Szkolenia rad pedagogicznych – TIK w edukacji: nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe

Zapraszamy do realizacji szkoleń, które pozwolą Waszej kadrze rozwinąć kompetencje cyfrowe, świadomie wykorzystywać nowoczesne technologie w pracy oraz pokażą, w jaki sposób przygotować uczniów na wszechobecny świat online. 

Poniżej znajdziecie tematykę rad związaną z szeroko rozumianym TIK w edukacji. Aby zapoznać się ze szczegółami szkolenia wystarczy kliknąć w tytuł – opis rozwinie się automatycznie.

Problem 1: niewielu nauczycieli z naszej szkoły korzysta ze sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości” - drukarek 3D. Brakuje im pewności siebie i inspiracji, jak wprowadzić druk 3D na lekcje bez szkody dla podstawy programowej.

W dzisiejszych czasach, druk 3D to jedna z najbardziej fascynujących i innowacyjnych technologii, która rewolucjonizuje sposób tworzenia i projektowania różnorodnych przedmiotów.  Celem szkolenia jest dostarczenie nauczycielom wiedzy i umiejętności, które pozwolą im skutecznie wykorzystać potencjał druku 3D w procesie nauczania. Skupimy się na zaprezentowaniu praktycznych i inspirujących sposobów wykorzystania druku 3D w klasie, aby uczniowie mogli rozwijać swoją kreatywność i zdobywać nowe umiejętności. Podczas szkolenia pokażemy wykorzystanie druku 3D na różnych przedmiotach, przekażemy też gotowe scenariusze. 

  • Podstawy druku 3D: Wprowadzenie do technologii druku 3D, różnice między różnymi typami drukarek, materiałami do druku oraz praktyczne wskazówki dotyczące obsługi.
  • Projektowanie 3D: Praktyczne warsztaty z różnymi narzędziami i oprogramowaniem do tworzenia modeli 3D. Nauczyciele dowiedzą się, jak wspierać uczniów w kreatywnym projektowaniu i rozwiązywaniu problemów za pomocą technologii 3D.
  • Wykorzystanie druku 3D w różnych przedmiotach: Przykłady zastosowania druku 3D w naukach ścisłych, technologii, sztuce, biologii, geografii i wielu innych dziedzinach. Nauczyciele otrzymają gotowe scenariusze lekcji, które mogą wykorzystać w swojej pracy.
  • Integracja z programem nauczania: Jak efektywnie wprowadzić druk 3D do istniejących programów nauczania, aby wspierać cele edukacyjne i rozwój umiejętności uczniów.
Piotr Świdziński

Jestem edukatorem, trenerem, byłem nauczycielem informatyki i WOS w szkole podstawowej i liceum. Interesuję się nowymi technologiami, fotografią i filmem. Moje podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Internetu oraz sztucznej inteligencji. Na moim blogu będę dzielić się ciekawymi rozwiązaniami, projektami, recenzjami programów oraz refleksjami na temat wykorzystania nowoczesnej technologii w szkole.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Mazowieckiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Problem 2: nasi uczniowie urodzili się "ze smartfonem w ręce", a jednak wcale nie mają świetnie rozwiniętych kompetencji cyfrowych. Chcemy dowiedzieć się, jak rozwijać ich krytyczne myślenie w stosunku do treści z sieci oraz jak nauczyć ich dbać o swój wizerunek online.

Cóż za cudowna sprawa – w końcu żyjemy w czasach, w których każdy ma dostęp do nielimitowanej ilości informacji, niezależnie od tego, gdzie mieszka i z jakiego domu pochodzi. Jednak… czy to naprawdę powód do radości? Internet zalany jest spiskowymi narracjami, sensacyjnymi pseudo-faktami czy fałszywymi wiadomościami i poradami. Zarówno uczniom, jak i nam bardzo łatwo dać się zmanipulować wiadomościom z sieci. Co więc robić? Zamiast odcinać się od zasobów Internetu, lepiej po prostu zdobyć niezbędną w dzisiejszym świecie kompetencję – czyli umiejętność weryfikowania informacji i reagowania na nie. Dopiero, gdy sami opanujemy umiejętność krytycznego myślenia, będziemy mogli być przewodnikami dla uczniów po współczesnym świecie dezinformacji.

