O nas

Od czego to się zaczęło?

Chyba od niewygodnych pytań. W jakim celu, dla kogo, w jaki sposób, jakimi metodami, dlaczego tak, a nie inaczej…. 

To nastawienie na PRAKTYKĘ zbliżyło nas do siebie już w czasie naszych studiów psychologicznych. Chciałyśmy wiedzieć, jak można w codziennej pracy wykorzystać koncepcje, teorie, wyniki badań. Rozpoczynając pracę z uczniami w szkole przekonałyśmy się szybko, że jest mnóstwo zaleceń do pracy z dziećmi i młodzieżą, lecz niewiele konkretów. W związku z tym zaczęłyśmy przygotowywać AUTORSKIE ćwiczenia i materiały, przekładając zdobywaną ciągle wiedzę na rozwiązania, które można bezpośrednio wykorzystać w szkole. 

Na spotkaniach z nauczycielami kładziemy więc bardzo duży nacisk nie tylko na CO, lecz również JAK – chcemy zainspirować ich pomysłami, gotowymi narzędziami, autorskimi rozwiązaniami i metodami, które ułatwiają codzienną pracę i wspierają rozwój uczniów. Bazujemy przy tym na naszym DOŚWIADCZENIU, które jest związane nie tylko z ponad 10-letnim stażem pracy w obszarze edukacji, lecz również – naszymi domami rodzinnymi. Pochodzenie z rodzin nauczycielskich bardzo ułatwiło nam zrozumienie realiów oświatowych.

Jak to wygląda obecnie?

Krótko mówiąc – niestandardowo 😊. Uczestnicy naszych szkoleń doceniają nie tylko treść, lecz również ENERGIĘ, którą czują. A my po prostu prowadzimy zajęcia zgodnie ze sobą – z uśmiechem, na luzie, z humorem. I oczywiście ze sporą dawką aktywnych ćwiczeń, które ułatwiają praktyczne przyswojenie nowych umiejętności. Dbamy o RÓŻNORODNOŚĆ tematyki zajęć, nieustannie poznajemy nowe koncepcje, dokształcamy się, badamy potrzeby nauczycieli. Uczciwie mówiąc – na naszych szkoleniach rozwijają się nie tylko uczestnicy, lecz również my same. Doświadczenia innych osób, stosowane przez nich rozwiązania czy metody są dla nas niezwykle cenną inspiracją. 

Nad naszym umiłowaniem do nowości czuwa jednocześnie stanowczy strażnik – WIEDZA. Zanim zaakceptujemy nową koncepcję, sprawdzamy ją – z posiadaną wiedzą psychologiczną i pedagogiczną, z dostępną literaturą, z wynikami badań. Pod tym kątem analizujemy też teorie od dawna obecne w świadomości ludzi – jeśli okazują się mitem, mówimy o tym otwarcie. W zamian oferujemy POMYSŁY na edukację, począwszy od rozwiązań ogólnych (np. koncepcji współpracy z rodzicami, profilaktyki przemocy czy rozwoju kompetencji kluczowych), aż do konkretnych, szczegółowych rozwiązań (np. gotowych ćwiczeń analogowych i cyfrowych dla uczniów).

Po co?

Patrząc z osobistego punktu widzenia – bo daje nam to FLOW. Zajęcia z uczniami i nauczycielami są dla nas przyjemnością, praca z grupą to nasz żywioł. Chcemy pokazać nauczycielom, że jesteśmy w tym RAZEM – wszystkim nam zależy na rozwoju całego systemu oświaty i poszczególnych uczniów. W związku z tym naszą rolą nie jest pouczanie kogokolwiek, lecz wspieranie. Chcemy uświadomić nauczycielom, jak świetną pracę wykonują oraz zainspirować ich do wprowadzania udogodnień i ulepszeń. To partnerskie podejście przekładamy również na nasz Ośrodek, dzięki czemu możemy pochwalić się stałą współpracą z doskonałymi specjalistami, którzy wraz z nami budują markę PROGRESFERY.

Patrząc z szerokiej perspektywy – wybrałyśmy taką drogę, ponieważ wierzymy w to, że edukacja to PRZYSZŁOŚĆ. System oświaty to dla nas najlepsza droga do wyrównywania szans dzieciaków i budowania mądrego, obywatelskiego społeczeństwa, które umie zadbać o wspólne dobro, rozwój i ochronę słabszych. Które umie ze sobą rozmawiać i wypracowywać wspólnie rozwiązania. Aby system edukacji mógł spełnić tę rolę, musi opierać się na AKCEPTACJI. Pojęcie to ma dla nas podwójne znaczenie. Z jednej strony oznacza dla nas promowanie równości i równouprawnienia wszystkich ludzi. Z drugiej – naukę akceptowania siebie, swoich zasobów, błędów, możliwości i decyzji. Poznałyśmy tysiące nauczycieli. Wśród nich – wielu pasjonatów, ludzi o wielkim sercu, poszukiwaczy nowości, zaangażowanych społeczników, innowacyjnych metodyków… Wiemy, że wraz z nimi możemy zadbać o tę przyszłość.