Kierunki polityki oświatowej państwa na 2023/2024
Uczniowie z SPE, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
TIK w edukacji: nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe
Rozwiązywanie konfliktów, profilaktyka przemocy w szkole
Motywująca dydaktyka i rozwiązania na lekcje
Bezpieczne i innowacyjne przedszkole
Relacje z uczniami i rodzicami
Nurty w edukacji idą w stronę indywidualizacji procesu kształcenia uczniów, dlatego też w takim modelu pracy, każdy uczeń niezależnie od swojego potencjału, możliwości i sprawności ma mieć możliwość kształcenia się w środowisku ogólnodostępnym, neurotypowym. To stawia przed kadrą dydaktyczna nowe wyzwanie, gdzie rolą nauczyciele będzie towarzyszenie dziecku w jego indywidualnym rozwoju, zamiast edukacji grupowej nastawionej na kształcenie dostosowane do kompetencji i możliwości najbardziej przeciętnego ucznia w danym zespole.
Na kierunku, który Ci oferujemy skupiamy się przede wszystkim na praktycznym budowaniu bogatego warsztatu pracy.
Zajęcia prowadzić będzie kadra dydaktyczna, składająca się z praktyczek i praktyków, osób, które na co dzień pracują z uczniami rozwiązują rozwiązują trudne sytuacje w procesie edukacyjnym z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W czasie 7 zjazdów będziemy skupiać się na praktycznym budowaniu swojego warsztatu pracy.
Będziesz studiować w systemie online - wygodnie ze swojego fotela. A jednocześnie w interakcji, będziemy bowiem stawiać na pracę warsztatową, czyli ćwiczenia, dyskusje, synergię w nabywaniu wiedzy. Przekazywana teoria będzie dopasowana do potrzeb osób dorosłych, ograniczona do tego, co jest realnie potrzebne w pracy.
Obok grupowych zajęć warsztatowych weźmiesz udział w spotkaniach superwizjnych. Będziecie się regularnie spotykać w 3-osobowych zespołach wraz z trenerką/ trenerem prowadzącym. Omówicie swoją pracę, zaplanujecie ją, przenalizujecie wątpliwości. Dzięki temu do zawodu wejdziesz z pełnym przygotowaniem i spokojem.
Na naszej platformie edukacyjnej znajdziesz zestaw materiałów, w tym: : autorskie materiały i opracowania, starannie wyselekcjonowaną literaturę, gotowe narzędzia diagnostyczne, wzory pism i programów gotowe scenariusze zajęć i opisy ćwiczeń. np. IPET, rewalidacji. Czyli pełen zestaw narzędzi pracy.
Pod czujnym okiem mentorów stworzysz Indywidualne Programy Edukacyjno - Terapeutyczne oraz Wielospecjalistyczne Oceny Funkcjonowania, przygotujesz wnioski do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wypełnisz Niebieską Kartę, , nauczysz się czytać, rozumieć i dostosowywać opinie i orzeczenia.
W trakcie studiów zaprosimy Cię przede wszystkim do analizy studium przypadku, dyskusji, stawiania hipotez. To właśnie o nie oparta będzie praca podczas zajęć.
Wyposażymy Cię w szereg przydatnych narzędzi do pracy z uczniami, nauczycielami, rodzicami, aby każdy tzw. trudny przypadek był dla Ciebie wyzwaniem, pasją w szukaniu dróg w procesie towarzyszenia uczniowi w jego rozwoju.
Dzięki przemyślanej organizacji roku akademickiego uprawienia będziesz mieć już z końcem sierpnia 2024 roku, a więc od września masz kwalifikacje do przejęcia nowych obowiązków.
Oczywiście studia są kwalifikacyjne, a więc zdobędziesz zgodne z przepisami uprawnienia. Dyplom ukończenia studiów będzie wystawiony przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach. Jest to uczelnia wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod numerem 220 (polon.nauka.gov.pl), nr wpisu do ewidencji uczelni niepublicznych – 272. Posiada uprawnienia do nauczania nauczycieli.
Absolwenci zyskują wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu pedagogiki specjalnej, które umożliwiają podjęcie pracy z zakresu edukacji włączającej.
Miejsca pracy: przedszkola, szkoły (ogólnodostępne, integracyjne), internaty, domy dziecka, placówki wychowania pozaszkolnego,
Prowadzenie zajęć: (z uczniami ze SPE): rewalidacyjnych (przedszkola, szkoły za zgodą dyrektora), jako nauczyciel współorganizujący kształcenie (wspomagający), terapeutycznych, resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych
Wiemy, że nowe przepisy wzbudziły wiele obaw. Wiemy, że część osób waha się, czy bezpiecznie jest teraz inwestować czas i środki w dalszą edukację. Zapraszamy do zapoznania się z analizą nowego Rozporządzenia, w której znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Wystarczy kliknąć na obrazek - artykuł włączy się w nowej karcie/ zakładce.
Na adres e-mail wyślemy Ci wiadomość z podsumowaniem najważniejszych informacji o tych studiach. Nie przegapisz dzięki temu ważnych terminów. Jeśli chcesz, możesz też zostawić numer telefonu, maile czasem wpadają w spam, więc będziemy mogły odezwać się innym kanałem.
Małgorzata Trybuś
Koordynatorka merytoryczna studiów, główna trenerka
Pedagog, coach, trener rad pedagogicznych od 20 lat związana z edukacją. Specjalizuje się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojem kompetencji miękkich, zarządzaniem grupą klasową, komunikacją interpersonalną. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole średniej i nauczycielami oraz dziećmi i rodzicami, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką szkolną. Jest współautorem programów nauczania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, programu profilaktycznego – strategie bezpieczeństwa – opartego na rozwoju czynników chroniących.
Aleksandra Nowak
Trenerka
Polonistka, oligo-, tyflo- i surdopedagog, na co dzień pełni funkcję dyrektora w Szkole Podstawowej. Specjalizuje się w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz przygotowuje dzieci i młodzież do egzaminów z języka polskiego. Kładzie szczególny nacisk na holistyczne podejście w zarządzaniu i przekazywaniu wiedzy.
Agnieszka Gierłowska
Trenerka
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligo- i surdopedagog, trener oświaty. Na co dzień pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej jako wycedyrektor, pedagog i specjalista. Prowadzi gabinet terapii pedagogicznej. Wykłada na studiach podyplomowych na kierunkach pedagogicznych , w tym w zakresie pedagogiki specjalnej, Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rad pedagogicznych oraz rodziców (Szkoła dla Rodziców i Wychowawców). Prywatnie mama 3 dorosłych synów, w tym jeden z ADHD.
W czasie studiów odbędzie się 7 podstawowych zjazdów, w czasie których przeprowadzimy warsztaty przygotowujące do pracy z uczniami SPE. Warsztaty prowadzone będą w ramach studiów na kierunkach łączonych SPE. Dodatkowo co ważne – spotkania superwizyjne w 3-osobowych grupach umawiane będą dodatkowo (nie są ujęte w poniższym programie):
Dowiedz się, jak dobrać odpowiednie metody pracy dla uczniów z SPE
MODUŁ 1: Jak rozpoznać uczniów ze SPE i dobrać metody pracy z nim w pracy indywidualnej i klasowej? |
Tematyka: 1. Formułowanie celów indywidualnych do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości. |
Poznaj i zobacz, jakie ćwiczenia usprawnią Twoją pracę z uczniami ze SPE!
MODUŁ 2: Jak usprawnić pracę w obszarze deficytów poznawczych? |
Tematyka: 1. Propozycje ćwiczeń wspierających pamięć – procesy zapamiętywania 2. Propozycje ćwiczeń wspierających koncentrację uwagi 3. Propozycje ćwiczeń wspierających rozwój mowy/ metody AAC 4. Propozycje ćwiczeń wspierających procesy spostrzegania 5. Propozycje ćwiczeń wspierających grafomotorykę 6. Propozycje ćwiczeń wspierających myślenie logiczne i werbalne |
Dowiedz się, jak pracować z uczniem wycofanym, nieśmiałym, w jaki sposób motywować i jak rozwijać kompetencję zarządzania emocjami.
MODUŁ 3: Jak usprawnić pracę w obszarze deficytów społeczno-emocjonalnych? |
Tematyka: 1. Praca z uczniem wycofanym, nieśmiałym 2. Wspieranie ucznia z zaburzeniami zachowania 3. Rozwój kompetencji zarządzania swoimi emocjami 4. Motywacja do działania metody jej wzmacniania 5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualna i deficytami poznawczo-sensorycznymi w zespole klasowym |
Zaprogramuj swoją pracę – naucz się konstruować programy zajęć na kilku poziomach!
MODUŁ 4: Jaka jest rola nauczyciela wspierającego w pracy z uczniami niepełnosprawnością intelektualną i deficytami poznawczo-sensorycznymi? |
Tematyka: 2. Narzędzia pracy nauczyciela wspomagającego 3. Konstruowanie programów zajęć na kilku poziomach 4. Metody niedyrektywne – wspierające pracę na kilku poziomach |
Poznaj arkusze obserwacji, diagnozy w szkole oraz wniosek do poradni.
MODUŁ 5: Jak diagnozować deficyty w warunkach szkolnych? |
Tematyka: 1. Norma i odchylenie od normy w odniesieniu do różnych obszarów rozwoju dziecka/ucznia 2. Obserwacja/ arkusze obserwacji 3. Stwarzanie sytuacji diagnostycznych 4. Możliwości i warunki prowadzenia diagnozy w szkole 5. Opracowanie wniosku do poradni w celu pogłębienia diagnozy w oparciu o podjęte działania 6. Opracowanie wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonowania dziecka/ucznia |
Poznaj metody rozmów coachingowych, sztukę formułowania pytań zmieniających perspektywę oraz sposoby na prowadzenie rozmów interwencyjnych.
MODUŁ 6: Jak rozmawiać z rodzicami, aby budować atmosferę zaufania i współpracy? |
Tematyka: 1. Rozmowy oparte na celach a rozmowy oparte na emocjach. 2. Rozmowy w oparciu o model coachingowy – oparty na celach. 3. Sztuka formułowania pytań zmieniających perspektywę. 4. Wypracowywanie sposobów wspierania ucznia przez rodzica w rozwoju społeczno-poznawczym dziecka. 5. Rozmowy z rodzicem z zaburzeniami psychicznymi. 6. Prowadzenie rozmów interwencyjnych. 7. Niebieska karta – rola specjalistów szkolnych. |
Dowiedz się, jak konstruować Indywidualne programy edukacyjno-terapeutycznych oraz poznaj jego regulacje prawne.
MODUŁ 7: Jak opracować Indywidualny program edukacyjno -terapeutyczny, aby był pomocnym narzędziem dla nauczycieli i rodziców? |
Tematyka: 1. IPET – regulacje prawne 2. IPET – analiza programów 3. Konstruowanie Indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych 4. Ewaluacja programów |
Termin | Godziny | Forma |
Inauguracja roku akademickiego 21.10.2023; sobota | 10.00 - 13.30 | online |
17.11.2023; piątek 18.11.2023; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
08.12.2023; piątek 09.12.2023; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
12.01.2024; piątek 13.01.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
02.02.2024; piątek 03.02.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
01.03.2024; piątek 02.03.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
05.04.2024; piątek 06.04.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
24.05.2024; piątek 25.05.2024; sobota | 16.00 - 19.00 09.00 - 16.00 | online |
Superwizje w 3-osobowych zespołach, 5 spotkań | Terminy ustalą zespoły indywidualnie | online |
Można do nas zadzwonić lub napisać maila:
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli PROGRESFERA
przy AiA Doradztwo i Edukacja Psychologiczna Sp. z o.o.
www.aiadoradztwo.pl
Lub też wysłać formularz kontaktowy – odpiszemy lub oddzwonimy.
Zobacz wszystkie kierunki studiów podyplomowych dla nauczycieli.
Sprawdź także kursy i webinary online na naszej platformie szkoleniowej.
#Tagi kierunku: studia podyplomowe dla nauczycieli poznań, edukacja włączająca studia podyplomowe, edukacja włączająca – studia podyplomowe dla nauczycieli poznań
Będziemy Cię informować o naszych nowych webinarach i innych okazjach.
#Nauczycielom jutra #Dla szkoły z pomysłem