  • Fake newsy, postprawda i clickbajty – czyli o co to całe zamieszanie
  • Sygnały ostrzegawcze – które informacje powinny wzbudzać naszą czujność
  • Jak weryfikować wiadomości: narzędzia i procedury, ułatwiające krytyczną ocenę informacji
  • Walka z fake newsami w sieci – czyli aktywiści i eksperci w akcji
  • Narzędzia online, gry i ćwiczenia – inspiracje na warsztaty dla uczniów i uczennic z różnych grup wiekowych
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 
Problem 3: chcemy rozwinąć kompetencje cyfrowe naszej kadry, aby zaczęli korzystać z innowacyjnych sposobów wykorzystania nowoczesnych technologii, umieli reagować na przypadki cyberprzemocy i rozumieli świat online uczniów.

„Czego ona nie zrobi dla fejmu xD” , „Pieseł! UwU!”, „random spotkanie, a taki krindż!”

Brzmi jak język mieszkańców innej planety? Tak! Jest to Cyfrowa Planeta, na której mieszkają współczesne dzieci i młodzież. Na tej planecie panuje prawo fejmu i hejtu, ale przeżywane tam sytuacje dotykają prawdziwych emocji i stanowią najbardziej aktualne dla młodzieży tematy. Może warto, żeby nauczyciel nie zastanawiał się dłużej kto to jest ten Pieseł i zrobił sobie wycieczkę na Cyfrową Planetę?

Szkolenie pozwoli nauczycielom zapoznać się z aktualnymi trendami online, przygotować na reagowanie na cyberprzemoc oraz – na zachęcanie uczniów do wykorzystywania jasnych stron sieci.

  • Cyberświat, czyli Planeta Internet – co dzieci i młodzież robią w sieci
  • Najpopularniejsze sposoby spędzania czasu online
  • Cyberprzemoc – różne formy zjawiska
  • Zajęcia profilaktyczne – zbiór materiałów do wykorzystania w czasie zajęć z uczniami
  • Hejt nasz codzienny – wskazówki
  • Reagowanie na cyberprzemoc – rola świadków, procedury w szkole, zbiór konsekwencji 
  • Kreatywne wykorzystanie cyberświata – jak być przewodnikiem po jasnych stronach Cyberplanety
Aleksandra Klupś

Psycholożka, absolwentka UAM w Poznaniu, Studiów Podyplomowych z zakresu Przygotowania Pedagogicznego oraz Mediacji i Negocjacji, absolwentka Szkoły Trenerów, praktyk Analizy Transakcyjnej w polu Edukacji w cyklu zaawansowanych szkoleń, doradczyni zawodowa, pozaszkolnie-rekruterka. Od 2009 roku pracuje i szkoli dorosłych, dzieci i młodzież, od 2011 jest trenerką NODN Progresfera.

Agnieszka Elżbieta Kuca

Psycholożka, doradczyni zawodowa, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w polu edukacji. Uczestniczy w zaawansowanych szkoleniach z zakresu AT. Ukończyła Szkołę Trenerów, posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadzi również procesy rekrutacyjne. Od 2009 roku prowadzi warsztaty dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, od 2011 roku dla nauczycieli jako trenerka NODN Progresfera.

  • Forma szkolenia: online (2 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trenerki dojeżdżają do około 120 km od Poznania. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Wszyscy widzimy jak dynamiczne zmienia się technologia. Nauczyciele pracujący z nowym pokoleniem uczniów wiedzą, jak ogromne jest to wyzwanie dla edukacji. Jednak nie jest to sytuacja bez wyjścia – i my mamy propozycję, która finalnie przyniesie wiele korzyści! Na szkoleniu z zakresu praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy z uczniami dowiecie się, że każda osoba może nauczyć się używania jej w sposób, który przyniesie wiele korzyści – zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów! Zastosowanie nowoczesnych technologii zmotywuje Waszych uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, a więc nawet najtrudniejszy przedmiot stanie się bardziej interesujący!

Część 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (45 minut)

  • Definicja sztucznej inteligencji (SI) i jej znaczenie w dzisiejszym świecie.
  • Omówienie różnych rodzajów sztucznej inteligencji: uczenie maszynowe, sieci neuronowe, przetwarzanie języka naturalnego, etc.
  • Przegląd głównych obszarów, w których SI może wspierać nauczanie i uczenie się.
  • Przykłady zastosowań, takie jak personalizacja nauczania, adaptacyjne platformy edukacyjne, ocena i analiza wyników uczniów.

Część 2: Praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji w nauczaniu (45 minut)

  • Przegląd różnych narzędzi i aplikacji dostępnych dla nauczycieli do wykorzystania w klasie.
  • Praktyczne wskazówki dotyczące korzystania z tych narzędzi w codziennej pracy.
  • Praktyczna prezentacja działania kilku wybranych aplikacji wykorzystujących SI w edukacji.
  • Omówienie ich funkcji i potencjalnych korzyści dla nauczycieli i uczniów.

Część 3: Implementacja sztucznej inteligencji w praktyce nauczycielskiej (45 minut)

  • Przegląd strategii, które nauczyciele mogą zastosować, aby skutecznie integrować narzędzia SI w swojej pracy.
  • Omówienie wyzwań i korzyści związanych z implementacją SI w klasie.
  • Krótkie ćwiczenia lub scenariusze praktyczne, w których nauczyciele będą mieli okazję wypróbować wybrane narzędzia SI i doświadczyć ich potencjału w nauce.
Piotr Świdziński

Jestem edukatorem, trenerem, byłem nauczycielem informatyki i WOS w szkole podstawowej i liceum. Interesuję się nowymi technologiami, fotografią i filmem. Moje podejście do pracy edukacyjnej jest innowacyjne i oparte na wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Internetu oraz sztucznej inteligencji. Na moim blogu będę dzielić się ciekawymi rozwiązaniami, projektami, recenzjami programów oraz refleksjami na temat wykorzystania nowoczesnej technologii w szkole.

  • Forma szkolenia: online (2-3 godziny zegarowe) lub stacjonarnie (2-3 godziny zegarowe)
  • Warsztatowa forma zajęć, dzięki temu szkolenie ma praktyczny charakter
  • Każda osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma papierowe zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEiN (mamy akredytację KO)
  • Po szkoleniu przekazujemy obszerne materiały w PDF, zawierające obszerny opis treści ze szkolenia oraz ich rozszerzenie
  • Cena szkolenia: forma stacjonarna (klik), forma online (klik)

Na szkolenia stacjonarne trener dojeżdża na terenie województwa Wielkopolskiego. W przypadku większej odległości – prosimy o wybór szkolenia online lub kontakt z naszym sekretariatem. 

Prosimy podać podstawowe dane kontaktowe. Skontaktujemy się w celu doprecyzowania szczegółów w przeciągu maksymalnie 3 dni. 

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania oraz doradzimy najlepszą tematykę rady.

Można do nas zadzwonić lub napisać maila:

Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy. 

Zobacz wszystkie szkolenia nauczycieli.

Sprawdź także szkolenia nauczycieli online na naszej platformie szkoleniowej.

#tagi rady szkoleniowej: budowanie motywacji i zaangażowania uczniów, szkolenie dla nauczycieli, szkolenia dla rad pedagogicznych, szkolenia dla nauczycieli online, sposoby na budowanie motywacji i zaangażowania uczniów

Edukacja to Twoja pasja? Nie przegap szkoleń, które mogą Cię zainteresować!

Zostaw nam swoje imię i adres e-mail, a będziemy Cię informować o nowych webinarach, kursach, otwieranych naborach na studia i innych wydarzeniach Progresfery.

Swoją zgodę zawsze możesz wycofać jednym kliknięciem.

#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem