Jelińska- Hok

Pedagożka, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, terapeutka pedagogiczna, trenerka edukreatywności, umiejętności społecznych i oświaty, mediatorka, wicedyrektorka szkoły. Edukatorka rodziców i nauczycieli. Orędowniczka pedagogiki korczakowskiej, doceniania, a nie oceniania, dmuchania w skrzydła uczniów, stawiająca na rozwój odpowiedzialności, samodzielności, współpracy i refleksji.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 80 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Znowu ocenianie? Tak, znowu, ponieważ alternatywne ocenianie w szkole ponadpodstawowej to wymagający temat! Nie tylko ze względu na presję związaną z osiąganiem wyników na egzaminie maturalnym, ale też różnorodnością statusu przedmiotów, a przy tym dojrzewaniem młodzieży i jej rosnącą świadomością oczekiwań wobec nauki i szkoły. Jak to pogodzić? Czy warto nadal pochylać się nad tematem? Nie tylko warto! Wręcz trzeba – by znaleźć takie sposoby, które sprawdzą się  w Twojej rzeczywistości szkolnej, aby spokojniej, bez presji nadać właściwy kierunek rozwojowi swojemu i uczniów. To jest szkolenie wspierające tych, którzy szukają rozwiązań na ewolucję w ocenianiu!

  • specyfika pracy w szkole ponadpodstawowej
  • priorytety w pracy z młodzieżą u progu dorosłości
  • szanse i zagrożenia w przejściu na inne ocenianie – ewolucyjnie, relacyjnie i bez presji
  • sprawdzone pomysły i narzędzia na bieżące, regularne ocenianie uczniów inne niż w skali 1-6 do zastosowania od zaraz na różnych przedmiotach
Dorota Marczak

Nauczycielka dyplomowana z ponad dwudziestoletnim stażem pracy. Certyfikowany coach ICF specjalizująca się w coachingu edukacyjnym. Trenerka. Koordynatorka ds. Programu Profilaktycznego „Godzina dla Młodych Głów” Fundacji UNAWEZA w województwie warmińsko-mazurskim. Prelegentka i panelistka na konferencjach naukowych. Menadżerka ds. współpracy z placówkami edukacyjnymi w NODN Progresfera. Stawia na otwartą, empatyczną komunikację i relacje. W czasie wolnym pracuje w ogrodzie, spaceruje, czyta i szuka przodków.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerka dojeżdża do około 100 km od Wolsztyna. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Problem 3: nauczyciele zastanawiają się, jak podczas lekcji przedmiotowych kształcić kompetencje kluczowe. Widzą potrzebę, aby połączyć realizację podstawy programowej z rozwojem innych umiejętności, ważnych dla przyszłości uczniów.

Macie wśród swoich uczniów (bez)cenny diament – ucznia z ogromnym talentem i nieszablonowym myśleniem? Jest dla Was wyzwaniem? Prowokuje do pytań o to, jak z nim pracować? Co zrobić, aby rozwinąć ten talent? W jaki sposób mu towarzyszyć, by wykorzystał swój potencjał i umiał znaleźć się wśród rówieśników?
Odpowiedzi znajdziecie na szkoleniu, które stanowi zapowiedź edukacyjnej przygody i podjęcia wyzwania! Sprawdźcie, które innowacyjne, a przy tym praktyczne pomysły na pracę z uczniem zdolnym nie tylko działają, ale i sprawiają, że sami zaczniecie uczyć się od młodszych!

  • Uczeń zdolny to jaki? – rozumienie, nazywanie i dostrzeganie zdolności
  • Trójpierścieniowy Model Zdolności Josepha Renzulliego – sposób na rozwój potencjału ucznia
  • Praca z uczniem zdolnym – sposoby na uruchomienie ciekawości poznawczej, które sprawią, że wiedza, umiejętności, twórczość i energia staną się żywiołami uczniów; narzędzia do wspierania zdolnej bestii, czyli tajemnica relacji Mistrza z uczniem; koncepcja 3R (rozgardiasz, różnorodność, rozróżnienie) w pracy z uczniem zdolnym
Lidia Pasich

Polonistka, certyfikowana edukatorka, inicjatorka działań związanych ze wspieraniem i rozwijaniem uzdolnień w woj. świętokrzyskim; autorka programu pracy z uczniem zdolnym pt. Taki jak Mozart oraz koncepcji certyfikatu dla szkół Szkoła Pięknych Umysłów; współautorka podręczników do kształcenia literackiego oraz artykułów z dziedziny zdolności, oceniania kształtującego i języka polskiego; miłośniczka nowoczesnej, twórczej dydaktyki.

  • Forma szkolenia: online -2 godziny zegarowe
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: sprawdź cennik (klik)
Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania oraz doradzimy najlepszą tematykę rady.

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy. 

Zobacz wszystkie szkolenia nauczycieli.

Sprawdź także szkolenia nauczycieli online na naszej platformie szkoleniowej.

#tagi rady szkoleniowej: budowanie motywacji i zaangażowania uczniów, szkolenie dla nauczycieli, szkolenia dla rad pedagogicznych, szkolenia dla nauczycieli online, sposoby na budowanie motywacji i zaangażowania uczniów

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem