W ostatnich latach bardzo mocno w polskim szkolnictwie kładzie się nacisk na pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i na stwarzanie szkół przyjaznym nauce takich dzieci. Edukacja włączająca dąży do wspierania procesu rozwoju każdego dziecka – nie tylko ze SPE, we wszystkich obszarach tego rozwoju.
Cechą edukacji włączającej jest harmonijny rozwój uczniów, dlatego też w zakresie kompetencji nauczycieli pracujących w edukacji włączającej jest rozumienie i wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia: emocjonalnego, społecznego, fizycznego, moralnego, oraz poznawczego.
Edukacja włączająca kładzie nacisk na indywidualizację procesu kształcenia. Kluczowym czynnikiem w nauczaniu jest elastyczność, czyli uznanie, że dzieci uczą się w różnym tempie, a nauczyciele potrzebują umiejętności, aby w elastyczny sposób wspierać ich proces uczenia się.
Studia Edukacja włączająca mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.u. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017, poz.1578 ze zm.).
Każdy z naszych studentów otrzyma po zapisie prezent – dostęp do wybranego przez siebie kursu interaktywnego.
Kursy można zobaczyć na naszej platformie: www.szkolenia.progresfera.edu.pl
W czasie studiów odbędzie się 6 podstawowych zjazdów, w czasie których przeprowadzimy warsztaty przygotowujące do pracy nauczyciela edukacji włączającej. Warsztaty prowadzone będą w ramach studiów na kierunkach łączonych SPE.
Cele:
Cele:
Cele:
1.
Cele:
Cele:
Cele:
Małgorzata Trybuś – Pedagog, trener rad pedagogicznych od 25 lat związana z edukacją. Uzyskała uprawnienia trenerskie z zakresu treningu asertywności, terapii systemowej, coachingu, doradztwa zawodowego. Specjalizuje się w pracy z młodymi ludźmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w swoich autorskich programach pracy z dziećmi i młodzieżą skupia się na rozwoju kompetencji miękkich. Jako trener przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleniowych, a w informacjach zwrotnych otrzymuje wysokie noty za profesjonalizm i komunikatywność.
Aleksandra Nowak – Polonistka, oligo-, tyflo- i surdopedagog, na co dzień pełni funkcję dyrektora w Szkole Podstawowej. Specjalizuje się w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz przygotowuje dzieci i młodzież do egzaminów z języka polskiego. Kładzie szczególny nacisk na holistyczne podejście w zarządzaniu i przekazywaniu wiedzy.
Można do nas zadzwonić lub napisać maila:
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl
Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: studia podyplomowe dla nauczycieli poznań, edukacja włączająca studia podyplomowe, edukacja włączająca – studia podyplomowe dla nauczycieli poznań
Będziemy Cię informować o naszych nowych webinarach i innych okazjach.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem